חדשות בעולם

החרדית שקידשה שם שמיים מול האפיפיור

רבקה רביץ, חרדית מביתר עילית, סירבה ללחוץ יד לאפיפיור. כיצד הגיב האפיפיור, ומה אומרת דוברת הנשיא?

אא

רבקה רביץ, חרדית מביתר עילית, הינה כלתו של הרב אברהם רביץ ז"ל, וראש לשכתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין. בימים האחרונים מבקר ריבלין עם ראש לשכתו ברומא. במהלך הביקור קידשה רביץ שם שמים בכך שסירבה ללחוץ יד לאפיפיור.

"לפי כללי הטקס, כשפוגשים אותו צריך לקוד קידה קלה וללחוץ יד", מספר גורם בבית הנשיא, "אולם רבקה רביץ, ראש הלשכה של רובי ריבלין, בעת הגיעה אליו, שמה את הידיים מאחור, ובשל הצלב המתנוסס על בבית חזהו אף לא קדה את הקידה המסורתית".

האפיפיור הופתע, אך קיבל זאת בהבנה, ויותר מכך: האפיפיור הסתיר את הצלב, קד בפניה של רביץ, התנצל ואמר שמעולם לא ידע שיש כזו הלכה אצל היהודים.

הנשיא ריבלין הסביר לאפיפיור כי מדובר בכלתו של אחד המנהיגים האורתודוקסים החשובים ביותר מהמאה האחרונה. בכך זכתה רביץ לקדש שם שמים, כאשר ראש הכנסייה הקתולית קד קידה בפניה, כפי שקד בפני שאר הנוכחים.

הסיפור הופץ במהירות דרך ווטסאפ ושאר הרשתות החברתיות. דוברת בית הנשיא ניסתה לדייק את המקרה, ומסרה בתגובה: "כל האישים הרשמיים מיודעים מראש שרביץ לא לוחצת יד. גם הוא ידע מראש, ולכן לא הגיש. כל אחד מהאורחים זכה לקידה באותו האופן עם אותו מנח יד. זו התנהלותו. והוא לא דיבר איתה או עם אף חבר פמליה מילה. נכון שהיא לא לחצה את ידו, כמו למשל בכל קבלת פנים רשמית אצלנו. דואגים להעביר בערוצי פרוטוקול שזה מנהגה, וכולם מכבדים את זה. בעיני זה קידוש השם בפני עצמו. הנשיא ודאי הציג אותה, כפי שהוא הציג כל חבר צוות אחר בפמליה".

תגיות:אפיפיוראברהם רביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה