בריאות ותזונה

התשובה שתפתיע אתכם: מה הזמן הטוב ביותר לאכול ארוחת צהריים?

עד היום בטח התרגלתם לאכול את ארוחת הצהריים שלכם בשעות הצהריים, אבל דיאטנית מספרת שיכול להיות שאתם צריכים לאכול אותה דווקא בשעות הבוקר. זו הסיבה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם תשאלו את רוב האנשים מתי הם אוכלים אורחת צהריים, כנראה שהתשובה הרווחת תהיה פשוטה: "בצהריים". מומחית תזונה קובעת כי יכול להיות שהשעה שבה אכלתם את הארוחה כלל לא נכונה והעלתה תהיה באשר לכך: האם ארוחת צהריים כדאי לאכול בכלל בבוקר?

הדיאטנית אודרה ווילסון סיפרה לאתר הבריאות The healthy כי הזמן הטוב ביותר לאכול את הארוחה מושפע מזמן ארוחת הבוקר שלכם. "ארוחת הבוקר חיונית כדי להדוף רעב והיא נדרשת כדי לייצב את מצב הרוח שלכם. אכילת ארוחת בוקר זמן קצר לאחר ההתעוררות מקדמת הרגלי אכילה טובים יותר. לכן, חיוני להימנע מנשנושים לאחר שכבר אכלתם ארוחת בוקר", היא אומרת.

לטענתה, מומלץ לאכול ארוחת צהריים 4-5 שעות לאחר ארוחת הבוקר, זאת כדי לייצב את הסוכר בדם. "אם אכלתם ארוחת בוקר בשעה 7, תאכלו ארוחת צהריים החל מהשעה 11 ועד שעות הצהריים המוקדמות", היא אומרת. לטענתה, אפשר לגשר על ארוחת צהריים בשעה מאוחרת בעזרת ארוחת ביניים, כמו חטיף בריאות. למשל, אפשר לשלב פרי עם אגוזים כדי להימנע מתחושת רעב. לארוחת הצהריים מומלץ לצרף גם סלט וחלבון, שהם טובים מאוד לגוף. לגבי מנת השומן, אפשר להסתפק באבוקדו.

עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם מה לגבי ארוחת הערב – ובכן, היא צריכה להיאכל סביב 4-5 שעות אחרי ארוחת הצהריים, כך שיכול להיות שתאכלו אותה אחר הצהריים ולא בערב. גם במקרה הזה, אפשר לגשר על פער הזמנים בין הארוחות בעזרת חטיף בריא. בכל מקרה, את ארוחת הערב מומלץ לצרוך לפחות כ-3 שעות לפני השינה.

 

 

תגיות:ארוחת צהריםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה