נטורופתיה ורפואה טבעית

אפשר לאכול גם בחוץ לפעמים, ולשמור על בריאות הגוף והנפש

אף על פי שאני ממליצה בחום על בישול ביתי, חשוב למצוא את האיזון ולאמץ גישה גמישה. לפעמים בריא לצאת למסעדה, בשביל בריאות הנפש

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בישול ביתי הוא הדרך הטובה ביותר להזנת הגוף שלנו, כיוון שאנו יודעים בדיוק אילו מצרכים השתמשנו, מה עושה לנו טוב ומה מכביד עלינו.

אך אף על פי שאני ממליצה בחום על בישול ביתי, חשוב למצוא את האיזון ולאמץ גישה גמישה.

לפעמים בריא יותר ללכת למסעדה, לעשות את הבחירות הנכונות וליהנות ממזון ללא רגשות אשמה. זו עשויה להיות ארוחה מרפאה ובריאה.

התמכרות למזון בריא עלולה לבודד מבחינה חברתית. לעיתים הגמישות הזו בריאה לנו יותר מאשר להישאר בבית, יש אנשים שמפתחים אובססיה בכל הנוגע לאכילת המזונות "הנכונים", ומגיעים למצב שנקרא "אורתורקסיה נרבוזה". זו בעיה שעלולה לפגוע בהיבטים אחרים של החיים.

יש כאלו שארוחה במסעדה היא חלק מהחיים שלהם, וחשוב למצוא את הדרך הנכונה ליהנות עם חברים או בני משפחה בלי לפגוע בבריאות שלנו.

יש היום יותר מודעות, ואפשרויות טובות יותר מאשר בעבר, כמו שימוש בקמחים טובים, שייקים עם פירות ואפילו עלים ירוקים, וגם תחליפי חלב צמחי ללא סוכר, ואפילו מנות של קינואה וסלטי ירקות.

אז איך אוכלים בחוץ, וממשיכים לשמור על תזונה בריאה? בוחרים נכון.

קודם כל, את המסעדה עצמה. כמו שבודקים לגבי כשרות, וכמו שחולי צליאק יבדקו אם יש גלוטן במנות – נבדוק גם מה מגישים בתפריט. האם יש מנות שמתאימות ומשתלבות עם עקרונות האכילה הבריאה?

יש אפשרות לפרק מנות, כמו לקבל סלט עם רטבים בצד, ולשלוט בכמות, או לבחור רטבים טובים יותר, כמו לימון ושמן זית. אפשר לבחור מנות שצורת הבישול שלהן נקייה – דג אפוי, או מנת בשר לא מטוגנת. אפשר לוותר על פחמימות ריקות ולבקש ירקות מאודים או אפויים. וכמובן, תמיד בתוספת של ירקות חיים – סלט גדול עם עלים ירוקים כמה שיותר.

זכרו שבעלי המסעדות ירצו שנבחר במנה הרווחית ביותר. לכן חדדו ערנות, ודעו בבירור מה אתם מכניסים לגופכם, עד כמה שניתן. אפשר לצאת מהשגרה לפעמים, ועדיין לשמור על בריאות הגוף, ובעיקר הנפש.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:שיגרהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה