חוגי בית בהידברות

בזכותך אני רוצה לחזור לארץ: שיחת ווטסאפ עם ענת בן ארי

תקופה של כאב, פחדים והסתגרות בביתי בפלורידה, הגיעה לקיצה בלילה אחד של הפרשת חלה, בה הכרתי את ענת בן ארי. הנוכחות שלך, חוסר השיפוטיות שלך, האהבה שזרמה מתוכך עם כל מילה טובה, גרמו לי להיפתח. באותו לילה כמעט לא ישנתי. התכניות שלי לחזור לישראל התחזקו מאוד, והתחלתי לארוז קופסאות

אא

שלום,

אני רוצה לספר לך על השבת שהייתה לי, לאחר שביום חמישי נכחתי בערב רוחני מדהים שערכת עבורנו, נשים שחיות בנכר.

בשנה האחרונה היחסים ביני לבין בתי הקטנה (14), עלו על שרטון. הכאב, החרדות והבושה גרמו לי להסתגר בתוך עצמי. מזה חודשים התרחקתי מבוראי. פרשתי מהציבור, התרכזתי רק בעבודה.

אני חיה בפלורידה מזה עשרים שנה. אין פה שום תמיכה של מערכת החינוך, מערכת החוק. הייתי לבד בתוך הכאב הקשה של אמא שנפרדה מבתה בעל כורחה, כי לא הסכמתי עם דרך התנהגותה, והיא שהתה אצל אביה.

ערב אחד, אחת מהלקוחות שלי הזמינה אותי לבוא לערב שלה שהתנהל בבוקה, הייתי מוכנה לצאת ופתאום קרו תקלות ועיכובים.

כל הלילה הצטערתי והרגשתי חרטה שלא באתי. הלקוחה שהזמינה אותי כתבה לי שפספסתי ערב מיוחד במינו ואני כל כך הצטערתי. כתבתי לה, אני בע"ה אארגן ערב אצלי בבית לכל הנשים המקסימות סביבי. פתאום התקשרה אלי עוד לקוחה לשעבר, שהיא חברה היום. הזמינה אותי לבוא לערב הפרשת חלה. ענת, כולי צמרמורת. פתאם הייתה לי הזדמנות לפצות על הערב שלפני. הרגשתי שאת קוראת לי אלייך, ומעולם לא ידעתי על קיומך.

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

אחרי חודשים של כאב ופרישה מהציבור, נכנסתי לבית הכנסת. הרבה מהנשים היו לקוחות שלי בנושא המשכנתאות וחלקן היו לקוחות ששירתתי מבלי לפגוש. אבל הנוכחות שלך, חוסר השיפוטיות שלך, האהבה שזרמה מתוכך עם כל מילה טובה, גרמו לי להיפתח, ומצאתי את עצמי מוקפת באמהות שהרגישו את כאבי ובאו ועודדו וחיבקו, בירכו ואיחלו.

באותו לילה כמעט לא ישנתי. חזרתי לצפות בסרטונים של הרב זמיר הכהן, שמזה זמן רב נחשב בעיני מנהיג רוחני המנהיג מתוך דוגמא אישית. הרצינות שלו, ביסוס דבריו על עובדות, צורת הדיבור הרגועה, הלא שיפוטית, הלא מטיפה, תמיד היו לאבני דרך. אבל בלילה הזה, זה היה שונה.

ביום שישי חזרתי לאפות חלות, אחרי חודשים ארוכים שהפסקתי, והיית איתי בכל רגע ורגע.

התכניות שלי לחזור לישראל התחזקו מאוד, והתחלתי לארוז קופסאות. הראיתי לבתי הגדולה את הסרטונים על התופעה של הבנות היהודיות שנופלות בפח האויב, והיא כבר בדרכה לישראל לעשות עליה.

בשבת קראנו תהילים לחזרתם של הנערים היקרים, והרוחניות חזרה לביתנו. קראתי חומרים של הרב זמיר, והיית איתי בליבי. נחושה לגבי החזרה, נחושה לגבי הדרך שבה אני בוחרת ללכת, נחושה בידיעה שהבת שלי חוזרת אלי בריאה ושלמה.

בתוך ראשי את מדברת איתי, הרב זמיר מדבר איתי, מוצאי שבת, את הרהורי מפסיק צלצול טלפון. כשאמרת לי שזו את כמעט התעלפתי. כמה כוח יש לנו. למעשה התקשרת כי חשבת שפספסתי פרט על טופס התקשורת שלנו, אבל מסתבר שברוך השם, כלום לא חסר והקדוש ברוך הוא שלח אותך אלי, לחלוק את מילות התודה, החיזוק והאהבה.

אין לי מילים להודות לך על החיזוק, על שבזכותך יצאתי חזרה לעולם, שהבנתי שאני לא יחידה אבל גם לא בודדה.

את פשוט אחות מדהימה, ואני מאחלת לך שתמשיכי להפיץ את האור.

אני מאוד רוצה לעזור בכל דרך שאוכל לארגון, אם זה מפה ואם זה מתוך ארצנו, שאגיע אליה במהרה, אמן.

תודה, תודה, תודה והרבה אהבה.

שיראל

תגיות:חוגי ביתמכתב תודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה