גוף ונפש

אוכלים המבורגר ונקניקיות? כנראה שתחיו פחות

מחקר חדש מצא כי נקניקיות, המבורגרים ומשקאות דיאט עלולים לקצר את החיים בשל ההשפעה ההרסנית שלהם על הגוף

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חוקרים מאוניברסיטת מישיגן חשפו נתונים מדאיגים על השפעת המזון שאנחנו צורכים על תוחלת החיים שלנו. המחקר, שפורסם לאחרונה, מצא כי מאכלים אהובים כמו נקניקיות, המבורגרים ומשקאות דיאט עלולים לקצר את החיים.

המחקר הראה כי צריכת נקניקיה אחת מורידה בממוצע 36 דקות מהחיים. משקה דיאט מלווה? תורידו עוד 12 דקות. מאכלים כמו המבורגר מוסיפים גם הם לתמונה הפסימית.

לפי החוקרים, בשרים מעובדים מכילים חומרים כמו ניטריטים וחנקות, שידועים כקשורים לסרטן המעי הגס. בנוסף, בשר מטוגן בשמנים מסוימים מכיל חומרים מסרטנים כמו אלדהידים.

בצד השני של הסקאלה נמצאים מזונות כמו דגים, אגוזים ופירות, שיכולים להוסיף דקות יקרות לתוחלת החיים. לדוגמה, כריך חמאת בוטנים וריבה או אכילת אגוזים וזרעים תורמים לבריאות.

ד"ר אוליבייה ג'וליה, שהוביל את המחקר, ציין כי החלפת 10% מהקלוריות היומיות מבשרים מעובדים לפירות וירקות יכולה לתרום משמעותית לבריאותכם. "שינויים קטנים בתזונה יכולים להביא להשפעות חיוביות ומשמעותיות על הבריאות", אמר ג'וליה.

תגיות ועדכונים:

 

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ לקראת ZOOM ההשקה שיתקיים בתחילת השבוע הקרוב בהשתתפות הרה"ג זמיר כהן שליט"א. מספר המקומות מוגבל! לפרטים על המיזם לחצו כאן >> להצטרפות לקבוצת הווטסאפ לחצו כאן >>

 

הידברות שופס

ערכת המקדש

690לרכישה

מוצרים נוספים

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

ספר דניאל - הרב זמיר כהן

אוצר הסגולות - הרב יצחק בצרי

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

קופת צדקה יוקרתית

קופת צדקה לילדים

לכל המוצרים