בריאות ותזונה

יש סוכר חדש בעיר: מי אתה, סוכר קוקוס?

כולנו מכירים את טעמו המיוחד של הקוקוס - אבל האם כבר ניסיתם סוכר קוקוס? הוא תופס מקום של כבוד על המדפים בחנויות הבריאות, הוא אינו מעלה בהרבה את רמת הסוכר בגוף, וטעמו הייחודי יישאר אתכם להרבה זמן

אא

בימים אלו של ראשית השנה אנחנו מאחלים לכולם שתהיה לנו שנה טובה ומתוקה. הסמל היותר מוכר לנו הוא הדבש אבל, אני רוצה לגעת הפעם בממתיק מתוק מאוד שבשנים האחרונות ניתן למוצאו על מדפי המזון הבריא – סוכר קוקוס. בעבר התייחסנו לכך שמפרי הקוקוס מפיקים שמן בעל ערך בריאותי רב. אולם, התברר שאף מפרחי עץ הקוקוס ניתן להפיק סוכר, שנחשב לבעל ערך בריאותי. מה חשיבותו הבריאותית של סוכר הקוקוס?

ראשית האינדקס הגליקמי כלומר, קצב עליית הסוכר בדם לאחר צריכה של סוכר קוקוס נמוך מאוד. מדוע חשוב לדעת את רמת האינדקס הגליקמי? מה סיבות לדבר. כאשר רמת הסוכר בדם גבוהה מדי, נדרש הלבלב להפריש כמות מוגברת של אינסולין, דבר שלאורך זמן עלול לגרום לסוכרת. לעיתים, אף השמנת יתר עלולה להיות אחת התוצאות של רמת אינדקס גליקמי. זאת למה? כשאוכלים מזון סוכרי בעל אינדקס גבוה יש עליה ברמת הסוכר בדם. במצב זה, מפריש הלבלב אינסולין שלוקח את הסוכר מהדם אל תאי השריר ולמקומות נוספים בהם יש צורך בסוכר. כך חווה הגוף ירידה ברמת הסוכר הגורמת לרעב ולצורך באכילה. צורך זה אכן מביא עמו אכילה ששוב מעלה את רמת הסוכר וחוזר חלילה, ואוכלים ואוכלים... מאותה סיבה הרגישים יכולים לפתח הפרעות קשב וכדומה.

מזונות סוכריים שמעלים את רמת הסוכר בדם עלולים להיות גם סיבה להתפתחות דלקות בגוף, שכן סוכר גורם לעליה בדלקתיות של הגוף דבר שיכול להיות בסיס למחלות שונות כגון מחלות לב וכלי דם, סרטן ועוד. לעומת זאת, מזונות בהם המדד הגליקמי נמוך, אינם מביאים לתופעות אלו. מכאן, שסוכר קוקוס יכול להיות תחליף לאלו שעבורם סוכר מהווה בסיס לבעיות בריאותיות כגון סוכרתיים ועוד. אולם, יש להדגיש שגם אלו צריכים לבדוק עצמם לפני שצורכים את הסוכר וכן רצוי שיהיו תחת מעקב והדרכה של מטפל.

בנוסף לעובדה שסוכר הקוקוס הוא בעל מדד גליקמי נמוך, הוא אף עשיר במינרלים שונים, כגון אשלגן, מגנזיום, ברזל, בורון, אבץ וגופרית. הוא מכיל ויטמין C וויטמינים מקבוצת ויטמיני B. ניתן להשתמש בסוכר הקוקוס ממש כמו סוכר לבן או חום. כלומר, אם נותנים במשקה כלשהו כפית סוכר לבן או חום אפשר לתת כפית סוכר קוקוס. טעמו מתוק ומזכיר את הסוכר אבל יש בו מעט טעם המזכיר את הקרמל. לסיום, אציין שלמרות מה שנכתב לעיל, רצוי למעט עד כמה שאפשר אפילו בצריכת סוכר קוקוס ואלו הסובלים מהפרעות כל שהם, רצוי שיתייעצו עם מטפל על מידת השימוש בסוכר זה.

אליהו שכטר הוא אירידיאולוג ומטפל טבעי

תגיות:בריאותקוקוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה