חדשות יהדות

השחקן נתן דטנר נגד הרחבה הרפורמית בכותל

השחקן נתן דטנר הפתיע כשתקף את הקמת הרחבה הרפורמית בכותל. דטנר אמר כי: "השמירה על חוקי היהדות היא זו ששמרה על עם ישראל. עד לפני כמה זמן השמחה הייתה כזאת שגם בבית הכנסת, הכיף הגדול היה שהנשים בעזרת נשים זורקות את הסוכריות משם על הבר המצווה, ואף אחד לא בא בתלונות"

אא

במהלך תכנית הרדיו הקבועה של אודיה קורן ונתן דטנר בימי שישי בתחנת הרדיו 'גלי צה"ל' , הפתיע דטנר כאשר הגן על היהדות האורתודוכסית מפני הקמת הרחבה הרפורמית בכותל המערבי.

דטנר אמר על ההחלטה כי: "זו החלטה מטורפת. זה לא צחוק, זה הסדק הראשון הגדול ביהדות. מדובר במקום הקדוש ביותר לעם היהודי, ואם שם יהיה מותר לעשות את מה שאישרו כרגע זה נורא ואיום. לא מובן לי איך זה עבר בממשלת ימין".

דטנר הפתיע במיוחד כשאמר שלדעתו היהדות האורתודוכסית היא ששמרה על עם ישראל עד היום: "הדת האורתודוכסית שמרה עלינו עד היום. נפל דבר בישראל. זה הסדק הראשון שילך ויגבר, וזה סדק מכיוון שעד היום זו הייתה חומה בצורה, והיהדות האורתודוכסית די בהלם ממה שקרה. בסוף גם חתונות יהיו מעורבות".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

עוד הדגיש כי הרצון לחולל שינוי במוסדות הדת בשל תירוצים של הדרת נשים מהחגיגה היא דבר חדש, והדגיש את חלקן של הנשים בזריקת הסוכריות בחגיגת בר המצווה: "יש דברים שלא צריך לגעת בהם, וגם לא צריך לשאול למה לא נוגעים בהם ולהתיז עליהם כל מיני טיפות של "בכל זאת העולם השתנה".

"עד לפני כמה זמן השמחה הייתה כזאת שגם בבית הכנסת, ואף אחד לא בא בתלונות על זה, הכיף הגדול היה שהנשים בעזרת נשים זורקות את הסוכריות משם על הבר המצווה, ואף אחת מהנשים לא הרגישה שהיא מודרת מהשמחה".

דטנר אמר כי התנועה הרפורמית לא תסתפק בתפילה מעורבת בין גברים לנשים, אלא תמציא תירוצים חדשים למען הדרה תוך פגיעה בדת היהודית: "השמירה על חוקי היהדות היא זו ששמרה על עם ישראל. כשיתנו לאישה לבוא לבית הכנסת ולהיות בעזרת הגברים, ויום למחרת היא תרצה לבוא עם חולצה ללא שרוולים יותר חשופה, אז גם הנשים יגידו עוד פעם הדרת נשים?".

תגיות:נשות הכותלרפורמיםהכותל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה