חדשות בארץ

הגנה כפולה: האפוד שכולל גם ציצית וחסין לכדורים

חברה ישראלית מייצרת אפוד עם פתילים מהודרים וחסין לכדורי 9 מ"מ ודקירות סכין: "אנשים לובשים את הציצית מתחת לבגדים והיא לא בולטת ולכן היא ממש פתרון אופטימלי"

ציציתציצית
אא

המצב הביטחוני וריבוי הפיגועים יצר מצב בו חיילים רבים רוצים ללבוש ציצית, אך לצד זה הם צריכים ללבוש אפוד צבאי כבד. פיתוח חדש משלב בין השניים. הוא נקרא "ציצית בליסטית" – אפוד קל משקל המחובר לציצית.

חברת B.BSD, שפיתחה את המוצר, מדווחת באתר הבית שלה כי "הציצית הבליסטית הינה אפוד מגן קל משקל ונוח על הגוף, המחוברת לציצית ומאושרת על ידי רבנים. בין אם אתם גרים באזור בו ישנו חשש בטחוני לחייכם או בין אתם עוסקים במגזר הפרטי/ציבורי בתפקיד שעלול להעמיד אתכם בסיכון, הציצית הבליסטית צריכה להיות חלק אינטגרלי מהיום יום שלכם. מדובר בפתרון מציל חיים עם יתרון מובהק של משקל קל ונוחות על הגוף. תוכלו להיות בטוחים מפני ירי של כדורי 9 מ"מ, דקירות סכין, רסיסים ושוטגאן. הבד עשוי דרייפיט המונע זיעה והמיגון נשלף בקלות ותוכלו לכבס ולרענן את הציצית בקלות".

שמעון מויאל, אחד מהוגי הרעיון, סיפר ל"ישראל היום": "הרעיון שלנו הגיע מהעובדה שיש הרבה אנשים שמסתובבים באזורים שיש בהם לא מעט פיגועים כמו יו"ש וירושלים". הוא הוסיף כי "חיפשנו פתרון הגנתי שלא יהיה בולט וכבד כמו אפוד קרמי. אפודים הם בגד לא נוח, לא אלסטי ובולט מאד למרחקים, ככה שהוא לא באמת יכול להיות פריט לבוש. לכן חשבנו על ציצית ממוגנת. אנשים לובשים את הציצית מתחת לבגדים והיא לא בולטת ולכן היא ממש פתרון אופטימלי".

על מנת לייצר אפוד שכולל ציצית, פנתה החברה ל"מצדה ארמור", שמתמחה בייצור אפודי קרב עבור צה"ל. תחילה תרמה החברה שש ציציות למתנדבי זק"א. "אחרי שהגינו את הרעיון, יצרנו שיתוף עם חברת מצדה שייצרה לנו את הבד המיוחד הזה והצלחנו למזער את המשקל שלו ל-1.150 ק"ג, כך שמדובר בבגד אלסטי שאינו בולט וניתן ללבוש אותו כל הזמן. השיתוף עם מצדה נובע מכך שיש לה את הרישיונות לפתח בגד כזה בצורה מאושרת והוא גם עבר מבחנים. חשוב גם להגיד שיש לנו היתרים הלכתיים: את הפתילים של הציציות אנחנו קונים וממשכן התכלת וקושרים אותם אברכים יראי שמים, כך שזכינו גם לברכתם של הרבנים", סיכם מויאל.

תגיות:מצוות ציציתציציתחרבות ברזלאפוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה