חדשות בארץ

משפחות החטופים לקראת הגשת תביעה נגד חמאס: "מחר זה יקרה באירופה ובארה"ב"

המשפחות ימריאו הבוקר להאג ויתלוננו על רצח עם שביצע חמאס. עופרי ביבס, אחותו של ירדן: "שני ילדים, אחד בגיל ינקות ואחיו הגדול שעוד לא ידע כי קיים רוע בעולם כלל - בשבי"

(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

משפחות החטופים ימריאו הבוקר להאג על מנת להגיש תלונה נגד ראשי חמאס בבית הדין הפלילי הבינלאומי, בטענה לרצח עם. כזכור, ישראל התמודדה עם תלונה דומה של דרום אפריקה, שלא נמצא בה דבר. כעת, משפחות החטופים דיברו עם התקשורת רגע לפני ההמראה, כש-134 חטופים עדיין בשבי.

עופרי ביבס, אחותו של ירדן ביבס, גיסתה של שירי ודודתם של כפיר ואריאל שנמצאים בשבי החמאס, אמר: "המחבלים הטרוריסטים רצחו את סבא וסבתא של אריאל וכפיר, הוריה של שירי, מרגיט ויוסי ז"ל. שני ילדים, אחד בגיל ינקות ואחיו הגדול שעוד לא ידע כי קיים רוע בעולם כלל, ושני הוריהם, נמצאים בשבי ארגון טרור שאנשיו רצחו ועינו. כבר 4 חודשים שאנחנו לא יודעים מה עלה בגורלם של שירי ושני הקטנים. לגבי אחי ירדן, אנחנו יודעים. זה מידע שאמור להיות מקל, מעורר תקווה, אבל ירדן מוחזק כבר 4 חודשים מתחת לאדמה קרה ורטובה. כלוא בתא קטן, ללא אוויר, ללא מזון,  מבלי לראות אור יום. הוא נאלץ להתמודד אל מול הטרור הפסיכולוגי האיום ביותר שמטרתו לשבור לא רק את גופו הדואב, אלא גם את נפשו. היום אנחנו עושים היסטוריה ומגיעים להאג, לבית הדין הפלילי הבינלאומי. זהו שלב חשוב מאוד במאבקנו, כחלק מאזרחי המדינה, וכחלק מאזרחי העולם לזעוק 'לא עוד'", המשיך.

ענבר גולדשטיין היא דודתם של אגם, גל וטל גולדשטיין אלמוג ששוחררו משבי חמאס יחד עם אמם חן. אחיה נדב ואחייניתה ים נרצחו בביתם בכפר עזה. הבוקר היא סיפרה: "הטבח הוא מכת הבכורות של המשפחה שלי. ההורים שלי איבדו את בנם הבכור, נדב, שנרצח באכזריות יחד עם בתו הבכורה, ים. לשם זכרו של אחי ומתוך תחושת השליחות והמחויבות הלאומית שבחרה בי, וכנראה שגם בכל מי שעומד כאן איתי, אנחנו נוסעים לבית הדין הפלילי בהאג למען יראו וייראו. אנחנו נוסעים לזעוק את זעקתם של אלה שקולם לא נשמע. אנחנו נוסעים כדי להבטיח שאיננו רק צופים בהיסטוריה בעודה קורית, אלא כותבים אותה, הלכה למעשה, בעצמנו ובמילותינו. אנחנו דור השבעה באוקטובר. זו המשימה של כולנו, זו המלחמה של כולנו, זו המדינה של כולנו".

הדר דניאל ורומי כהן, אחיותיהם התאומות של עוז דניאל ונמרוד כהן אשר נחטפו יחד, יטוסו גם כן. רומי אמרה: "בשעה 6:30 בבוקר התעוררנו מאזעקות וירדנו ההורים שלי, אחי הגדול ואני לממ"ד, וישבנו שם במשך שעתיים ברצף. לאט לאט הבנו שמחבלים חדרו לשטח ישראל ונחשפנו לסרטוני זוועות מהעוטף. שלחנו לנמרוד הודעות אבל לא קיבלנו תשובה. לאחר כמה שעות של חוסר וודאות, אבא שלי נכנס ליוטיוב והסרטון השני שהוא ראה היה סרטון החטיפה של נמרוד. ראיתי את אחי התאום נחטף באכזריות וזה הזיכרון האחרון שלי ממנו. אני פונה לכל הצעירים והצעירות שבגילי בעולם, תתעוררו – תסתכלו על העתיד שלכם! אני מדברת אליכם בגובה העיניים, בתור נערה בת 19- לי זה קרה, אבל אני לא רוצה שזה יקרה גם לכם".

הדר הוסיפה: "אני בת 19, רק התחלתי. את המשך חיי אני רוצה להעביר עם עוז כאן איתי. לפני 4 חודשים זה קרה בבית שלי, זה שהיום זה קרה בישראל לא אומר שמחר זה לא יקרה באירופה או ארצות הברית".

⁠זיו עבוד, בת הזוג של אליה כהן שנחטף: "חוויתי זוועות, איבדתי את היקרים לי ובן זוגי עודנו נמצא במרתפי החמאס. מצפה כי התלונה ולאחריה התביעה, תביא עימה צדק פרטני לכל אחד ואחת ממשפחות החטופים, מהמשפחות השכולות, מפגועי הלב והנפש, וגם צדק עולמי והבנה חד משמעית שיש לנו עסק עם ארגון טרור סדיסטי ואכזר. אני כאן כדי לחשוף לעיני העולם כולו, דרך העיניים שלי שראו הכל, את מה שעלול לקרות גם לקרוביהם ולהם עצמם, כי אחרי ישראל הם יגיעו לאירופה ולארה"ב ולכל מפת העולם, אם לא נעלים ביחד ארגוני טרור רצחניים כאלו".

תגיות:חטופיםחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה