חדשות בארץ

עמית הוד זיו נפל בקרב בגבול הצפון, חוסל האחראי על ייצור האמל"ח בחמאס: סיכום חדשות השבת

200 מחבלים נלקחו לחקירה בישראל, האחראי על ייצור האמל"ח בחמאס חוסל, ומנהרת ענק נחשפה בעזה. סיכום חדשות השבת

אא

סמל עמית הוד זיו נהרג ברצועת עזה: בצה"ל התירו לפרסום כי סמל עמית הוד זיו (19), תושב ראש העין, לוחם בגדוד 71 של עוצבת "הברק" נהרג בגבול לבנון מאש חיזבאללה. הי"ד. באותו אירוע נפצע לוחם באורח קשה, ומשפחתו עודכנה.

"האחראי על ייצור האמל"ח בחמאס – חוסל": צה"ל ושב"כ יצאו בהודעה על חיסולו של חסן אטרש, האחראי על ייצור האמל"ח בחמאס. כחלק מתפקידו היה אחראי אטרש על ייצור, הצטיידות וסחר באמצעי לחימה של ארגון הטרור. הוא היה מעורב בהברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה, ואף לשטחי יהודה ושומרון.

בצה"ל עדכנו על אחיזה כמעט מלאה בצפון הרצועה: דובר צה"ל התבטא על הלחימה: "אנו ממשיכים בפעילות הקרקעית בחאן יונס, ונערכים במקביל להמשך הלחימה ולהרחבת הפעולה". הוא גם הדגיש: "אנחנו כמעט באחיזה מבצעית מלאה בצפון הרצועה".

צה"ל חשף "מנהרת טרור באורך מאות מטרים": דובר צה"ל דיווח על חשיפת מנהרת טרור באורך מאות מטרים במוצב עיסא בדרום עזה. במנהרה התגלו חדרי פיקוד ותקשורת וכן תשתיות מים וחשמל. המנהרה הושמדה על ידי צה"ל.

חיזבאללה טוען"שיגרנו טילי בורקאן אל ישראל": חיזבאללה טען ששיגר בשעות הצהריים טילי בורקאן אל ישראל. כל זאת בנוסף לאחריות שקיבל מאז הבוקר לארבע תקריות ירי שהתרחשו בגבול.

צה"ל ושב"כ עדכנו במעצר מחבלים: בצה"ל ושב"כ עדכנו כי בשבוע האחרון הביאו למעצרם של כ-200 פעילי חמאס וג'יהאד ולקחו אותם לחקירה בישראל. הללו מצטרפים לכ-700 מחבלים נוספים שנלקחו לחקירה מאז פרוץ התמרון הקרקעי. חלקם בחרו להיכנע.

גבר חולץ מרכב ששקע: גבר כבן 45 חולץ מרכב ששקע בשל ההצפות באזור כביש 77. הוא פונה מהמקום במצב בינוני אל בית החולים בפוריה.

מנהיג איראן בקריאה למדינות האסלאם למנוע נפט מישראל: בעקבות האיום שהשמיע הבוקר בכיר במשמרות המהפכה לחסום נתיבי שיט במזרח התיכון, קרא עלי חמינאי, מנהיג איראן, למדינות האסלאם למנוע הגעת נפט לישראל.

מזכ"ל האו"ם בהתבטאות על הטבח: מנכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, התבטא כי "שום דבר לא מצדיק את מתקפות הטרור הנוראיות שביצע חמאס ב-7 באוקטובר או את חטיפתם האכזרית של כ-250 בני ערובה". הוא גם קרא לשחרר את כל בני הערובה הנותרים מיד וללא תנאים.

ביידן התייחס לרצח החטוף גדי חגי: ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב, התבטא כי הוא ורעייתו שבורים מהידיעה על כך שגדי חגי הי"ד נרצח בשבי, ומתפללים לשובה של אשתו ג'ודי וינשטיין. הוא ציין: "בתם של גדי וג'ודי הצטרפה טלפונית לפגישה שלי עם משפחות החטופים בשבוע שעבר, ואנו מתאבלים על הבשורה הטרגית. לא נפסיק לעבוד כדי להחזיר את החטופים הביתה".

אושרה הגדלת סיוע הומניטארי לרצועת עזה: במועצת הביטחון של האו"ם אישרו הצעה להגדלת הסיוע ההומניטארי לעזה, אך הודגש שישראל תישא בשליטה ובפיקוח על המשלוחים. חמאס בתגובה טען כי "ההחלטה אינה עונה על צורכי עזה, והיא מנוגדת לרצון הקהילה הבינלאומית לעצור את התוקפנות הישראלית נגד העם הפלסטיני חסר ההגנה".

אנטישמיות בגרמניה: משטרת גרמניה דיווחה על צלבי קרס שצוירו על קברו של הלמוט שמידט, הקנצלר לשעבר. במשטרה ציינו שאינם יודעים מיהו מחלל הקברים, אך ציינו כי לשמידט יש שורשים יהודיים.

התחזית: ביום ראשון צפוי גשם מידי פעם, בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה. קיים חשש לשטפונות בנחלי בקעת הירדן. לקראת הערב יתמעט הגשם וייחלש. ביום שני יהיה מעונן חלקית עם עלייה קלה בטמפרטורת. ייתכן טפטוף עד גשם קל. ביום שלישי יהיה נאה עם עלייה נוספת בטמפרטורות שיהיו גבוהות מהרגיל לעונה. בצפון צפויות רוחות ערות.

תגיות:עזהחיזבאללהסיכום חדשות השבתחרבות ברזלחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה