חדשות בארץ

מפקד גדוד שאטי של חמאס, שהחזיק בחטופה נועה מרציאנו הי"ד, חוסל בעזה

אחמד גול השתתף בטבח בשמחת תורה והחזיק בחטופה נועה מרציאנו הי"ד, שנרצחה בעזה. לוחמי הקומנדו חיסלו עשרות מחבלים בחאן יונס. שר הביטחון גלנט הנחה את ועדת העורף לתרגל מוכנות למלחמה בצפון

פעילות הקומנדו בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)פעילות הקומנדו בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל התיר הערב (חמישי) לפרסום כי כלי טיס חיסל אתמול, בפעילות משותפת עם השב"כ בעיר עזה, את המחבל אחמד גול, מפקד בגדוד שאטי של חמאס. גול השתתף בטבח ביישובי העוטף בשמחת תורה, ולאחר חזרתו לשטחי הרצועה החזיק בחטופה רב"ט נועה מרציאנו הי"ד, אשר נרצחה על ידי חמאס בתוך בית החולים שיפא. גופתה חולצה על ידי חיילי צה"ל.

בנוסף, דובר צה"ל עדכן כי לוחמי יחידות מגלן ואגוז של חטיבת הקומנדו נלחמים בשטח צפוף ורווי אויב במערב חאן יונס ומעמיקים את ההתקפות במרחב. הכוחות טיהרו תשתיות טרור, איתרו אמצעי לחימה וחיסלו עשרות מחבלים בקרבות פנים אל פנים. עוד כמה עשרות מחבלים הסגירו עצמם לידי הלוחמים.

על פי צה"ל, בין המחבלים המחוסלים ואלה שנעצרו, ישנם מחבלים אשר השתתפו במתקפת הטרור על יישובי העוטף וכן מחבלי נוחבה.

ועדת המוכנות לשעת חירום תירגלה מוכנות להסלמה בלחימה

שר הביטחון יואב גלנט כינס היום את ועדת המוכנות לשעת חירום, שקיימה תרגיל מוכנות העורף לתרחיש של מלחמה בזירה הצפונית, הכולל אפשרות לקשיים באספקת החשמל והאנרגיה, שינוע מזון ופינוי חולים מורכבים מבתיהם לבתי החולים.

התרגיל, שנקבע מראש כחלק מסדרת תרגילים שהתקיימו בחודשים האחרונים, בוצע בהובלת רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון, השתתפו שר התקשורת שלמה קרעי, שר הפנים משה ארבל, שר הבריאות אוריאל בוסו, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל׳) אייל זמיר, ראש רח"ל יורם לרדו, מנכ"ל משרד רה״מ יוסי שלי, נציגי משרדי הממשלה השונים, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא ונציגי ארגוני הביטחון, יו״ר השלטון המקומי חיים ביבס ונציגי הערים הנבחרות.

במהלך הדיון הדגיש שר הביטחון כי בכוונתו לקיים סדרת תרגילים לקידום מוכנות הזירה האזרחית לתרחיש מלחמה בזירה הצפונית, והנחה לגבש תוכנית להקמת מערך הגנה על הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל.

גלנט אמר בסיכום התרגיל: "המלחמה בעזה מתקדמת בצורה מאוד מרשימה, התוכנית הצבאית עובדת ואנחנו שולטים בצפון הרצועה. אנחנו שולטים בחאן יונס מעל ומתחת לקרקע ואנחנו נמשיך את הפעולה שלנו למרחב רפיח ולמקומות אחרים. בסופו של עניין, חמאס כארגון צבאי ושלטוני לא יתקיים ברצועת עזה. זו החלטת ממשלה ומערכת הביטחון תבצע אותה במלואה. הזמן יהיה ממושך, אבל בסופו של עניין, התהליך הזה יסתיים מהסיבה הפשוטה שאנחנו לא יכולים לחיות עם מציאות שבה הורגים את הנשים והילדים שלנו, וחוטפים אותם, ואנחנו חיים כאילו עולם כמנהגו נוהג".

לסיום אמר שר הביטחון: "אנחנו לא רוצים להיכנס למלחמה, אלא מעוניינים להגיע להסדרה שתחזיר בביטחון את תושבי הצפון לבתיהם תחת תהליך הסכמי. אבל אם לא תהיה ברירה - אנחנו נפעל על מנת להחזיר אותם ולייצר להם את הביטחון המתאים, הדבר הזה צריך להיות ברור גם לאויבים שלנו וגם לידידים שלנו, וכמו שמדינת ישראל ומערכת הביטחון וצה"ל הוכיחו בחודשים האחרונים – כשאנחנו אומרים אנחנו מתכוונים".

תגיות:יואב גלנטחיסול ממוקדמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה