חדשות בעולם

בשורה לנשים: מדענים הצליחו ליצור תחליף זול ליהלום

מדענים מצפון קרוליינה הצליחו לפתח חומר חדש, בהיר וקשה יותר מיהלום – אבל יפה בדיוק כמותו. החומר נוצר מהחיבור שבין לייזר ופחמן, וכפי הנראה מדובר בחומר חדש שלא היה קיים לפני כן בכדור הארץ

אא

בקרוב לא יהיו לגברים יותר תירוצים: מדענים מאוניברסיטת דרום קרוליינה, הצליחו ליצור לפתח חומר חדש, שיוכל להוות תחליף ליהלום, בהיותו בהיר, קשה וגם זול ממנו.

על פי ידיעה שפורסמה לאחרונה ב-CNN, מדובר בחומר חדש שככל הנראה לא היה קיים לפני כן על פני כדור הארץ. החומר נוצר מהמפגש שבין קרן לייזר על סוג של פחמן משוחרר, למשך פחות משבריר שניה, וליתר דיוק – 200 ננו שניות. אולם פרק הזמן הקצר, מספיק דיו כדי לחמם את הפחמן לחום של לא פחות מ-3,700 מעלות(!).

"יצרנו שלב מוצק שלישי של פחמן", הסביר החוקר ג'יי נריאן. "המקום היחיד שבו אפשר אולי למצוא את זה בעולם הטבעי, זה בליבה של מספר כוכבי לכת". ה"יהלום" החדש הוא כאמור קשה יותר מיהלומים רגילים בטבע, בעל זוהר חזק – ובעל תכונה מעניינת שהופכת אותו גם כחומר שניתן למגנוט.

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)

שמו של החומר החדש הוא , Q-Carbon ולמרות השמחה המוקדמת בוודאי של נשים רבות שישמחו לרכוש אותו בחנויות התכשיטים – המדענים מסבירים כי הם מתכוונים להתרכז בשימוש ביתרונותיו בשלב זה ככל הנראה דווקא לצרכים רפואיים בענף התרופות. "אנחנו יכולים ליצור ננו-מחטים או מיקרו-מחטים של יהלומים", הסבירו.

זאת כיוון ש"ננו יהלומים", נמצאים בתקופה זו בחוד החנית של תעשיית חקר הסרטן ופיתוח תרופות למחלה. החוקרים טוענים כי אמנם עדיין לא למדו את כל תכונותיו של ה"יהלום", אולם מדובר בחומר זול שאינו רעיל, שעשוי לסייע רבות למדע הרפואה.

בכך, הוא מצטרף למחקר שנערך באחרונה בידי חוקרים שוויצריים, שהצליחו לפתח תחליף לזהב. וייתכן, ובסופו של דבר, ימצא את עצמו גם כחלק מתעשיית התכשיטים.

תגיות:יהלוםרפואהמדענים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה