בריאות ותזונה

בלחץ מהמלחמה? קבלו את רשימת המאכלים ש"מפחיתים חרדה"

ברוקולי, מיץ דובדבנים וגם שוקולד מריר: בדיקה מגלה מהם המאכלים שיכולים להרגיע לכם את הנפש

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המלחמה מובילה לסטרס בקרב ישראלים, המחקרים והסקרים יכולים בהחלט להעיד על כך. אבל במקום לקחת כדורים להרגעה, יש כמה פתרונות טבעיים לגבי הורדת מפלס החרדה – מאכלים שמורידים את הסטרס. בדיקה של אתר "מאקו" מגלה מהם אותם מאכלים והאם מדובר במאכלים בריאים. הנה הרשימה המלאה:

דג סלמון: "עשיר בחומצות שומן מסוג אומגה 3, שמחקרים רבים סימנו כמעלות מצב רוח באופן טבעי משום שהן נקשרות בקלות למולקולות במוח אשר משפיעות עליו, כך לפי בלוג הבריאות של אוניברסיטת הרווארד. כמו כן, אומגה 3 מסייעת בהגנה על הלב, שזה חשוב במיוחד במצבי חרדה. מתח, כידוע, גורם לעלייה של הורמון הקורטיזול בגוף, ואם הרמות גבוהות מדי, מערכת כלי הדם והלב סובלת והסיכוי למחלות לב ושבץ עולה".

מיץ דובדבנים: "הדיאטנית אלכס קספרו טוענת כי המיץ מוסיף לגוף מנת מלטונין שמסוגלת להרגיע אותו ואף לעודד דפוסי שינה בריאה. כוס אחת אחרי אימון גופני או לפני השינה מסוגלת לסייע בהתאוששות הגוף ובהפחתת תחושות המתח וחרדה". 

ברוקולי: "כוס ברוקולי מבושל מכילה כפול מכמות הוויטמין C שיש בתפוז ממוצע. מדובר כמובן בוויטמין שמסוגל לשלוט על לחץ הדם ועל רמות הקורטיזול, ועל הדרך לחזק את המערכת החיסונית. אפשר לשלב אותו בחביתה, לטבול אותו בחומוס ועוד".

אדממה: "יש בפולים הללו רכיבים תזונתיים שמסוגלים לשפר את מצב הרוח', אומרת התזונאית מריסה מור, 'וזאת לעומת מאכלים שמנים מדי שקשים לעיכול ועל כן יכולים להשפיע לשלילה על מצב הרוח'". 

שעועית: "מדובר בחלבון שקשור לרמות מתח גבוהות ורמות סיכון לדיכאונות. כמו כן, מגנזיום מסגל להעלות את לחץ הדם ורמות הקורטיזול בגוף".

פירות הדר ותותים: "מנות גדולות של ויטמין C מסוגלות להפחית את לחץ הדם שמזנק בעת חרדה".

חלב חם: "כולם יודעים שכוס חלב חם בלילה מסוגלת לסייע בהירדמות, אבל לפי הוא גם יכול להרגיע את הגוף כולו, גם ברמה פסיכולוגית". לפי מחקר שפורסם בעבר הסידן בחלב מסוגל אף הוא להפחית מתח.

שוקולד מריר: "זה אולי נשמע כמו מותרות, אבל שילוב של שוקולד מריר בדיאטה מסוגל להפחית מתח וחרדה תוך יומיים".

תגיות:חרדהבריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה