בריאות ותזונה

אנשים שאוכלים את זה - נוטים פחות לחרדה ולדיכאון

מחקר חדש מצא: אם אתם צמחוניים או עושים דיאטת חלבון ובכך מגבילים את עצמכם מלאכול מאכלים אחרים, ייתכן מאוד שתסבלו ממצוקה נפשית. האמנם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש קובע כי לאנשים מבוגרים, שאינם בררנים במאכלים, יש מוח בריא יותר לעומת אלה שמגבילים תזונה, כמו צמחונים. המחקר נערך בבריטניה ועקב אחר העדפות תזונתיות של כ-180 אלף איש. הוא בדק אם יש קשר בין מה שאנחנו אוכלים לבין הרווחה הנפשית שלנו.

בשורה התחתונה, אפשר לומר כי החוקרים הבחינו בכך שאנשים שאהבו מגוון גדול של מאכלים, כמו בשר ואחרים, דיווחו על בריאות נפשית ורווחה טובות לעומת אלה שהגבילו את עצמם. כך, למשל, אנשים שאוכלים בשר חשו טוב יותר מבחינה נפשית לעומת אלה שלא.

כלומר, העדפה לתזונה מוגבלת – כמו צמחונית או זו העשירה בחלבון – היא לא תמיד הטובה ביותר. שימו לב, המחקר לא דיבר על ההשפעה הבריאותית, אלא על נושא הרווחה הנפשית.

"אנשים זקוקים לתזונה מאוזנת יותר כדי להיות במצב טוב יותר", אמר ג'יאנפנג פנג, שמוביל את המחקר באוניברסיטת פודן בשנחאי ואוניברסיטת וורוויק בבריטניה.

המחקר פורסם בכתב העת "טבע: בריאות נפשית" ובו לקחו חלק מדענים מבריטניה וסין. המשתתפים דירגו העדפות עבור 140 מזונות ומשקאות ב-10 קטגוריות: משקאות, מוצרי חלב, פחמימות, פירות, דגים, בשר, ירקות, חומרי טעם וריח, אלכוהול וחטיפים. הם מצאו כי 57% הראו העדפה מאוזנת בכל קטגוריות המזון, כשאחרים גילו בררנות יתר. 18% העדיפה מזון נטול או מופחת עמילן. 5% העדיפו תזונה צמחונית ו-19% העדיפו לאכול יותר חלבון ופחות סיבים.

אז מה נמצא בבדיקה? שאנשים שהעדיפו פירות וירקות יותר מאשר מזון עשיר בחלבון, הפגינו נטייה לתסמינים של חרדה, דיכאון ומצוקה נפשית. אחרים, שהעדיפו דיאטות עשירות בחלבון, פיתחו גם כן תסמיני חרדה.

"תוצאות המחקר מוכיחות שלהעדפות מזון ספציפיות יש קשר משמעותי עם בריאות נפשית, תפקודים קוגניטיביים, והדמיות מוח", סיכמה פרופ' רבקה מקפירסון, מאוניברסיטת ברוק באונטריו שקנדה. "יש צורך ברור במחקרים פרה-קליניים נוספים החוקרים את המנגנונים הבסיסיים".

תגיות:דיכאוןבריאותחרדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה