חדשות בארץ

אמו של יותם ז"ל ריגשה את הרב: "סליחה שתמכתי בהתנתקות"

אמו של החטוף יותם חיים ז"ל, שנהרג מאש כוחותינו, שלחה מסר מאחד לרב יוסף אלנקווה שישב איתה באולפן: "אני מתביישת במה שאז הרגשתי כלפי תושבי גוש קטיף"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

איריס חיים, אמו של החטוף יותם ז"ל, שלחה מסר מרגש לרב יוסף אלנקווה, הרב לשעבר של גוש קטיף ואוגדת עזה. חיים שהתה באולפן ערוץ 14 יחד עם הרב, והפתיעה כאשר אמרה: "אנחנו גרנו במועצה האזורית אשכול, אני הייתי בין האנשים שתמכו בהתנתקות. בזמן ההתנתקות מאוד תמכתי בה ואני מתביישת במה שאז הרגשתי כלפי תושבי גוש קטיף. חוסר היכולת שלי להכיל אז את הרגשות שלכם ואת הכאב, אני מבקשת סליחה על חוסר היכולת שלי להכיל את מה שחוויתם".

הרב שהופתע החזיק את הספר ראש מילין (ספר במחשבת ישראל של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצוק"ל, י"א) והשיב: "אנחנו אוהבים אתכם ורוצים את כולם בשמחה הביתה. את זה חילקתי לחיילים ברצועת עזה. עשינו הקפות, הרוח של עם ישראל תנצח".

לאחרונה, בראיון לאתר מאקו, סיפרה חיים כי בנה יותם "היה ילד מאתגר מאוד. הייתה לו חוויית חיים מאוד לא פשוטה, הוא נולד עם חסימת מעיים ולמעשה יצא לאוויר העולם בסבל וכאב. כבר בתור ילד צעיר היו לו חרדות, בגיל 17 התפרצה אצלו הפרעת אכילה ובהמשך הפרעת אישיות, פוסט טראומה והתמכרות למשככי כאבים. מלבד זה הוא סבל מדלקת כרונית בגב. זה הוביל לתלות גדולה שלו בנו, הוריו. הוא היה מפגיש אותנו עם אמירות קשות, יכול היה להגיד שנמאס לו לחיות, שהוא שונא את עצמו, שהוא אפס. זה היה מטלטל מאוד".

"כמה ימים אחרי החטיפה התקשרו אליי ממטה משפחות החטופים והזמינו אותנו לבוא לפגישה עם המשפחות האחרות", הוסיפה חיים. "שאלתי, 'מה המטרה של הפגישה?'. ענו לי, 'כדי שתהיו ביחד, שתכירו אחד את השני'. אמרתי שלא מתאים לי. בתחושת הבטן שלי לא התחברתי לזה. לראות את הצער ואת הקושי של כולם, איפה זה ממקם אותי? במה זה עוזר לי? הרגשתי שאני לא זקוקה לזה. להפך, הרגשתי שזה יעשה לי לא טוב. זה היה אינטואיטיבי. בהיגיון הייתי אמורה ללכת לשם, ובאינטואציה לא התאים לי משהו".

"הסיפור של יותם גדול יותר מ'ברח ונורה על ידי כוחותינו'. זה סיפור של גבורה עילאית, אומץ לב, הישרדות, חיוניות והיכולת לשמור על רוח האדם. את המציאות אף אחד לא יודע, זאת בחירה במה להיאחז. מה שמחזיק אותנו זאת ההבנה שהנשמה של יותם עשתה פה מעשה בחירה".

תגיות:יותם חייםאיריס חייםחטופיםגוש קטיף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה