בריאות ותזונה

מהם היתרונות של החציל, ואיך נכון להכין אותו?

כמות הפחמימות בחציל נמוכה. הוא מכיל כמות קטנה של קלוריות, ולכן יתאים בתפריט להורדה במשקל גם בכמות גדולה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שילוב של פירות וירקות בתזונה היומית שלנו משפר את איכות החיים, ומונע מחלות.

משום מה יש פחות מודעות לערך התזונתי של החצילים. הם עשירים בחומרים מזינים ובריאים, רק צריך לדעת איך לבחור אותם, וחשוב להכין אותם בצורה נכונה.

כמות הפחמימות בחציל נמוכה. הוא מכיל כמות קטנה של קלוריות, ולכן יתאים בתפריט להורדה במשקל גם בכמות גדולה. חציל מעודד יצירת קולגן, מוריד כולסטרול, מוציא חומצת שתן ומונע הצטברות של נוזלים, ולכן הוא מומלץ לאלו הסובלים מבצקות.

הצבע הסגול העמוק של החציל נוצר הודות למרכיב שנקרא "נסונין". זהו רכיב תזונתי שמסייע במלחמה של הגוף בהתפשטות תאים לא טובים. בשל היותו נוגד חמצון עוצמתי, הוא יעזור גם לאלצהיימר ולבעיות זיכרון. נסונין מגן על המוח מהשפעות מזיקות ומרדיקליים חופשיים.

גם חולי סכרת יכולים להנות מיתרונות החציל, והוא ישפר את האיזון של רמות הסוכר בדם. הוא מכיל סיבים מסיסים וויטמיני B, וגם סידן וברזל לחיזוק שריר ושלד.

החומרים החשובים שיש בחציל נמצאים בעיקר בקליפה, ולכן לא מומלץ לקלף חצילים.

למרות הרשימה הארוכה של היתרונות, צריך לדעת שהכנת חציל בצורה לא נכונה תגרום נזק. בחציל מטוגן נהרסים הסיבים. בתהליך הטיגון משתחררים מהשמן רעלים שנספגים בחציל, וכמות הקלוריות עולה פי כמה.

חציל שייך למשפחת הסולניים, שהם מקור תזונתי נפלא ועשיר בערכים תזונתיים. עם זאת, הוא מכיל אלקלואיד שנקרא סולנין, שיכול לעורר רגישות אצל אנשים מסוימים. עם זאת, חבל להימנע ממנו ללא סיבה מוצדקת. אנשים שסובלים מדלקות מפרקים צריכים לבדוק: במידה ואחרי אכילת חציל יש החמרה, כדאי להימנע ממנו. אם אין שינוי – אין צורך להימנע.

פרי בינוני ואפילו קטן יהיה טוב יותר מפרי גדול. הפרי גם צריך להיות בעל צבע שחור מבריק. פרי בעל צבע מט נוטה להיות מר. בשר החציל צריך להיות לבן, וחשוב שהגבעול יהיה ירוק בהיר.

מומלץ לקנות חציל סמוך להכנה, כדי שהקור שבמקרר לא יזיק לו. במקרר כדאי לעטוף בנייר סופג בתוך שקית פתוחה.

חציל אופים, מאדים או מבשלים, והוא טוב גם כשמחמיצים בבית.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:חצילבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה