בריאות ותזונה

צורכים ירקות? מעולה. אבל איך אתם חותכים ומבשלים אותם?

ירקות חשובים מאוד לגוף, את זה אתם כבר יודעים, אבל גם אותם צריך לדעת איך לאכול. מה מומלץ להוסיף לארוחה, איך חותכים אותם ולמה אתם יכולים להוציא מהם יותר ויטמינים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ירקות ופירות בריאים מאוד לבריאות. הם מכילים ויטמינים ומינרלים, וצריכה של ירקות במגוון צבעים יכולה לתרום מאוד לבריאותכם. בחלק מהירקות יש נוגדי חמצון שמסייעים במניעת הסיכון לתחלואה, כמו מחלות לב, עודף כולסטרול ועוד, אבל יש כמה דברים שצריך לשים אליהם לב.

"ויטמינים רבים מאבדים מערכם כתוצאה מהחשיפה לאוויר ולאור. לכן, רצוי להכין את הסלט סמוך ככל האפשר לזמן הארוחה", כותבת לאתר YNET מריאנה אורבך, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה של הכללית במחוז דן – פ"ת. "כמו כן, אף שרבים מעדיפים סלט קצוץ דק, רצוי לחתוך אותו באופן גס. זאת מאחר שחיתוך דק מגביר את חשיפת הירקות לחמצן ולאור – מה שעלול לפגוע בערכם".

היא מסבירה כי "על מנת לשמור על ריכוז ויטמינים משמעותי, מומלץ לבשל ירקות לזמן קצר ככל האפשר. בנוסף, כדאי  להוסיף ירקות לתבשיל לאחר רתיחת המים, כדי שריכוז הויטמינים שבהם לא ייפגע במהלך הבישול. מבשלים מרק עוף עם ירקות? לאחר שאתם מכבים את האש, הוסיפו גזר טרי או קישוא לסיר".

"חומרי שימור, צבעי מאכל מייצבים ומשפרי טעם נועדו לשפר את מראה המזון ולהאריך את חיי המדף, אולם השפעתם על הבריאות מוטלת בספק, ואף עלולה להזיק בעת צריכה ממושכת", ממשיכה אורבך. "ילדים וקשישים חשופים יותר מהאחרים להשפעתם המזיקה, בשל יכולתם המוגבלת לפרק את החומרים. להכנת מרקים ותבשילי ירקות אחרים מומלץ להפחית השימוש במרקים מוכנים ואבקות מרק, ולהעדיף תבלינים טחונים ועשבי תיבול".

לסיום, היא מציינת כי סלטים כמו ממרח חומוס, סלט כרוב ועוד ניתן להכין לבד בבית, וכך לפקח טוב יותר על כלל רכיבי הסלט, לרבות שימוש מבוקר בשמן ובמלח.

תגיות:ירקותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה