בריאות ותזונה

האם תרופה חדשה לסוכרת תחליף את התרופות הקיימות בשוק?

"Trucity", הינה תרופה חדשה לטיפול בסוכרת מסוג 2, המגיעה לישראל בימים אלו, ותקל את הנוחות בצריכת האינסולין עם מזרק מוכן לשימוש ועם פחות תופעות לוואי. הרופאים בארץ מרוצים: "מדובר בתרופה מצוינת"

אא

בשורה טובה לחולי סכרת מסוג 2: בקרוב תגיע לארץ תרופה חדשה, שצפויה להקל את צריכת האינסולין. התרופה, שנקראת Trucity"",  נועדה לשפר את איזון רמת הגלוקוז אצל מבוגרים, ותסופק למטופלים במזרק המוכן לשימוש וממולא מראש, שאף יקל את צריכתה.

התרופה, תוצע לחולים כטיפול יחיד או בשילוב עם תרופות אחרות, במינון של 1.5 מ"ג או 0.75 מ"ג, והיא תינתן פעם בשבוע בלבד.

מלבד זאת היא תקל את הצריכה של אינסולין כפי שהוצע עד כה, ואולי אף תקל על חרדתם של הסובלים מחרדת מחטים: היא תסופק במזרק מוכן לשימוש, ממולא מראש, שיסופק עם מחט שמוחדרת בלחיצת כפתור, וחוזרת פנימה באופן אוטומטי – כך שהמטופל כלל אינו רואה אותה.

מי שעומדת מאחורי פיתוח התרופה, היא חברת לילי, המוגדרת כ"חוד החנית" של החדשנות הרפואית והטכנולוגית בניהול מחלת הסוכרת. מדובר בחברה בינלאומית שמספקת תמיכה ופתרונות לחולים במחלה, והיא זו שגם הציגה לראשונה את האינסולין הראשון באופן מסחרי, עוד בשנת 1923.

בינתיים, נראה שהרופאים בארץ מרוצים מאוד מההחלטה לייבא את התרופה, ומקווים שתביא לשיפור באיכות חייהם ובבריאותם של החולים הרבים במחלת הסוכרת 2.  "מדובר במשפחה של תרופות שהן דמויות הורמון טבעי שיש לנו בגוף, הגורם לירידה ברמת הסוכר בדם ובמקביל לירידה במשקל הגוף", הסביר פרופ' חוליו וינשטיין, מנהל היחידה לטיפול בסוכרת בבית חולים וולפסון.

"כ־90% מחולי הסוכרת סובלים מעודף משקל, ומבחינה זו מדובר בתרופה מצוינת. במקרים רבים היא עשויה להיות תחליף מעולה לאינסולין. יש בארץ תרופות דומות, אך החידוש פה שזו תרופה ככל הנראה יותר יעילה ויותר בטוחה, עם פחות תופעות לוואי וההזרקה פשוטה יותר מאשר בתרופות אחרות".

תגיות:בריאותתרופותסוכרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה