חדשות בארץ

הרגשתם? רעידת אדמה הייתה בישראל - היכן היא הכי מסוכנת?

במכון הגיאולוגי אישרו כי מזרחית לחדרה הורגשה רעידת אדמה בעוצמה נמוכה, אחרי שרק בשבוע שעבר דיווחו תושבים בצפון על רעש דומה. היכן הסיכון הכי גדול?

אימון לחילוץ נפגעי רעידת אדמה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)אימון לחילוץ נפגעי רעידת אדמה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

במכון הגיאולוגי אישרו אמש (מוצאי שבת) כי רעידת אדמה בעוצמה 3.4 הורגשה בצפון הארץ ובשרון, מעט מזרחית לחדרה. בחיפה דיווחו תושבים רבים כי הרגישו את רעידת האדמה. במוקד 100 במחוז חוף לא התקבלו פניות, וגם במד"א לא דווח על נזק או על נפגעים.

כזכור, לפני מספר ימים הורגש רעש בעוצמה 3.8 בצפון הארץ. באזור עמק החולה והכינרת טענו תושבים כי הרגישו את רעידת האדמה, אבל בשאר הארץ לא התקבלה דיווח דומה. בשל הרעש, הופעלו אזעקות בבתי הספר בעמק הירדן.

בשנים האחרונות פורסמו מספר דו"חות בנוגע לרעידת אדמה והצפי אליה בישראל. כמו כן, דובר רבות על חשיבות חיזוק מבנים (תמ"א 38). לפי דו"ח משרד הבינוי והשיכון, אם תהיה רעידת אדמה בארץ כ-80 אלף מבנים נמצאים בסיכון גבוה כיוון שנבנו לפני יותר מ-40 שנה. במקרה שבו תהיה רעידת אדמה קשה, 35% יינזקו בצורה קשה – כלומר, כמעט 30 אלף מבנים תחת סכנה.

ההערכה היא שרעידת אדמה נמצאת בסיכון גבוה ומורגשת בעיקר בצפון הארץ, בעיקר בערים כמו קריית שמונה, צפת, טבריה, בית שאן וקצרין. בדרום היא מורגשת בעיקר באזור אילת.

 
 
 
תגיות:רעידת אדמההמכון הגיאולוגי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה