ונשמרתם

שותים מים וסודה יחד כדי לרדת במשקל? מומחים מזהירים מפני הטרנד

מומחים מזהירים מפני טרנד טיק-טוק מסוכן שמציע ירידה מהירה במשקל: שתיית כוס מים עם כפית סודה לשתייה בכל בוקר

אא

גולשים רבים (ובמיוחד בני נוער) נופלים חדשות לבקרים לטרנדים חסרי שחר וחסרי היגיון ברשתות החברתיות. 

הטרנד האחרון ש'מככב' ב'טיק-טוק' מציע שתיית מים שמעורבבים עם אבקת סודה לשתייה, כדי לרדת במשקל ולמרות שהסודה לשתייה מצוינת לשלל שימושים ברחבי הבית או להכנת עוגה - צריכה מופרזת שלה עלולה להיות הרסנית במיוחד. 

השיטה גורסת כי כדי להצליח לרדת מזה במשקל יש לשתות כפית סודה לשתייה בתוך כוס מים, מדי בוקר, על קיבה ריקה - דבר שבהכרח מוריד את רמת החומציות התקינה בגוף, עשוי לפגוע בתפקודי כליות, מפר את האיזון בחיידקי קיבה טובים ועוד. 

במחקר שתוצאותיו פורסמו בפלטפורמה החשובה Medical Nes Today מובאות עוד כמה סכנות וסיבוכים שכדאי להיות מודעים להם.

כאשר משתמשים באבקת סודה בשימוש מופרז מדי זה יכול לגרום אי נוחות במערכת העיכול. במינון גדול מדי, סודה לשתייה הופכת לרעילה בשל תכולת הנתרן הגבוהה שבאבקה. "באבקת סודה יש נתרן ביקרבונט ברמה גבוהה. כשמישהו צורך אותו בצורה מופרזת, הגוף ינסה לתקן את מאזן המלחים על ידי משיכה של מים למערכת העיכול, ואז זה יגרום לשלשולים והקאות. אם הגוף סופג את הנתרן זה יכול לגרום להתייבשות, אי ספיקת כליות, נשימה איטית וקוצר נשימה, קרעים בקיבה ועוד", מסבירים מובילי המחקר. "שימוש בסודה לשתייה מהווה חלופה פוטנציאלית לתרופות של בעיות עיכול, לטווח הקצר בלבד. עם זאת, חשוב לדבר עם רופא לפני שמנסים, ואם אתם שייכים לקבוצות סיכון כמו נשים בהריון, זקנים, ילדים ואנשים חולים, עדיף שלא ליטול סודה לשתייה, אפילו לא בכמות קטנה".

היום מדענים גם יודעים שנטילה מופרזת של סודה לשתייה מזיקה למערכת הלב וכלי הדם, אך זה עוד לא הכל. במחקר מקרה משנת 2016 נמצא כי מנת יתר של סודה לשתייה גרמה להפרעות בקצב הלב ולהתקף ל

תגיות:מיםירידה במשקלטרנדסודהטיקטוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה