בריאות ותזונה

רפואה שלמה: מה סוד הקסם של האלוורה?

אחד הצמחים המפורסמים המסייעים לריפוי כוויות הוא צמח האלוורה. פחות ידוע שלצמח זה יכולות רפואיות רבות. במאמרי זה אבקש לספר מעט על צמח מופלא זה - ומתי יש להזהר מלהשתמש בו

אא

אחד הצמחים המפורסמים המסייעים לריפוי כוויות הוא צמח האלוורה. פחות ידוע שלצמח זה יכולות רפואיות רבות. במאמרי זה אבקש לספר מעט על צמח מופלא זה. אפתח ואציין ששני זנים עיקריים מפורסמים נמצאים בשימושים רפואיים. האחד 'אלוורה פרוקס' המכיל ריכוז גבוה של חומר הנקרא אנטראקינונים. לחומר זה השפעה משלשלת חזקה מאוד מכאן שהוא מסייע במצבים של עצירות קשה. ואולם, חומר זה עלול לגרום לגירוי יתר של המעיים. אי לכך יש לנקוט זהירות בשימוש בצמח, והוא רצוי רק במצבים קשים מאוד, לזמן קצר מאוד, ובהדרכת מטפל בלבד. הסוג הנוסף והמיוחד במינו נקרא ברבדסיס. זהו סוג אלוורה שזכה להרבה מחקרים בשנים האחרונות. התברר שסוג זה של אלוורה מכיל רכיבים תזונתיים רבים היכולים להקנות לו מעמד של תוסף מזון מושלם. מה מכיל האלוורה?

חומצות אמיניות: גוף האדם זקוק ל22 חומצות אמיניות המהוות אבני בניין לחלבוני הגוף המהווים בניין לכל התאים בגוף. כל גופנו הוא תרכובות שונות של חלבונים שונים הבנויים על הרכבים שונים של 22 חומצות אמיניות. את רוב החומצות האמיניות יכול הגוף לבנות בעצמו. 8 מהן הנקראות "חיוניות" יש לקבל מהמזון. ג'ל אלוורה מספק 20 מתוך 22 החומצות, כאשר ובתוכן שבע מתוך שמונה חומצות אמיניות חיוניות. עולה אפוא, שהאלוורה מהווה תוסף מזון חלבוני איכותי.

ויטמינים: ג'ל האלוורה עשיר במגוון גדול של ויטמינים. הוא עשיר בבטא קרוטן, בויטמיני B שונים, בויטמין C ו E. ויטמינים אלו מסייעים לחיזוק המערכת החיסונית, משמשים כנוגדי רעלים (נוגדי חמצון), מחזקים את מערכת העצבים ומסייעים במצבי לחץ ומתח.

מינרלים: תפקודי גוף שונים דורשים מינרלים, וג'ל אלוורה מכיל רבים מהם. חלקם מוכרים יותר, כגון: סידן, נתרן, אשלגן, ברזל, מגנזיום ואבץ, וחלקם  פחות ידועים אך החיוניים מאוד לגופנו, כגון כרום, מנגן ונחושת.

האלוורה מכילה חומרים רבים נוספים התורמים לתפקוד מערכות שונות  דוגמת הפוליסכרידים שהיא שרשרת ארוכה של סוכרים המסוגלת להגן על המערכת החיסונית מווירוסים שונים הגורמים למחלות שונות.

כמו כן ג'ל האלוורה עשוי לסייע למערכת העיכול, בכך שהוא מכיל אנזימי עיכול שונים ובהם כאלה המסייעים לעיכול שומנים וחלבונים. הוא מסייע גם לאיזון החיידקים הפרוביוטיים במעיים.

שווה לנסות שימוש באלוורה לשיפור הבריאות וכמובן רצוי להתייעץ על כך עם מטפל טבעי. לבריאות!

אליהו שכטר הוא אירידיאולוג ומטפל טבעי

תגיות:בריאותאלוורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה