בריאות ותזונה

לא רק הנפש: גם הגוף שלכם זקוק לחוסן - אלה המזונות שיעזרו לכם

מדוע כדאי לבנות חוסן גופני, במיוחד בתקופה זו, ואילו מזונות יעזרו לכם לעשות זאת? ד"ר דלית דרימן מדינה ממליצה על המאכלים הבאים

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

בימים טרופים אלה, נאמר הרבה על חיזוק החוסן הנפשי, אבל לא הרבה מדברים על חשיבות חיזוק החוסן הגופני שלנו. התקופה שאנו עוברים לאחרונה אינה פשוטה, אך לצד המתח הנפשי, המלחמה גובה מחירים כבדים גם מהגוף שלנו, שיכולים להתבטא כמחלות דלקתיות כרוניות.

על פי ד"ר דלית דרימן מדינה, מומחית ברפואת המשפחה ורפואה אינטגרטיבית ופונקציונלית, בתקופות של לחץ, יש לאנשים נטייה לצרוך יותר אוכל לא בריא, כמו מזון מתועש, מזונות עשירים בסוכר, קפה ואלכוהול. יכול בהחלט להיות שהם גורמים לנו להרגשה טובה, אך מדובר במצב זמני שאינו מיטיב לגוף שלנו. מדובר במזונות חסרי ערך תזונתי שמעלים את הסיכון למחלות כמו  סוכרת, מחלות לב ועוד.

אם כך, חשוב שבתקופה הנוכחית נבנה חוסן גופני באמצעות הרגלים בריאים, כמו שינה טובה ופעילות גופנית, ובמקביל נקפיד על תזונה נכונה, הכוללת את  מוצרי המזון הבאים:

מוצרים עשירים באומגה 3

מוצרים עשירים באומגה 3 יכולים להגן על מערכת העצבים מפני מצבים של לחץ ממושך. המקורות הטובים ביותר לאומגה 3 הם דגים שומניים מדיג פראי כמו סרדינים והרינג. מקור פחות טוב הינו זרעי פשתן או צ'יה.

מזונות עשירים בויטמינים מסוג B

ויטמינים מסוג B יכולים להקל על מצבי סטרס, דיכאון וחרדה. מזונות עשירים בויטמינים מסוג  B הם ירקות עליים כהים (כמו תרד ומנגולד), וחלבון איכותי ממקור חי כמו בקר, דגים וביצים.

מזונות עשירים במגנזיום

ד"ר דרימן מדינה אומרת כי "מרבית האוכלוסייה בעולם המערבי סובלת מחסר של מגנזיום, ובמצבים של לחץ (סטרס) מאגרי המגנזיום מידלדלים אף יותר. זהו מעגל קסמים כי ככל שרמות המגנזיום נמוכות יותר כך התגובה של הגוף ללחץ (סטרס) היא קיצונית יותר. לכן כה חשוב לספק לגוף מספיק מגנזיום, לאפשר לו להתמודד עם הלחץ (סטרס), ולשבור את מעגל הקסמים הזה. מזונות עשירים במגנזיום כוללים שעועית ירוקה, בננות, שקדים, אגוזי ברזיל, ברוקולי, תרד וטונה.

מזונות עשירים בויטמין C

ויטמין C עוזר בהפחתת לחץ נפשי אך גם גופני. מומלץ לאכול פירות הדר, פלפל אדום, תותים, עגבניות וירקות מצליבים, כמו ברוקולי וכרובית.

מזונות עשירים בויטמין D

ויטמין D חשוב לתפקוד מערכת העצבים שלנו, ומחסור בוויטמין D נמצא קשור למצבים של דיכאון", מסבירה ד"ר דרימן מדינה. מזונות עשירים בוויטמין D כוללים דגים שומניים כמו סרדינים והרינג, וחלמוני ביצים.

מזונות עשירים בנוגדי חמצון

נוגדי חמצון משפרים את תפקוד מערכת החיסון ולכן מומלץ לצרוך מזונות עשירים בנוגדי חמצון, כגון: שום, בצל, פירות יער, תפוחים, אגוזי פקאן ודובדבנים.

מזונות המספקים פרוביוטיקה

מזונות שעשירים בפרוביוטיקה משפרים את תפקודה של מערכת החיסון. מזונות עשירים בפרוביוטיקה הם מזונות כבושים כמו כרוב כבוש ויוגורט.
 

תגיות:בריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה