חדשות בארץ

עטופים בשמיכה: צה"ל חשף תיעוד של בני משפחת ביבס בחאן יונס – ביום החטיפה

לוחמי צה"ל, שפשטו על אתר השייך לארגוני הטרור, מצאו תיעוד של מצלמת אבטחה בו נראית שירי ביבס עם שני ילדיה, כפיר ואריאל, כשהם בחיים. הסרטון צולם ביום חטיפתם מישראל

כפיר ביבס (צילום: באדיבות המשפחה)כפיר ביבס (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

שירי ביבס וילדיה בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)

הותר היום (שני) לפרסום כי במהלך פשיטה על אתר בחאן יונס השייך לארגוני הטרור, איתרו לוחמי צה"ל סרטון של מצלמת אבטחה ברחוב המתעד את בני משפחת ביבס החטופים ברצועה כשהם בחיים. הסרטון הוצג לבני המשפחה בישראל.

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר הערב בתדרוך לתקשורת כי הסרטון צולם ביום הראשון למלחמה, בו נחטפו בני משפחת ביבס מביתם בקיבוץ ניר עוז. האם שירי ושני ילדיה, אריאל וכפיר, נראים בסרטון כשהם הולכים ברחוב, מלווים במספר מחבלים אשר מכסים את האם בשמיכה ומכניסים אותה ואת ילדיה לרכב.

משפחת ביבס מוכנסת לרכב (צילום: דובר צה"ל)
"ראשו הקטן של אריאל מבצבץ מבעד לשמיכה שבה הכריחו את שירי להתעטף בה, ואת כפיר לא ניתן לראות", אמר הגרי. " אנחנו דואגים וחוששים מאוד למצבם ושלומם של שירי והילדים. אנו עושים כל מאמץ להשיג כל מידע".

הגרי חשף בנוסף כי בני המשפחה נחטפו על ידי ארגון בשם "אדוני השממה", אך הבהיר: "חמאס אחראי ואוחז בכל הפרטים הקשורים למשפחת ביבס. הוא הכתובת למשפחה הזאת".

כזכור, בחודש נובמבר פרסם החמאס סרטון של אבי המשפחה, ירדן ביבס, שהוחזק בשבי בעזה בנפרד מאשתו וילדיו, כשמחבלי חמאס מבשרים לו על מות אשתו והילדים כתוצאה מהפגזה של צה"ל. בישראל דרשו את שחרורם של האם ושני הילדים במהלך ההפוגות לשחרור חטופים, אולם החמאס טען כי שלושתם אינם בחיים. מאוחר יותר ארגון הטרור שינה את הגרסה ומסר כי אינו יודע היכן שלושת החטופים, מאחר והם מוחזקים בידי ארגון "אחר". על פי מקורות פלסטיניים, הארגון שמחזיק בהם נקרא "כתאאב אל-מוג׳אהדין".

ג'ימי מילר, קרוב משפחתם של בני הזוג שירי וירדן ביבס, הגיב על החשיפה: "הסרטון הזה זה לא שינה שום דבר, הוא לא מעיד על שום דבר חדש. סך הכול צילומים מהימים הראשונים – זה לא נותן אינדיקציה על שום דבר. אנחנו בתקווה שהם יחזרו אלינו כמה שיותר מהר ושהממשלה תעשה כל מה שאפשר. שני הילדים היו אמורים להשתחרר בפעימה הראשונה, ואם הם לא השתחררו בפעימה הראשונה, המינימום היה שהם ישתחררו בצעד הומניטרי. אנחנו מספקים סיוע הומניטרי לצד השני בלי סוף – הם מקבלים כל מה שצריך מא' עד ת', ואנחנו לא מקבלים שום דבר. אנחנו כבר מצפים להכול, ומקווים לטוב ביותר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתיעוד החדש של שירי, אריאל וכפיר ביבס מיום חטיפתם ברצועת עזה, ואמר כי "הסרטון שבו אנחנו רואים את משפחת ביבס בעזה צובט את הלב ומזכיר לנו עם מי יש לנו עסק - עם חוטפי תינוקות אכזריים. אנחנו נבוא איתם חשבון".

מטה משפחות החטופים מסר בשם משפחת ביבס: "הסרטונים האלה קורעים את ליבנו. לראות את שירי, ירדן, אריאל וכפיר שנחטפו מביתם בניר עוז בתופת הזו זה בלתי נסבל ולא אנושי. לחטוף ילדים זהו פשע נגד האנושות ופשע מלחמה. אריאל וכפיר הם קורבנות של רוע מפלצתי. המשפחה שלנו הפכה כולה לבני ערובה ביחד עם כל החטופים. אנחנו קוראים קריאה נואשת לכל מקבלי ההחלטות בארץ ובעולם הנוגעים במשא ומתן: תחזירו אותם הביתה עכשיו. תבהירו לחמאס שחטיפת ילדים זה מחוץ למשחק. תשימו את הילדים האלה כתנאי ראשון בכל עסקה. אנחנו מבקשים להודות לציבור בישראל וברחבי העולם שתומך בנו ומבקשים להמשיך במאבק לחזרתם הביתה".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזהכפיר ביבס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה