חדשות בארץ

דיווח: "ערב הסעודית ואיחוד האמירויות סייעו לארה"ב במודיעין על תקיפת איראן"

האם המדינות הערביות שיתפו פעולה לטובת ישראל? לפי הוול סטריט ג'ורנל, התשובה היא חיובית. ככל הנראה, שתי המדינות חששו ממלחמה אזורית שתערב גם אותן

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

האם ערב הסעודית ואיחוד האמירויות שיתפו את ארה"ב במודיעין שהיה להם לגבי תקיפת ישראל? על פי הוול סטריט ג'ורנל, התשובה היא חיובית. מתברר כי המדינות הללו סייעו לסיכול מתקפת הטילים והכטב"מים. שתי המדינות מהמפרץ שמרו על האינטרסים שלהן במאבק בין איראן למערב, כשהדליפו מידע שיכול לעניין מאוד את וושינגטון.

ככל הנראה, האינטרס של סעודיה והאמירויות היה החשש שאם ישראל תיפגע, הדבר יוביל לתגובה קשה של ישראל ותתפתח מלחמה באזור שתכלול גם אותן. שיתוף המודיעין, כך לפי העיתון, בלם את הניסיון האיראני לפגוע בישראל למרות שבידי ישראל וארה"ב היה מידע נוסף.

גורמים בסעודיה סיפרו לרשת אל-ערבייה כי המדינה לא לקחה חלק ביירוט המתקפה של איראן. יחד עם זאת, באמירויות הביעו חשש שאיראן תנסה לפגוע בשגרירות ישראל באבו דאבי.

כזכור, ישראל וסעודיה הקפיאו את המגעים לנורמליזציה מאז הטבח בשמחת תורה. יחד עם זאת, בריאד מנסים לקדם את ההסכם מאחורי הקלעים, כשארה"ב מעורבת.

שתי המדינות יודעות שארה"ב תעמוד לצד ישראל במלחמה הזאת ולכן הן נמנעות מלנקוט עמדה, גם מתוך חשש מאיראן. יחד עם זאת, אם כן הועבר מידע כזה הוא קריטי ומראה כי גם המדינות הערביות רוצות להצטרף לקואליציה לצד ישראל.

חשש נוסף של מדינות המפרץ הוא שאם תירשם התחממות בגזרה, ארה"ב תפעיל מטוסים אמריקניים מתוך בסיסים בקטאר ובערב הסעודית, זאת לאחר שלפני כשנה איראן וסעודיה חתמו על הסכם בתיווך סין שעיקרו הוא חידוש היחסים בין המדינות.

עוד על פי הדיווח, גורמים בסעודיה נפגשו בשבועות האחרונים עם בכירי חיזבאללה כדי למנוע הסלמה בעימות, מה שלא מועיל בינתיים.

תגיות:איראןסעודיהערב הסעודיתישראלארה"באיחוד האמירויותנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה