בריאות ותזונה

מהפכה בעולם המזון: אין להשתמש ב"שומן טראנס"

מינהל המזון והתרופות האמריקני קבע כי שומני הטראנס המצויים במרגרינה ומוצרי מאפה מסוכנים והורה להסירם מכל מוצרי המזון בתוך 3 שנים

אא

עכשיו זה סופי: מינהל המזון והתרופות האמריקני הFDA-  הודיע אמש (ג) כי החל מעוד שלוש שנים ייאסר כליל השימוש בשומן טראנס בכל סוגי המזון המיוצרים בארצות הברית.

שומן טרנאס נוצר כאשר לוקחים שומן מן הצומח והופכים אותו, בתהליכים כימיים שונים, למוקשה. בכך מוזלת עלות המוצר ומוארכים חיי המדף שלו

אולם, שומן טראנס הינו אויב גדול של גוף האדם: הוא מעלה את רמות הטריגליצרידים. רמות גבוהות של טריגליצרידים עלולות לגרום להתקשות או התעברות של דפנות כלי הדם ובכך להגביר את הסיכון לשבץ מוחי, סוכרת, ומחלות לב. שומן טראנס מעלה אף את רמות ה-(LP(a. ליפופרוטאין a, שהוא סוג מסוים של כולסטרול  LDL שנמצא בדם. שומני הטרנס הופכות את השומן לחלקיק קטן ודחוס יותר המעודד יצירת מצבורי שומן בדפנות כלי הדם.

"שומן הטראנס הוא הטרגדיה של הדיאטה האמריקאית" (צילום: shutterstock)"שומן הטראנס הוא הטרגדיה של הדיאטה האמריקאית" (צילום: shutterstock)

שומן טראנס מצוי בעיקר במוצרי הג'אנק פוד, כמו הפיצות ומיני המאפים השומניים, בעיקר הקפואים, בצ'יפס ובפופקורן ועוד מוצרים כגון אלו הבחירה הטובה ביותר היא בשמנים בלתי-רוויים אותם אפשרו למצוא בזיתים, בוטנים, שמן קנולה, בוטנים, שמן זית, אגוזים, שקדים, אבוקדו ושומשום.

כבר בשנת 2006 הורה ה FDA-לחברות המזון לרשום על המוצר כמה שומן טראנס הוא מכיל, ובעקבות כך חלה ירידה משמעותית בכמות השומן טראנס במזון. לפני כשנה וחצי הודיעו במינהל המזון, כי בכוונתם להנחית "מכת מוות", על השומן טראנס.

"ההחלטה היום נועדה לשפר את בריאותם של תושבי ארצות הברית", אמרה ד"ר סוזן מיין, ראש המחלקה התזונתית בFDA-, "קביעה זו מבוססת על מחקר רחב היקף שבדק את השפעות שומני הטראנס על בריאות האדם".

תגיות:מזוןשומןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה