חדשות בעולם

מדוע קוריאה הצפונית מזיזה את שעון המדינה?

קוריאה הצפונית הודיעה כי בעוד חמישה ימים תזיז את מחוגי השעון אחורה ב-30 דקות על מנת להתבדל מיפן ו'האימפריאליזם המרושע'

אא

רודן צפון קוריאה, קים ג'ונג און, החליט כי ארצו תזיז את מחוגי השעון לאחור ב-30 דקות מתוך רצון להתבדל מ'האימפריאליזם המרושע היפני' שכבש את המדינה לפני 70 שנים והתאים את זמן המדינה לשעון טוקיו. השעון יוזז בעוד חמישה ימים, ב-15 באוגוסט.

עם תום מלחמת העולם השניה, ב-15 באוגוסט לפני 70 שנה, השתחררה קוריאה הצפונית מהכיבוש היפני. בין המדינות לא נחתם עד היום הסכם שלום, ושוררת איבה עזה בקרב הקוריאנים כלפי הכובשים היפנים.

בהודעה של סוכנות החדשות הממשלתית KCNA נאמר: "האימפריאליזם היפני המרושע כבשו את אדמתנו ללא רחם, בימי מלחמת העולם השנייה, ביצעו פשעים בלתי נסלחים, רמסו את ההיסטוריה של ארצנו, ואפילו שללו את השעון הסטנדרטי שלנו".

הזזת השעון תגרום לכך כי צפון קוריאה תפגר בחצי שעה לפני טוקיו, אלא שבדרום קוריאה כבר חוששים מן המהלך החד צדדי של הצפון, כיוון שהזזת השעון עשויה לשבש את שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות באזור.

קוריאה הצפונית נחשבת על ידי רבים למדינה הסגורה והדיקטטורית ביותר בעולם. ארגונים רבים מתארים אותה כדיקטטורה טוטליטרית סטליניסטית וכאחת המדינות שמפרות זכויות אדם בצורה החמורה ביותר. בקוריאה הצפונית יש כ-200 אלף אסירים שנמצאים במחנות מעצר פוליטיים שונים הפזורים ברחבי המדינה.

תגיות:קוריאהקים ג'ונג און

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה