חדשות בארץ

הכנסת אישרה: ההדלקה במירון בנוכחות 30 איש בלבד

מליאת הכנסת אישרה את חוק הסדרת אירוע ההילולה בקבר הרשב"י. אלוף פיקוד הצפון ואלוף פיקוד העורף יחתמו הערב על הצו המכריז על האזור כשטח צבאי סגור. עיריית טבריה אסרה על קיום הדלקה במתחם קבר רבי עקיבא

ל"ג בעומר במירון, ארכיון (צילום: דוד כהן / פלאש 90)ל"ג בעומר במירון, ארכיון (צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי), בקריאה שניה ושלישית, את הצעת חוק להסדרת אירוע הילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון. על פי ההצעה שאושרה, יתקיימו שלושה אירועי הדלקה בלבד ובזמנים שונים: אירוע הדלקה מרכזי שייערך במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי ושניים נוספים במתחם בני עקיבא.

בנוסף נקבע כי אירועי ההדלקה יערכו על ידי מי שקיבל היתר משר ירושלים ומסורת ישראל, וזאת, בכפוף לאישורם של גורמי משטרה, כבאות ומהנדס רישוי כדי להבטיח את בטיחות האירוע. 9 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 3 מתנגדים, ללא נמנעים. 

נקבע כי שהייה במתחם תחייב החזקה של היתר שהייה, וכן כי תוגבל כניסה ושהייה ביחס לשוהים במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי ומתחם בני עקיבא בכל רגע נתון בזמן ההילולה לעד 30 אנשים, אשר יקבלו היתרי שהייה מיוחדים. שר ירושלים ומסורת ישראל, בהסכמת השר לביטחון לאומי, יתנו את היתרי השהייה לשם השתתפות בשלושת אירועי ההדלקה. אישורים יינתנו גם למי שנדרש להגיע למתחם לשם מילוי תפקידו, למעט אם היה נהג, פקח או נמנה עם עובדי משרד ירושלים ומסורת ישראל.

ההערכה היא כי האישורים יחולקו לפי המפתח הבא: בתוך המערה מניין גברים מתפללים, עשר נשים מתפללות, ועשרה מבני משפחות הנספים. יתקיימו שלוש הדלקות: האדמו"ר מבויאן, הרב עמאר והציונות הדתית, בכל אחד מהם ישתתפו עד עשרה איש בלבד.

החוק אושר לאור המצב הביטחוני המיוחד ולאחר שצה"ל המליץ לבטל את ההילולה. אלוף פיקוד הצפון, או אלוף פיקוד העורף יחתמוה ערב על הצו המכריז על האזור כשטח צבאי סגור. המשטרה תתפרס במקום כדי למנוע הגעה של אזרחים.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, אמר בזמן אישור החוק: "אישית, עבורי, זהו לא חוק קל אלא חוק כואב מאוד. אין לתאר מהי המשמעות עבורי שמירון יהיה סגור לציבור הרחב. השנה אני דומע בכאב יחד עם אחיי אנשי מירון שבשבילם לא להיות במירון בל"ג בעומר זה דבר בלתי נתפס. חשוב שנעשה ככל הנדרש כדי לשמר את המסורת במירון".

לדבריו, "צריך להבין מה הביא אותנו למצב הזה. האיום על מירון, בפרט בל"ג בעומר, הוא חמור מאוד ומסוכן. ברגע שלא תהיה הגבלה בל"ג בעומר, יעלו באותו יום עשרות אלפים, וחס וחלילה מה שיכול להתרחש בעת ירי טילים לעבר המקום הזה, איזה אסון יכול לקרות. אסור לנו לקחת סיכונים כאשר מדובר בחיי אדם".

ללא קשר להחלטה בכנסת, ראש עיריית טבריה, יוסי נבעה, חתם היום על צו לסגירת מתחם קבר רבי עקיבא, לרבות דרכי הגישה אליו, על פי הצו: המקום ודרכי הגישה אליו יהיו סגורים לכניסת קהל עד אחרי ל"ג בעומר, וזאת בשל בעיות הבטיחות במקום.

בעירייה ציינו כי "בעקבות כוונת גורמים שונים לקיים במתחם רבי עקיבא הילולה רבת משתתפים מבלי שניתן לכך רישיון כחוק, ומתוך חשש לפגיעה בבטיחות ובשלום הציבור, גם לאור מפגעי בטיחות חמורים הקיימים במקום, הוחלט בתיאום עם משטרת טבריה על הוצאת צו שימנע את קיום ההתקהלות הלא חוקית".

תגיות:הילולה במירוןהכנסתביטול ההילולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה