חדשות יהדות

ראש עיריית בית שמש: יממה כזו לא עברתי כל חיי

"בכל פעם שקשה לי אני נזכר במילותיו של חתני היקר, שאמר שקיבלנו פיקדון עצום מהקדוש ברוך הוא ועכשיו בדמעות ובאהבה אנחנו מחזירים את הפיקדון אליו"

אא

"מאז הברית חשבתי על כך שאעניק לנכד הקרוי על שמי את זוג התפילין שלי. ביום האחרון לחייו, אחרי שסיימתי לקרוא את כל ספר התהילים לרפואתו, כבר הבנתי שרגעיו ספורים ושלא אוכל להעניק לו את התפילין שלי ביום חגו. ברגע הזה לקחתי את התפילין שלי והנחתי אותם על ידו ועל ראשו. קראתי בקול 'שמע ישראל' והתחלתי לבכות. זה היה הרגע הקשה ביותר בחיי", אומר ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול בשיחה ל-ynet.

באחד מימי האשפוז הקשים, הציע אבוטבול לבתו ולחתנו שייצאו קצת מבית החולים ויתפללו לשלומו של בנם בכותל או בקבר רחל. כשבתו הגיעה לקבר רחל, ראתה נשים שעורכות שם טקס הפרשת חלה וביקשה שיעשו זאת לרפואת משה רפאל בן מור. "כשסיפרו לה שהן הגיעו על מנת לעשות זאת לרפואתו, היא לא הצליחה לרסן את רגשותיה ומיררה בבכי. היא הרגישה שהיא רואה עד כמה גדול כוחה של גמילות החסדים של עם ישראל".

אחרי עשרה ימים של מאבק על חייו, החזיר ביום חמישי שעבר משה ז"ל את נשמתו לבורא. "הוא נאבק על חייו במשך כל השעות שלפני. גם הרופאים בבית החולים עשו כל שביכולתם כדי להציל אותו, אבל ביום חמישי לפנות בוקר הוא נפטר", מספר אבוטבול בקול חנוק.

אבוטבול ונכדו (צילום: מהאלבום המשפחתי)אבוטבול ונכדו (צילום: מהאלבום המשפחתי)

"התנגדנו באופן נחרץ לדרישת המשטרה לנתח את הגופה. עם כל הכבוד לרצון שלנו ושל המשטרה לדעת מה קרה, ההלכה היא מעל הכל מבחינתנו. עצוב לי שבמדינת ישראל אנחנו עדיין צריכים להילחם שפסיקות בית המשפט יהיו ברוח היהדות. אני משוכנע שאת כל הבדיקות שנעשו לאחר המוות היה אפשר לעשות בזמן שמשה-רפאל היה בחיים".

למתבונן מהצד היה נדמה שביום הפטירה אבוטבול נמצא בכל מקום. ביד אחת הוא תמך בבתו ובחתנו, בשנייה נלחם במשטרה ובבתי המשפט, ובהפוגות ארגן את הלוויה. "אני כבר בן למעלה מחמישים, ועברתי קשיים בחיי, אבל יממה כזאת טרם עברתי בכל שנותיי", הוא אומר.

כל מי שהתאבל על קרוביו יודע שהמאבק האמיתי מגיע אחרי ימי השבעה, כשהמנחמים חוזרים לשגרת יומם ולא באים יותר לבקר את המשפחה האבלה. משפחות מזרחי ואבוטבול מתכוונות להתנחם בבנם הבכור, ובעיקר להיעזר בהורים. "אני מרגיש שהימים בבית החולים קירבו מאוד בינינו, וכבר קבענו שבתום השבעה בתי ובעלה יעברו לגור אצלנו לפחות לתקופה קצרה".

משה אבוטבול וחתנו (צילום: יעקב לדרמן / פלאש 90)משה אבוטבול וחתנו (צילום: יעקב לדרמן / פלאש 90)

בשבוע האחרון החליט אבוטבול להשתמש רק בטלפון 'כשר'. "היה לי פלאפון לא כשר שהשתמשתי בו לצרכים משרדיים, אבל כעת, לאחר האסון, החלטתי לקבל על עצמי להשתמש רק בפלאפון הכשר כפי שקובעים הרבנים שלנו", הבהיר. "אני מאמין שכל אחד צריך לקבל על עצמו משהו קטן שבו הוא יוכל להתחזק".

"האמונה שהקדוש ברוך הוא עושה כל דבר בתבונה ומתוך כוונת מכוון עוזרת לנו להתמודד. הכוח הפנימי של בתי וחתני מדהימים בעיניי. אני רואה איך הם נחושים שלא להישבר, ורק מתמלא בכוחות ובאמונה שבקרוב מאוד הם ימשיכו להרחיב את משפחתם ולייסד בית נאמן בישראל", הוא אומר.

דווקא אחרי האמירה הבוטחת הזאת אבוטבול מרשה לעצמו להתפרק לרגע וזכר נכדו המנוח, אליו היה קשור במיוחד, מציף אותו. בקול נשבר הוא מסיים: "בכל פעם שקשה לי אני נזכר במילותיו של חתני היקר, שאמר בלוויה שבחיל וברעדה קיבלנו פיקדון עצום מהקדוש ברוך הוא ועכשיו בדמעות ובאהבה אנחנו מחזירים את הפיקדון אליו".

תגיות:משה אבוטבולבית שמש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה