נטורופתיה ורפואה טבעית

למה חשוב לצרוך מלח, ולמה בכל זאת הוא לא בריא?

שעה, ולפעמים שעתיים אחרי אכילת כמויות גדולות של מלח, רמות הנתרן בגוף עולות, כלי הדם מתרחבים ומרגישים כאבי ראש

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מלח חשוב להרבה מערכות בגוף שלנו, ובכל זאת הרבה יודעים שמלח אינו בריא, וצריך להמעיט בצריכתו. למה הוא לא בריא? אלו חומרים יש במלח שמזיקים לנו?

מלח הוא תרכובת כימית שמכילה נתרן וכלור. החומרים האלה הם קריטיים לחיים שלנו, ובלעדיהם הגוף לא יכול לתפקד.

נתרן אחראי בין היתר על ההולכה העצבית בגוף, והכלור מסייע בייצור של חומצת קיבה, שבלעדיה העיכול לא יהיה תקין, וספיגת החומרים מהמזון לא תתבצע בצורה טובה. מחסור במלח יכול להוביל להתכווצויות שרירים, לבחילות, לעייפות ולסחרחורות.

אך המלח טוב רק כשהוא נצרך בכמות המומלצת לגוף. בכמות גדולה הוא מזיק. שעה, ולפעמים שעתיים אחרי אכילת כמויות גדולות של מלח, רמות הנתרן בגוף עולות, כלי הדם מתרחבים ומרגישים כאבי ראש. כדאי לשתות מים כדי לעזור לגוף לפנות את כמויות הנתרן העודפות.

מלח שולחני מכיל חומר מונע התגיישות. זהו חומר שמונע היווצרות של גושים, כדי שיהיה קל ונוח להשתמש במלח.

החומר שמכניסים למלח כדי למנוע התגיישות נקרא "ברזל ציאניד". הוא יכול לשנות את הברזל בכדוריות הדם בגוף, וכך הדם לא מגיע לתאים. יכול להיות מצב שבו בדיקות הדם מראות שרמות הברזל תקינות, אבל נרגיש חולשה בכל זאת, מפני שהברזל לא מגיע לתאים.

גם בכמויות קטנות של ברזל ציאניד לא מומלץ להשתמש, מפני שיש הצטברות של החומר בגוף, וקשה לגוף להוציא אותו.

מלח מכיל גם מיקרופלסטיק. אלו חתיכות קטנות מאוד שנמצאות בים, ומגיעות למלח השולחני שלנו. אלו חומרים שהגוף לא מצליח לפנות, והם משפיעים על המערכת האנדוקרינית. לא ניתן לסנן או להפריד את החתיכות, כי הן בגודל מיקרו – קטן מאוד.

מלח הימלאיה הוא מלח טוב, צריך רק לבדוק שהוא לא מכיל חומר מונע התגיישות. זהו מלח שמכיל מינרלים נוספים, ולא נמצא בו חומרים מיקרופלסטיים, וגם לא ברזל ציאניד.

מלח ים אטלנטי הוא מלח בגוון אפור, בעל מראה רטוב, והוא עשיר במינרלים. המרקם שלו הוא גבשושים בגדלים שונים, שאותם אפשר לטחון, או להשתמש בהם בבישול, שם הם נמסים.

גם עם מלח טוב צריך מידה, ועדיף כמה שפחות.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:מלחבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה