בריאות ותזונה

6 מוקשי הדיאטה של הקיץ וטיפים להתמודדות

כל כך חם בחוץ ואנחנו רק רוצים להתקרר עם גלידה או משקה מרענן. אך רק רגע: קחו בחשבון כמה קלוריות נכנסות לגוף על ידי מאכלים "תמימים" אלו

אא

כך תעברו את הקיץ בלי נזקים משמעותיים לדיאטה: שש מאפיינים קיציים המהווים סכנה לדיאטה, וטיפים להתמודדות:

1. סמוזי - הסמוזי הפך לאחרונה למשקה טרנדי, בעל קונוטציה בריאותית, שאינה בהכרח נכונה. מדובר בסוג של שייק בו מערבלים פירות, ירקות וקוביות קרח כבסיס, ומוסיפים דבש, אגבה, סירופים שונים, שוקולד, חלב, יוגורט, ואפילו גבינת קוטג' וגלידה. כדי להעלות את דימויו הבריאותי, מוסיפים חלב סויה ותה ירוק. האם הוא באמת בריא? תלוי כמה פירות, סוכר ותוספות שונות יש בו.העצה: לאכול פירות וירקות במלואם וליהנות משובע ומסיבים תזונתיים. יש להפחית בתוספות שיכולות להפוך בלי משים כוס שתייה לשוות ערך לארוחה של ממש.

2. אייס קפה- משקאות קפה קפואים הינם לרוב מלאים בסוכר ובקלוריות. פעמים רבות הם מכילים שמונה עד שתים עשרה כפיות סוכר בכוס אחת. העצה: להכין קפה קר שתכולתו קפה, חלב וקרח, עם מעט סוכר.

3. ארטיק - ארטיק פשוט מכיל בממוצע כ-150 קלוריות. ארטיק מועשר בגודל ובמרכיבים (פצפוצי שוקולד, שברי עוגיות, אגוזים וכדומה) יכול להגיע ליותר מ- 200 קלוריות.  העצה: להעדיף את הארטיקים הפשוטים והקטנים יותר או ארטיקי דיאט. כיום יש מגוון עשיר של ארטיקים דיאט, המכילים בממוצע 30 - 60 קלוריות והם כמעט ללא סוכר. עם זאת, יש לזכור כי חומרי הדיאט שנויים במחלוקת מבחינה בריאותית ולא להגזים באכילת ארטיקים דיאטטיים.

4. קרטיב - קרטיב בדרך כלל עשוי מתערובת של מים, סוכר וצבעי מאכל, ומכיל בממוצע כ-100 קלוריות ריקות. העצה: לאכול קרטיבים דיאט שערכם הקלורי נע בין 12- 20 קלוריות. אך גם באכילת קרטיבים דיאט היזהרו שלא להגזים.

5. גלידה באריזה משפחתית – גלידה באריזה משפחתית מהווה סיכון לכל מי ששומר על המשקל. רבים מאיתנו מסוגלים בקלות לחסל את כל האריזה שתכולתה 400 - 500 גרם, כף אחרי כף עד שהגלידה נגמרת, כאילו הייתה מנה אישית. החבילה נשארת ריקה ואנחנו מתמלאים בקלוריות מיותרות. העצה: לא להגזים בכמות. להכין מנה בכוס או בצלחת ואת שאר האריזה להחזיר מיד למקפיא. כדאי גם לבחור גלידה המכילה חלב, שמנת, או אבקת חלב על מנת שהגלידה תיחשב, לפחות, כמנה חלבית.

 6. גלידות יוגורט - למרות השם ה"בריאותי", זאת גלידה לכל דבר ועניין, דלת שומן אך מכילה סוכר. יחד עם התוספות הנלוות לרוב לגלידת יוגורט - מקופלת, פצפוצי שוקולד, פירות יבשים, אגוזים וכדומה, מדובר על תוספת קלורית משמעותית. העצה: מומלץ להעדיף תוספות פרי טבעיות ולוותר על תוספות משמינות.

תגיות:דיאטהבריאותקיץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה