פעילות הידברות

"אין כוחו של השליח אלא מן המשלח"

ראיון עם אופיר אזרד, מנהל הכנסים בהידברות, על כנס הנשים שהוכתר בהצלחה גדולה

אא

מדי שנה בשנה, בעיצומו של חודש אלול והימים הנוראים - נערך ארגון הידברות לאירוע גדול ומחזק במיוחד, למען נשות ישראל. וכשמדובר במטרה קדושה ונעלה שכזו, מיותר לציין שאין דבר שהוא 'רחוק' מדי, או בלתי אפשרי. אבל מישהו הלא צריך לדאוג לכל ה'דברים הקטנים', שהכל יתקתק כמו שצריך - אותו 'מישהו' הוא פעילי מחלקת הכנסים הנאמנים, שמאחורי הקלעים עושים לילות כימים כדי להבטיח שכל אירוע שיוצא תחת ידי הארגון, ינוהל כסדר ויצלח.

כן, גם כאשר מדובר בלילות רבים ללא שינה והיעדרות ממושכת מהבית ומהמשפחה לטובת הימצאות בשטח ודאגה פיזית לפן הטכני. מאיפה הכוחות? שאלה טובה. לטענתו של אופיר אזרד, מנהל מחלקת הכנסים בארגון, 'הכל מתחיל מהראש' - דהיינו ממנכ"ל הידברות, דוד תופיק הי"ו. "כתוב ש'אין כוחו של השליח אלא מן המשלח' ואנחנו רואים את זה עין בעין בכל כנס ואירוע", הוא אומר. "כשהמנכ"ל הוא כזה שלוקח חלק אקטיבי בכל הפעילות, מתעניין בהכל ומתמודד עם הבעיות בחיוך – אנחנו העובדים מרגישים שאנחנו לא לבד בעסק הזה. עוד ייאמר לזכותו שאחרי כל אירוע כזה, הוא אף פעם לא שוכח לפרגן במילה טובה, שממלאת לנו את המצברים ונותנת לנו להמשיך ולעשות את תפקידנו על הצד הטוב ביותר".

מלבד אופיר אזרד, מנצחים על העשייה הענפה הזו גם יצחק לגמי וישראל כהן שלדברי אזרד, נותנים את הלב והנשמה ורואים את טובת הארגון בכל פעילות שלהם כולל זו האחרונה, בערב הנשים הענק.

תוך שבוע וחצי בלבד, עם המון תפילות וסיעתא דשמייא - הצליחו להעמיד אירוע בקנה מידה לא יאומן: 13,000 נשים שהגיעו מכל רחבי הארץ ומילאו עד אפס מקום את אצטדיון 'המושבה' בפתח תקווה. "מדובר במקום איכותי מאוד אך חדש, שאף פעם לא נעשה בו אירוע מהסוג הזה בעבר", מסביר אזרד ומוסיף, "אבל כשראיתי אותו בפעם הראשונה, ידעתי שיש לו פוטנציאל אדיר ולמרות החששות – האמנתי שנצליח במשימה שלנו".

לדבריו, ההצלחה התאפשרה גם הודות ליקיר הידברות ר' פנחס ראובן, וכן לחברי עיריית פתח תקווה שאלתיאל קוהלת ואוריאל בוסו - שהרימו את הכפפה ומסרו נפשם במו"מ מול הגורמים הרלוונטיים, על מנת להשיג את האישורים הנצרכים.

בחודש אלול לבדו נערכו מטעם הידברות קרוב ל-20 ערבי התעוררות גדולים בכל רחבי הארץ, אבל זה עוד לא הסוף. בחוה"מ סוכות תמשיך העשייה הזו במלוא העוצמה, וכבר בשיחתנו הודיע לי אופיר כי אנשי המחלקה נמצאים בטבריה, מכשירים את השטח לאירוע המדהים עבור רווקים ורווקות, שיהיה בעוד ימים ספורים בלבד. "אצלנו אין דבר כזה להגיד 'אני עייף', בפרט בחודשי אלול ותשרי. למרות הקשיים ולמרות העייפות, ה' לוקח אותנו על הכתפיים שלו בזמן הזה ועוזר להוציא הכל מהכוח אל הפועל".

אכן, מי שפותח פתח כחודו של מחט – מקבל המון סיעתא דשמייא, אבל לדברי אזרד - כל זה לא היה קורה אלמלא הנשים הצדקניות שנשארות בבית עם הילדים, ומנצחות על ה'מקהלה' כולה. "כשיש בין שלושה לארבעה כנסים וימי עיון מדי שבוע, ואתה צריך להיות בשטח כדי לפקח שהכל יתקתק כמו שצריך, אתה לא יכול לעשות את זה מבלי שתעמוד לצדך אישה טובה שנשארת בבית עם הילדים, ועושה מסירות נפש שאין כדוגמתה כדי שנשים אחרות יזכו בשפע הרוחני שהן זוכות לו בכנסים שלנו. בחגים מצווה לשמח את הנשים בתכשיט נאה, אבל עבור נשים כאלה – נדמה שאין שום מילה או תכשיט, שיכולים לפצות ולהשיב להן כגמולן. לא כל אישה מתאימה להיות אשת עובד הידברות, אבל מי שזכתה ויודעת את תפקידה ושליחותה – אין מאושרת ממנה".

 

 

לגלריית התמונות המלאה 

תגיות:יום כיפורפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה