הריון בשבוע

מחקר חדש מגלה: כמה אלכוהול באמת מותר לשתות בהריון?

עד היום, האיסור בדבר שתיית אלכוהול בקרב נשים מעוברות - היתה מעורפלת, ושתייה של המשקה בצורה מבוקרת ונמוכה – לא נאסרה. אולם בקרוב, יתפרסמו המלצות חדשות, מטעם האיגוד האמריקני לרפואת ילדים, ההופכות את הקערה על פיה, וקובעת כי שתיית אלכוהול בהריון – אסורה לחלוטין

  • ב' חשון התשע"ו
אא

מזל טוב. את בהריון. פתאום המון דברים סביבך משתנים, החל ממצבי הרוח, ועד התזונה שלך. אבל מה בנוגע לאלכוהול? נשים רבות לא יכולות לוותר על כוס יין אדום, לפחות פעם בשבוע. מחקר חדש מגלה אחרת ממה שחשבנו עד כה.

למעשה, עד כה, צריכה של אלכוהול במהלך היריון, ובמיוחד כשבוצעה בצורה מבוקרת ומעטה – לא נאסרה ברחבי העולם. גם בישראל, ההמלצה על ידי הרופאים היתה שתיה של עד כוסית לשבוע, והנחיות משרד הבריאות קבעו כי חשיפת העובר לכשלושה משקאות אלכוהוליים בשבוע לפחות, מה שמוגדר כצריכה בינונית של אלכוהול – עלולה לגרום להפרעות התנהגותיות, השפעות שליליות על מערכת העצבים והפרעה בגדילה.

אולם בקרוב מאוד, עתידות להתפרסם המלצות חדשות בנושא, מטעם האיגוד האמריקני לרפואת ילדים. המלצות אלה, מפריכות את הטענה, וקובעות כי שתיה של משקאות אלכוהוליים צריכה להיאסר לחלוטין בזמן הריון. זאת, כיוון שחשיפת העובר לאלכוהול פוגעת בהתפתחות המוח, הלב, העצמות, עמוד השדרה, הכליות, הראייה והשמיעה. כמו כן, היא קשורה בסיכון גבוה להפרעות קשב וריכוז, פגיעה בהתפתחות הדיבור, תפקוד ראיה במרחב, התקפי זעם, פגיעה בזיכרון, פתרון בעיות הבנת הנשמע וכישורי שפה ומתמטיקה.

ולא רק האיגוד האמריקני לרפואת ילדים תומך בהמלצה זו. כבר לפני כשנה, האיגוד הבריטי לגניקולוגיה ומיילדות, טען כי אין כמות אלכוהול שהוכחה כבטוחה – וכי כל כוסית מסוכנת ועלולה לגרום למומים מולדים, ובפרט לפגוע בהתפתחותו של המוח. גם ארגון האי.פי.פי, אוטוריטה מרכזית נחשבת בתחום הנחיות ילדים בעולם, מצטרף לקביעה זו.

הזמן המסוכן ביותר לצריכת אלכוהול הוא בטרימסטר הראשון. זאת כיוון שמדובר בתקופה של יצירת האיברים אצל העובר, ולכן היא גם התקופה הרגישה ביותר לכל רעלן, ובפרט לאלכוהול.

בנוסף, אלכוהול, כבר ידוע היום כסיבה השכיחה ביותר להולדת ילדים עם פיגור שכלי. זאת כיוון שאלכוהול עובר דרך השיליה ולכן מסוגל לגרום נזק. יש גם תסמונת המכונה "תסמונת האלכוהול העוברי", המאפיינת תינוקות שנולדו לאחר שהיו עוברים לאימהות שהרבו בצריכה של אלכוהול. תינוקות אלה, הינם בעלי היקף ראש קטן, מבנה פנים מסוים, ועתידים לסבול מפגיעה קוגניטיבית, פיגור, שיופיע רק בהמשך החיים.

לאור כל האמור, מומלץ לאישה מעוברת, להימנע בכל תוקף מכל סוג של אלכוהול ובכל כמות שהיא, לאורך כל תקופת ההיריון.

מחלקת אמ"א למניעת הפלות של הידברות הצילה תינוקות יהודים רבים מאובדן, ומסייעת לנשים בהריון להתגבר על קשיים ולהציל את חיי ילדיהן. רצוי להירתם ולתרום למשימתם היקרה. לפרטים ולסיוע: 073-2221333

מחלקת אמ"א באתר הידברות - סיוע לנשים בהריון, לחצו כאן.

תגיות:אלכוהולהריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה