בריאות ותזונה

טעים, בריא ומסייע בהפחתת המשקל: סגולות התבלין שיחמם אתכם בחורף

הוא מכיל סגולות רבות שמסייעות לא רק לירידה במשקל, אלא גם כמות גדולה של נוגדי חימצון ומפחית את רמת השומנים והכולסטרול. הנה כל מה שחשוב לדעת על התבלין שכולם אוהבים בחורף

אא

"אם הייתי צריכה לבחור את התבלין האולטימטיבי לשימוש בעונת החורף, אין ספק שקינמון היה ממוקם במקום מכובד בראש הרשימה. לא רק שמדובר בתבלין ארומטי שמתאים לשילוב בתה מחמם, בדייסה ואפילו בתבשילים, הקינמון מומלץ מאוד גם למטרת ירידה במשקל". כך כותבת עינב בורשטיין, יועצת ומנחה לתזונה טבעית ואורח חיים בריא, בטור שפרסמה באתר N12.

הסיפור הזה נשמע מפתיע, אבל הוא לא. לפי בורשטיין, בזמן שאתם נהנים מארוחה דלה או עשירה בפחמימות (אבל לא קטוגנית), הגוף מפריש הורמון בשם אינסולין. תפקידו הוא להכניס סוכר שמתפרק מהפחמימות (גלוקוז) לתאים. "תהליך הפקת האנרגיה מתרחש בתוך התא ולכן האינסולין, שכאמור מחדיר אותו לשם, הוא כלי חיוני. אבל שימו לב - ברגע שיש אינסולין במחזור הדם, הגוף עובר למצב אנבולי (מוד בניה) במהלכו הוא אוגר שומן. הקינמון למעשה מחקה את פעולת האינסולין ומחדיר את הגלוקוז לתאים, אבל הוא עושה משהו חשוב – הוא אינו גורם לגוף לעבור למצב אנאבולי ולכן אינו מונע ממנו לשרוף שומן במקביל", היא מסבירה.

בנוסף, הקינמון מכיל כמות גדולה של נוגדי חמצון. מחקר שפורסם לפני כשלוש וחצי שנים מצא שצריכת תוספי קינמון עשויה להגביר משמעותית את רמות נוגדי החמצון בדם במקביל להפחתת הדלקתיות בגוף. קינמון מסייע גם להפחתת הסיכון למחלות לב.

"נראה כי תוספת של קינמון לתפריט מפחיתה משמעותית את רמת הטריגליצרידים ואת ריכוזי הכולסטרול בדם - שני גורמי סיכון למחלות וסקולריות", כתבה. "בקיצור, אם אתם מחפשים דרך טובה לפתוח את הבוקר עם משקה מחמם ומזין שישפר את הבריאות שלכם וגם יתרום לדיאטה, נסו לשלב מקל קינמון בחליטת התה שלכם, או הוסיפו אותו לכוס מים רותחים עם לימון. כך תוכלו להרוויח משקה מחמם וגם שריפת שומן יעילה על הבוקר".

תגיות:קינמוןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה