הידברות לנוער

"אני רוצה להתחזק. מאיפה מתחילים?": 3 טיפים לתחילת הדרך

"אני חושב על חזרה בתשובה הרבה זמן, אבל אף פעם לא העזתי. אני כל פעם אומר לעצמי 'אני אגדל ואז, עוד שנה ואז', אבל אף פעם לא באמת התחלתי עם ההתחזקות. מה עושים?"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שאלה אותנטית שנשאלה: "אני עוד מעט בן 16, ואני חושב על חזרה בתשובה הרבה זמן, אבל אף פעם לא העזתי. יש לי סוג של פחד. אני כל פעם אומר לעצמי 'אני אגדל ואז, עוד שנה ואז', אבל אף פעם לא באמת התחלתי עם ההתחזקות. אם התחלתי לקיים משהו, אז עשיתי אותו בצורה לא רציפה ובסוף הפסקתי לגמרי, או שהתחלתי משהו אבל לא הצלחתי להתמיד בו. מה עושים?".

1. דבר הכרחי לצורך התקדמות והתחזקות הוא לימוד יהדות. הרבה יותר קל לקיים מצוות כשמרגישים מחוברים אליהן. והחיבור בדרך כלל מגיע כשיש ידע על המשמעות שלהן. לכן ההמלצה הראשונה היא – ללמוד, ללמוד, ללמוד. כמו כן, קשה להשתנות מבחינת האופי ותיקון המידות אם לא לומדים מוסר ודברי חוכמה מהיהדות, כגון שיעורי תורה על משלי, קהלת, פרקי אבות ועוד. לימוד יהדות זה הדלק של המתחזק, ולכן השתדלו ככל הניתן לצפות בשיעורי תורה שמעניינים אתכם. ואם אתם מהזן הנדיר של בני הנוער שקוראים ספרים, הספרים הבאים מומלצים ביותר למתחילים: יהדות הלכה למעשה / הרב ישראל מאיר לאו, רק מתעניין – יהדות בקצב שלך / דרור יהב, סדרת החוברות "בהלכה ובאגדה". לספרים מומלצים נוספים כנסו לכתבות: 'ספרי החובה לבית היהודי: מחפשים ספר להתחזק איתו? מוסר, הלכה ואמונה – אלה המומלצים'; 'רשימת הספרים למתעניינים: רוצים להכיר קצת יותר מקרוב את עולם היהדות? אלה הספרים המומלצים'.

2. יש אנשים שרוצים בליבם להתחזק אבל בגלל המחשבה ש"יום אחד נעשה את זה", הם תקועים במקום כבר שנים על גבי שנים. וחבל על כל יום שעובר, שכבר לא יחזור יותר לעולם.
החליטו על צעד אחד של התקדמות, שאתם מרגישים שהוא החשוב והנכון ביותר. תנו לעצמכם זמן לעכל אותו, לתת לו להפוך חלק מכם. לאחר שאתם כבר מרגישים שזה חלק מכם, עשו צעד אחד נוסף. רצוי להתחיל בשמירת שבת משום שהשבת מהווה את אות הברית בינינו לבין ה'.

3. מומלץ להיות מחוברים למרכז קירוב באזורכם, בו מתקיימים שיעורי תורה, ובו תוכלו לקבל הכוונה בתהליך התשובה מפעילי המרכז, וכן להכיר אנשים שנמצאים בראש שלכם. 
חשוב לדעת כי לא כל 'רב' ולא כל 'ישיבה/מדרשה לבעלי תשובה' מכוונים בדרך מאוזנת ובריאה, ולכן הכרחי להתייעץ קודם כל מול ארגוני קירוב (כגון 'הידברות' ו'ערכים') שמכירים מקרוב את המקומות הנכונים ביותר לחוזרים בתשובה. מרכזי קירוב ידועים וטובים לתחילת הדרך הם של ארגוני 'אחינו' ו'לב לאחים'.

בנים:
קיימות מדרשות בכל הארץ של ארגון 'אחינו' עם שיעורים בשעות אחה"צ והערב עבור צעירים. תוכלו ליצור קשר עם אחת ממדרשות 'אחינו' הקרובה למקום מגוריכם בטופס הפנייה כאן, או ישירות מול הרב אהרן ידלר בטל': .050-4141-386
כמו כן, קיימות מדרשות בכל הארץ של ארגון 'לב לאחים' עם שיעורי ערב עבור צעירים. תוכלו ליצור קשר עם אחת ממדרשות 'לב לאחים' הקרובה למקום מגוריכם כאן, או ליצור קשר ישירות מול הרב קצנלבוגן, אחראי מדרשות 'לב לאחים' לבחורים, שיכוון אתכם למדרשת 'לב לאחים' המתאימה עבורכם, מכיוון שלא כל מדרשות 'לב לאחים' מותאמים לצעירים בגילאי תיכון, במייל הבא: levlachim.bbms@gmail.com.

בנות:
קיימות מדרשות בכל הארץ של ארגון 'לב לאחים' עם שיעורי ערב עבור צעירות. כל מדרשות 'לב לאחים' מיועדות בין היתר גם כן לבנות בגילאי תיכון .תוכלי ליצור קשר עם אחת ממדרשות 'לב לאחים' הקרוב למקום מגורייך כאן.

מהי הפעולה הראשונה או המצווה החשובה ביותר בשביל להתחיל להתחזק באמונה? הרב זמיר כהן עונה. צפו:


קראו גם:

"אני מתחזק ויש כל כך הרבה מצוות, זה נראה לי קשה מדי. מה עושים?"

ישיבות למתחזקים: כל המידע שרציתם לדעת (ולא היה לכם את מי לשאול)

מדרשה לבנות: 11 נקודות שרציתן לדעת (ולא היה לכן את מי לשאול)

תגיות:התחזקותהידברות לנוער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה