חדשות בארץ

החטופים שחולצו לאנשי הימ"מ: "אתם היהלומים שבכתר. אתכם הרגשנו בבית"

פרננדו מרמן ולואיס הר, שני החטופים ששוחררו במבצע של הימ"מ ברפיח, שלחו מסר מצולם מחדרם בבית החולים לכוחות הימ"מ שהיו בטקס הוקרה בירושלים. מרמן אמר ללוחמים: "כשראיתי אתכם הרגשתי הכי בטוח בעולם"

לוחמי הימ"מ עם ראש הממשלה (צילום: תקשורת ראש הממשלה) לוחמי הימ"מ עם ראש הממשלה (צילום: תקשורת ראש הממשלה)
אא

במהלך טקס הוקרה שנערך היום (שלישי) בכנסת, לאנשי הימ"מ שהשתתפו בפעולת חילוץ החטופים בפאתי רפיח, הופתעו הלוחמים עם סרטון שצילמו שני החטופים שחולצו, ובו דברי שבח ותודה.

פרננדו מרמן ולואיס הר, המאושפזים להשגחה במרכז הרפואי שיבא, צילמו סרטון בחדר האשפוז. "תודה לכם. כל מילה שאמרתם לנו, כל חיבוק שעטף אותנו בחיבה, נתנו לנו הרגשה שאנחנו בבית", אמר לואיס הר והוסיף: "אין מילים לתאר את האושר, כשהבאתם אותנו הביתה, לנכדים ולילדים. דרככם הרגשנו את העם בידיים שלכם. אמרתם שאנחנו 'יהלומים', אבל אתם היהלומים שבכתר, אלף תודות".

מרמן הוסיף בדמעות: "אני רוצה להודות לכם, כשראיתי אתכם הרגשתי הכי בטוח בעולם. תודה רבה, אתם מדהימים". אחות של פרננדו, גבריאלה, אמרה בסרטון: "אתמול בהתרגשות מאוד גדולה, קיבלנו את הבשורה הכי טובה שיכולנו לקבל. אני רוצה להודות לכוחות צה"ל, ללוחמי הימ"מ ולמשטרת ישראל, ולשירות הביטחון הכללי, על המבצע שהביא את לואיס ופרננדו הביתה, אנחנו מאושרים, מתרגשים מאוד".

מרמן (60) והר (70) חולצו בלילה שבין ראשון לשני משבי חמאס על ידי הימ"מ, שהוכוון על-ידי לוחמי השב"כ ובסיוע נרחב של כוחות צה"ל מהאוויר ומהקרקע. הכוח פרץ לבית לגביו התקבל מידע מדויק על הימצאות החטופים בתוכו, חיסל מספר מחבלים ובתוך דקות העביר את החטופים, תוך ניהול קרב עם מחבלים נוספים, למסוק שפינה אותם לארץ.

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי אמר באירוע: "אתם, מפקדי ולוחמי הימ"מ הגיבורים, פעלתם בעוז רוח, בנחישות בלתי מתפשרת, תוך הפגנת יכולות ועוצמה אדירה השמורה רק לכם. פעילותכם מגדירה מחדש את המונחים אומץ לב, גבורה ומקצוענות חסרת פשרות".

מפקד מג"ב, ניצב בריק יצחק, הוסיף: "הרוח שחזרה לנשב ולפעם בנו מאז מבצע החילוץ ההרואי של החטופים, הצבע בלחיים של משפחות החטופים והכבוד הלאומי, כל זה לא היה מתאפשר אילולא נעניתם בקריאה 'הנני', ושוב נחלצתם להשפיע על גורל העם". מפקד ימ"מ, תנ"צ ח': "בבוקר שמחת תורה, לוחמי הימ"מ הגיעו ראשונים לזירה, נלחמו בריבוי גזרות ובמיעוט מספרי למול המרצחים שחדרו ליישובי העוטף. הלוחמים ניהלו קרבות הרואיים ופעלו באומץ לב ובגבורה עילאית. אין לי כל ספק כי לגבורת הלוחמים הייתה השפעה מכרעת בבלימת המשך התקדמותם של מחבלי חמאס לעבר יישובים נוספים. לצערנו המחיר כבד מנשוא - הימ"מ איבדה תשעה מפקדים ולוחמים מטובי בנינו. אני לומר לכם, בנימה אישית, כי אין שיעור לגאווה שאני חש על האופן שבו נלחמתם, אני גאה בכם".

במהלך הטקס, משפחות חללי היחידה שנפלו ביישובי העוטף קיבלו תעודת הוקרה על גבורה יוצאת דופן ותשורה מהכנסת בהוקרה ובכבוד לזכרם של רפ"ק סטניסלב שיינקמן, רפ"ק אברהם הנקין, רפ"ק אלכסיי שמקלוב, רפ"ק משהאל שלמה, רנ"ג חן נחמיאס, רס"ב בר סיון, רס"ב יוראי אליהו כהן, רס"מ דרור אלטון ורס"מ אבשלום פרץ. הי"ד.

תגיות:ימ"מחילוץ חטופיםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה