חדשות בארץ

מנהלת בית ספר הביעה חמלה כלפי תושבי עזה – התלמידים יצאו להפגין

מנהלת תיכון עירוני י"ד בתל אביב עוררה סערה בקרב תלמידיה כשפרסמה לפני מספר ימים פוסט בפייסבוק ובו הביעה חמלה כלפי תושבי עזה וביקורת כלפי פעולות צה"ל ברצועה. התלמידים יצאו להפגין – המנהלת נקראה לשימוע

אילוסטרציהאילוסטרציה
אא

מנהלת תיכון עירוני י"ד בתל אביב עוררה סערה בקרב תלמידיה ובני משפחותיהם כשפרסמה לפני מספר ימים פוסט בפייסבוק, בו כתבה "לא מראים לנו את ההשלכות של פעולות צה"ל בעזה, אבל אנחנו חייבים לדעת מה נעשה בשמנו". לפוסט הוסיפה קישור למאמר באתר "הארץ" על המשבר ההומניטרי ברצועת עזה ועל ממדי האסון, כולל נתונים על סבל התושבים, בעיקר בעקבות מצב של חוסר מזון ורעב קיצוני.

הפוסט שפרסמה המנהלת, יחד עם פוסטים נוספים, הופצו בקרב תלמידיה, ואתמול (רביעי) הם יצאו להפגנה נגדה בטענה שהיא "חומלת על אזרחי עזה". התלמידים השביתו את הלימודים, וההפגנה, שהתרחשה בשטח בית הספר, התדרדרה במהירות לאלימות.

בעקבות פרסומיה, המנהלת נקראה לשימוע בעיריית תל אביב. עד שתתקבל החלטה בנושא, היא לא תחזור לתפקידה בבית הספר. 

במתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, איבד בית הספר שניים מבוגריו. הורים רבים אמרו כי הם לא מעוניינים לשלוח את ילדיהם לבית ספר שבו לא מגלים חמלה כלפי חיילי צה"ל.

המנהלת מצידה פרסמה מכתב התנצלות לתלמידים וכתבה: "ברור לי שיש המפרשים את הפוסט הקודם שלי ואת המאמר ששיתפתי לפני מספר ימים כהיעדר הכרה בכאב ובצער, וכחוסר דאגה לחיילינו ולחטופים. כמובן שאין זה כך. אני גאה בצבא שלנו, במפקדיו, ובבוגרי עירוני י"ד המשרתים בסדיר ובמילואים. מצידי, אני מכבדת תמיד את דעותיכם, ומאמינה שיש לכם זכות לחופש ביטוי - חופש הכולל בתוכו גם את האפשרות להביע ביקורת כלפיי".

תגיות:תלמידיםהפגנהחדשות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה