חדשות בארץ

בני משפחות של חטופים וחללים חסמו את הגישה למטה אונר"א בירושלים

פעילי תנועת צו 9 הגיעו למשרדי אונר"א סמוך לגבעת התחמושת בירושלים ושיבשו את פעילות הארגון. מנהיגי הקונגרס האמריקני יקדמו הצעת חוק להקפאת המימון לסוכנות הסעד של האו"ם עד מרץ 2025.

השלט שהונף מול מטה אונר"א בירושלים (צילום: תנועת צו 9)השלט שהונף מול מטה אונר"א בירושלים (צילום: תנועת צו 9)
אא

פעילי תנועת צו 9, שחסמו בשבועות האחרונים את משאיות הסיוע במעברי הגבול עם הרצועה, הגיעו היום (רביעי)  למשרדי אונר"א סמוך לגבעת התחמושת בירושלים.

הפעילים החליפו את השלט של אונר"א והניחו מיצג עם רכב של הארגון כשבתוכו גופות עם דם עליהן בקריאה: "הדם על הידיים שלכם", בעקבות כך שעובדי הארגון השתתפו בטבח.

רחל ליבמן, סבתו של אליקים ליבמן שחטוף ברצועת עזה, זעקה: "אתם יודעים איפה הוא ואיפה כולם, אתם יכולים להחזיר אותו עכשיו יחד עם כולם. למה אתם לא עושים את זה? למה אתם לא עוזרים להם לחזור למשפחות שלהם? כבר למעלה ממאה ושישים יום, אנחנו כל יום מחכים, כל יום מצפים, תחזירו אותם מהר עוד היום!"

שלמה שריד, ממייסדי תנועת צו 9 ולוחם שיצא מעזה, אמר במקום: "הייתי בתוך עזה, אני והחברים שלי ראינו בפנים שבתוך כל גן ילדים יש מנהרה, בתוך כל בית ספר יש מחסן אמל"ח, וכל חומרי הלימוד של אונר"א מסיתים לטרור. למעשה אפשר להבין שאונר"א זה השורש של חמאס ואנחנו במלחמה נגדם".

רעות בן חיים, ממובילי צו 9, מסרה: "אונר"א הוא חמאס וארגון טרור לכל דבר! לתת לטרוריסטים, שכל מטרתם היא חיסול ישראל, מקום בלב ירושלים – זאת חרפה שצריכה להיעצר!".

בין החוסמים היו גם בני משפחתו של יונתן סמרנו, שנחטף בשביעי לאוקטובר על ידי עובדי אונר"א, נרצח וגופתו מוחזקת ברצועת עזה. המוחים קראו לסגור את משרדי אונר"א וציינו כי "בארצות הברית כבר הבינו ומפסיקים את המימון, כאן בישראל עוד לא. חייבים לסגור עכשיו את סניף החמאס בירושלים".

ארה"ב שוקלת להקפיא לשנה את המימון לארגון

מנהיגי הקונגרס האמריקני יקדמו הצעת חוק להקפאת המימון לסוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) עד חודש מרץ 2025. כך דווח היום (רביעי) בסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח, לאחר העברת הצעת החוק, בארצות הברית ידונו על מאמצים חלופיים למתן סיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה. הקפאת המימון נשקלת בשל העדויות שסיפקה ישראל על מעורבותם של אנשי אונר"א בטבח ביישובי העוטף, ובסיוע לחמאס ברצועה.

למרות הצעת החוק, סגן דובר מחלקת המדינה האמריקנית, ודנט פאטל, התייחס לטענת אונר"א ומצרים לפיה ישראל דחתה בקשה של ראש סוכנות הסעד לפליטים פלסטינים, פיליפ לזריני, להיכנס לרצועת עזה. פאטל ציין כי ראש אונר"א וצוותי הסוכנות אמורים להיות מסוגלים לבקר באזורי הפעילות שלהם, כולל בעזה. לדבריו נעשתה פנייה לישראל לאפשר את הגישה של בכירי אונר"א לרצועה, ולאפשר תנועה חופשית של עובדים בינלאומיים בעזה שכן, "היא חלק מרכזי בפעילות ההומניטרית".

תגיות:אונר"אמלחמת "חרבות ברזל"

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה