חדשות בארץ

בגלל אלרגיה לסופגנייה: צעיר הורדם והונשם

עמירם סעדון בן ה-24 בסך הכל רצה לאכול סופגנייה – וכמעט שקיפח את חייו בשל תגובה אלרגית חריפה. הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים במצב קשה, שם הצליחו בחסדי שמיים להציל את חייו

אא

נס חנוכה: ביום חמישי האחרון, ניצלו חייו של עמירם סעדון, צעיר כבן 24, לאחר שתגובה אלרגית קשה שפיתח כתוצאה מאכילת סופגנייה – כמעט גרמה לו לאבד את חייו. בני משפחתו, ששהו סביבו, הזעיקו אמבולנס שפינה אותו במהירות לבית החולים הדסה הר הצופים, שם הצליחו בחסדי שמיים להציל את חייו.

המקרה אירע, בעת ששהה סעדון אצל בני משפחתה של אשתו, שם הציעו לו סופגנייה, אותה חשבו לסופגנייה שהיא פרווה. "ומסתבר שזו הייתה סופגנייה חלבית, עם מילוי של ריבת חלב", מתארת אימו לאתר ynet. "דקות לאחר הביס הראשון, חש בני ברע".

בתגובה, מיהר הצעיר לספר על כך לבני משפחתו, שהזעיקו מיד אמבולנס ומיהרו לבית החולים. האמבולנס, פינה את הצעיר שכבר היה מוגדר במצב קשה, לבית החולים הדסה הר הצופים. שם, העניקו לו טיפול מציל חיים ואשפו אותו בטיפול נמרץ, כשהוא מורדם ומונשם. בהמשך, לאחר השיפור במצבו, התעורר סעדון, לרווחת בני משפחתו המודאגת, ואף שוחרר כעבור ארבעה ימים בלבד.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

"בהדסה הר הצופים טיפלו בו במהירות ובאופן מקצועי ביותר", סיפרה האם לynet- בעיניים דומעות. "קשה לראות את הילד שלך מורדם ומונשם, וברוך השם בערב שבת ד"ר פריד העיר אותו והוא השתפר והתחזק לשמחתנו. אין ספק שהיה לנו נס. נס של חנוכה".
על כך מוסיף גם ד"ר אלחנן פריד, מנהל יחידת טיפול נמרץ בהדסה הר הצופים, שתיאר כי "הגיע אלינו מטופל בשנות העשרים לחייו למיון בהדסה הר הצופים, כשהוא במצב שוק אלרגי (אנפילקטי) קשה ביותר עם מצוקה נשימתית על סף סכנת חיים. החולה הונשם בדחיפות וטופל בהתאם למצבו עם שיפור מלא, הועבר למחלקת טיפול נמרץ ושוחרר לביתו ארבעה ימים בלבד לאחר האירוע".
עוד מוסיף ד"ר פריד להזהיר את הציבור מפני תגובות אלרגיות קשות, העלולות לסכן חיים, ומחייבות טיפול רפואי מיידי. "זוהי אחת הדוגמאות לתגובה אלרגית מסכנת חיים, אשר נבלמה בעוד מועד, תודות להגעה דחופה למתן עזרה רפואית – אשר לו הייתה מתעכבת, הייתה עלולה להסתיים בטרגדיה. כל אדם המודע לאלרגיה ברמות אלו, מחויב לשאת על גופו מזרק אפיפן להזרקה עצמית במקרה של חשיפה לגורם המסכן אותו. כמו כן, הצעיר וסובביו חייבים להיות מודעים לאפשרות תגובה חריפה במקרה חשיפה, ולהיות נכונים לטיפול ראוי ולהבאתו המידית לבית החולים".

אימו של סעדון, האלרגי בצורה קשה לחלב, מבקשת אף היא למנוע הישנות של מקרים מסוג זה, ויש לה אפילו הצעה מעניינת. "צריך שיהיה סימן היכר לסופגניות חלביות וכאלו שהן פרווה, כמו שבורקסים משולשים הם תמיד עם גבינה ומרובעים עם תפוחי אדמה".

תגיות:בריאותסופגניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה