בריאות ותזונה

עלה של זית: חליטת עלי זית טובה לבריאות

רבים אינם יודעים שחוץ מפרי הזית ושמן הזית - אף לעלים של עץ הזית תכונות רפואיות הידועות ברפואה המסורתית, שקיבלו ביטוי גם במחקרים בשנים האחרונות. שימו לב, יש לנקות את העלים מחשש חרקים

אא

כולנו מכירים את פרי הזית המעטר סעודות ואירועים רבים, והמהווה מקור לשמן זית ולסתם אכילת זיתים. אבל רבים אינם יודעים שאף לעלים של עץ הזית תכונות רפואיות הידועות ברפואה המסורתית, ואשר קיבלו ביטוי גם במחקרים בשנים האחרונות.

החומר הפעיל הנמצא בעלי הזית ואשר עושה אותו לכל כך משמעותי מבחינה בריאותית הוא האולאורופין. חומר זה נמצא בעלי הזית כדי להגן עליהם מפני מזיקים, חיידקים ועוד, בזכות התכונות האנטי חיידקיות וויראליות שיש בו. אכן, התברר שבזכות החומר הנ"ל והיכולת האנטי פטרייתית, אנטי חיידקית ואנטי ויראלית שיש בו, יש לעלי הזית יכולת לסייע אף לאדם. משום כך עלי זית מסייעים במצבים של הצטננות, שפעת, פטריות – קנדידה, זיהומים ויראליים כגון הרפס, מחלת נשיקה ועוד. במחקרים נמצא גם שחומר זה מעכב התרבות של תאי סרטן שונים, כגון סרטן השד, סרטן העור – מלנומה (אצל עכברים) ולוקמיה (בתאים של בני אדם). נמצא עוד במחקרים שחומר זה מעודד ייצור של תאים בוני עצם, מה שיכול לסייע במניעה של ירידה בצפיפות עצם (אוסטיאופורוזיס). עוד התברר, שבזכות העובדה שחומר זה נוגד חמצון הוא מונע היווצרות של קרישי דם ובכך מונע סתימת כלי דם. וכן, שעלי זית יכולים לסייע בהורדת הכולסטרול (LDL) ולחץ הדם ובכך לסייע בהגנה, שיפור תפקודי הלב והורדת רמת הסוכר בדם.

לאור כל הנ"ל ניתן להסתייע בחליטות של עלי זית כמניעה של מחלות חורף וכמניעה של מחלות נוספות שהוזכרו (כמובן אין מדובר בשתייה של חליטות עלי זית במקום טיפולים אחרים, כגון תזונה ועוד לפי הצורך). למרות זאת, אלו הסובלים מהבעיות שהוזכרו לעיל רצוי שישתו את חליטת עלי הזית לאחר התייעצות, ובמיוחד אם הם נוטלים תרופות שונות כגון כדורים להורדת סוכר לחץ דם, כימותרפיות וכדו'. וכן אלו הסובלים מלחץ דם נמוך יבדקו עצמם כדי שלחץ הדם לא ירד יותר מדי.

דרכים שונות להכנת חליטה מעלי הזית. ניתן ליטול כ-15 עלים, לתתם בכמות מים שלאחר תהליך הבישול (אידוי) יהיו מים בכמות של כוס. יש להרתיח את המים, ולאחר שרתחו יש להמשיך ולבשל למשך כ-15 דקות על אש קטנה, לצנן ולשתות שלש כוסות כאלו ביום. ניתן אף להכין כמות יומית כזאת. שתייה קבועה של חליטת עלי זית יכולה לשמש כאמצעי למניעה של מחלות חורף ובכלל חיזוק המערכת החיסונית.

אליהו שכטר הוא אירידיאולוג ומטפל טבעי

תגיות:בריאותזית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה