נטורופתיה ורפואה טבעית

מהם הדברים שאנחנו עושים, שמכבידים על מערכת העיכול?

כשהאכילה מוגזמת או לא נכונה, הגוף לא עומד בעומס של הפסולת. היום קוראים לזה "מעי רגיז", וזה מסר חשוב שהמעיים מוסרים לנו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מערכת העיכול היא מפתח לשמירה על איכות חיים, ובעיקר מניעה של התפתחות מחלות. המשמעות היא גם מבחינה פיזית וגם נפשית. רוב מערכת העצבים שלנו ממוקדת במעי. הורמון הסרוטונין, זה שאחראי על מצב הרוח, על ויסות כעסים ורגשות – מיוצר במעי.

מערכת העיכול היא מרכזית ויש לה השפעה מכרעת על הזנת הגוף ברכיבים איכותיים כדי לספק לכל איבר ואיבר בגוף את הדרוש לו. היא תמיד נמצאת בתנועה. גם כשאנחנו במנוחה, היא ממשיכה לתפקד.

בנוסף לתהליך פירוק המזון וספיגת החומרים, המערכת אוספת את הפסולת שמצטברת בכבד, ודואגת לנקז אותה החוצה. אם תהליך הניקוז ייעצר, תיווצר הצטברות רעלים שיגרמו להופעת מחלות. גם מחלה היא דרך של הגוף להוציא רעלים ולנקז פסולת שהגוף לא מסוגל לעמוד בה.

גם בצד הנפשי יהיו השלכות כאשר המערכת לא תתפקד כראוי – כעסים, אנרגיות שליליות, בעיות צמיחה והתפתחות. כך גם מהכיוון השני – איך אנחנו מעכלים חוויות ומאורעות שאנו נתקלים בהם בחיי היום יום? כעס, עצב ותסכול יכולים להוביל לתגובה כימית במערכת העיכול, שתגרום לגזים ולצרבות. אפילו מקום עבודה בלתי מספק יגרום למחשבות שיובילו לכיווצי בטן ולעווית.

כשנוצר רגש שלילי בגוף, הוא צריך להשתחרר, אחרת הוא יהפוך למתח שנשמר בבטן. אם כעס, מתח, לחץ ותסכול הם חלק קבוע ביום יום – הם הופכים לרעלים.

בזמן מתח, קצב ייצור האנזימים מואט, ותהליך העיכול לא פועל כראוי. בזמן כעס, תסכול או מתח, אכילה תעזור להסיח את הדעת באופן זמני. כשהאכילה מוגזמת או לא נכונה, הגוף לא עומד בעומס של הפסולת. היום קוראים לזה "מעי רגיז", וזה מסר חשוב שהמעיים מוסרים לנו.

סוכר, מאפים, משקאות ממותקים ומזון מתועש גוזלים מהגוף רכיבים חיוניים. בתהליך פינוי הפסולת הגוף משתמש בהרבה חומרים טובים, וכשקשה לגוף לפנות – מתרבים החיידקים ה"בלתי ידידותיים", מה שחושף את המעיים למזיקים.

קפה גורם להתכווצויות במעיים ולחוסר איזון בחיידקי המעי. הוא גם גורם לאיבוד סידן ומגנזיום, ומגרה את הפרשות מיצי הקיבה. כשמערכת העיכול במצב של עוררות בעקבות שתיית קופאין, אנחנו לא רגועים ולא מתמקדים ברגשות שלנו, ומתעלמים מהמסרים שהגוף שולח לנו.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:בריאות ותזונהמערכת העיכול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה