חדשות בעולם

מזעזע: "מיין קמפף" למכירה בחנויות ספרים

שבעים שנה לאחר השואה, ספרו של אדולף היטלר "מיין קמפף" חוזר למדפים בגרמניה. שרת החינוך הגרמניה תומכת בשילוב לימוד פרקים מתוך הספר בתוכנית הלימודים

אא

70 שנה חלפו מהתאבדותו של היטלר, וכעת ניתן להשיג את ספרו האנטישמי "מיין קאמפף" בחנויות הספרים בגרמניה.

על פי החוק האירופי, זכויות היוצרים על ספר פגות 70שנה לאחר מות הסופר. בעקבות זאת החליטו אנשי המכון להיסטוריה מודרנית בגרמניה להדפיס מהדורה מחודשת של הספר והוא נמכר החל מסוף השבוע האחרון תמורת 63 דולר בחנויות רבות במדינה.

הפצתו מחדש של הספר האנטישמי מעוררת סערה וחשש בקרב ארגונים יהודיים. החשש הוא שהספר עלול להפוך לפופולרי במיוחד ולהגביר שוב את השנאה כלפי יהודים בגרמניה בפרט ובאירופה בפרט ולעורר גל חדש של אנטישמיות.

אוושויץ, (צילום: פלאש 90)אוושויץ, (צילום: פלאש 90)

לעומת זאת, אנשי המכון הגרמני להיסטוריה מודרנית טענו כי העובדה שהמהדורה החדשה כוללת הערות ביקורתיות שנכתבו על ידי היסטוריונים מהמכון תסייע לאזרחי גרמניה להבין את האידאולוגיה המעוותת שעמדה מאחורי היטלר בשעה שכתב את הספר. "הספר וההערות בתוכו מפרקים ביסודיות את התעמולה של היטלר, ובכך מנטרלים את האפקטיביות הסמלית שעדיין נתונה לספר" נכתב בהודעת המכון להיסטוריה מודרנית בגרמניה.

בשבועות האחרונים גם פנה ארגון המורים הגרמני יחד עם מספר פוליטיקאים מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית בבקשה לכלול פרקים מהספר בתוכנית הלימודים בבתי הספר בגרמניה. לטענתם הספר יסייע להסביר לתלמידים את שורשי הגזענות והאנטישמיות בגרמניה.

שרת החינוך הגרמניה תמכה בשילוב "מיין קמפף" בתוכנית הלימודים. "לתלמידים יש שאלות, וזה יהיה נכון אם הם יוכלו לשאול אותם בכיתה ולדבר על הנושא הזה" אמרה שרת החינוך.

 

תגיות:השואההיטלרגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה