ספרים

רשימת הספרים למתעניינים: רוצים להכיר קצת יותר מקרוב את עולם היהדות? אלה הספרים המומלצים

מתעניינים ביהדות, ומחפשים ספר טוב להתחיל איתו? יש לכם חברים או בני משפחה שמגששים את הדרך, ואתם מחפשים את הספר המתאים עבורם? אלה הספרים שיפתחו לכם את הצוהר להיכרות עם עולם היהדות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רוצים להבין את היהדות קצת יותר לעומק? מחפשים ספר שיפתח לכם צוהר אל עולם הרוח והתורה? מתלבטים איזה ספר להביא לבן משפחה או חבר, שיוכל להראות לו את המשמעות שמסתתרת מאחורי אורח החיים של שמירת תורה ומצוות? הנה רשימת הספרים המומלצים לתחילת הדרך בעולם היהדות.

 

יהדות הלכה למעשה / הרב ישראל מאיר לאו

לספר הזה יש, וכנראה תמיד תהיה, פינה מיוחדת אצלי בלב. אל הספר הזה הגעתי בימים רחוקים, לפני התשובה. הייתי לפני תחילתם של הלימודים האקדמאיים, והחלטתי שאת החודשים עד אז אני מנצלת בין היתר ללמידה על תחומים שונים, בהם חסר לי קצת ידע כללי בו אני רוצה להעשיר את עצמי. ככה התחלתי ללמוד מושגי יסוד בכלכלה, ונושאים כלליים שונים. ברשימת הנושאים רשמתי לעצמי גם 'יהדות'. למדתי בבית ספר ממלכתי-חילוני, ושם לא לימדו אותנו יותר מדי על יהדות, חוץ מזה שבפסח אוכלים מצה וחסה, ובשבועות חוגגים על עוגת גבינה פירורים, וסלט חלומי.

שאלתי לתומי את אמי אם היא מכירה במקרה איזה ספר על יהדות כי "בא לי ללמוד קצת על היהדות". היא שלפה מאיזה חלק נסתר אחורי באיזה ארון ספר עם דפים שכבר קצת הצהיבו, ואמרה "קיבלתי את הספר הזה בחתונה שלי, רוצה?".

מה לבחורה צעירה בת 21 מעולם חילוני, רגע לפני שהיא שוקעת אל הלימודים התובעניים בטכניון, ולאיזה ספר מצהיב על יהדות מלפני עשרים ומשהו שנה?! עד היום אני לא יודעת, רק מודה לקב"ה ששמר כל השנים את הספר הזה בשבילי.

התחלתי לקרוא את הספר, ושוב, נטו ממקום של סגירת פערים אינטלקטואליים וממש לא ממקום של רצון להתקרב או להתחזק, זה אפילו לא היה על בדל מחשבתי.

את היהדות גיליתי דרך הספר הזה. הבנתי את המשמעות של המצוות, נפתח לי צוהר של הבנה על עולם חדש שמעולם לא הכרתי.

משם הסקרנות גברה, התחלתי לצפות בשיעורים של הרב זמיר כהן ו... טוב, הסוף ידוע.

אז על מה הספר? הספר מסביר על אורח החיים של שמירת תורה ומצוות – הנדבך הרעיוני וההשקפתי, הטעם העומד מאחורי הדברים, וכן מעט את ההלכה הבסיסית. וכך הספר עובר על שלושה מעגלים בחייו של האדם: סדר היום, מעגל השנה ומעגל חייו של האדם.

ומתוך כריכתו האחורית "הספר עוקב אחרי השעון היומי ואחרי הלוח השנתי של היהודי שומר המצוות – מקימה ועד שינה, מתשרי ועד אלול, מרגעי השמחה שבחיים ועד חלילה רגעי מוות ופטירה. בספר זה ימצא הקורא הדרכה מעשית אלמנטרית: "מה ואיך עושים", בצד ניסיון להסביר "למה עושים?"".

מומלץ בחום!

 

רק מתעניין – יהדות בקצב שלך / דרור יהב

הספר "רק מתעניין" הוא ספר יוצא דופן שילווה את קוראיו צעד אחר צעד במסע אל מרכז החוויה היהודית. בשפה פשוטה ובהירה, ועם שפע של מידע ממוקד, עצות והדרכות, הוא עורך היכרות עם הרעיונות הגדולים של היהדות והאופן שבו הם מתבטאים בפרטים הקטנים של החיים. בספר תוכלו למצוא את הדרך אל יופייה של היהדות בקצב שלכם, ולהתחבר מחדש אל השורשים של כולנו, ואל עצמכם .
בהקדמה כותב אביתר בנאי: "הייתי שמח לפגוש את הספר הזה כשעשיתי את צעדיי הראשונים ביהדות. הספר יכול להיות בסיס להתפתחות בריאה ביניכם ובין עצמכם, ביניכם ובין בורא עולם".

בין נושאי הספר:
אמונה – במה מאמינים, תכלית החיים לפי היהדות, גוף ונשמה, חוויות רוחניות.
תפילה – איך מתפללים, מה עושים בבית כנסת, מניין וקדיש, הנחת תפילין, מבנה הסידור.
תורה – מהם הלכה, משנה וגמרא, איך מתחילים ללמוד תורה, איפה ללמוד.
שבת – איך מתחילים לשמור שבת צער אחר צעד, סדר יום מומלץ, התמודדות עם סביבה שאינה שומרת שבת.
אכילה וכשרות – איך לאכול לשם שמיים, הכשרת המטבח, למה צריך תעודת כשרות, ברכות.
זוגיות ומשפחה – איך למצוא בן/בת זוג על פי היהדות, ערך הנישואין, קדושת הבית היהודי, טהרת המשפחה, צניעות, ברית מילה.
מעגל השנה – הסבר פרקטי מלא על כל אחד מהחגים.
שאלות מהחיים – האם מותר לגדל כלב? איך שומרים על זוגיות כשצד אחד דתי ואחד חילוני? איך להתנהל בוויכוחים עם משפחה וחברים? מתי נכון לשנות את הלבוש? ועוד.

לקריאת הפרק הראשון ורכישת הספר "רק מתעניין" מאת דרור יהב, לחצו כאן.

 

 

האדם ועולמו / הרב זמיר כהן

קובץ הרצאות חשובות ומהותיות שנמסרו לאורך השנים על ידי הרב זמיר כהן, ונערכו על ידי הרב יעקב פוזן. ההרצאות עוסקות במגוון נושאים הקשורים לאדם וכוחותיו, עבודת המידות, הדרך אל האושר, ועוד נושאים רבים אחרים.

לרכישת הספר "האדם ועולמו" מאת הרב זמיר כהן, לחצו כאן.

 

האדם במעגל השנה / הרב זמיר כהן

מועדי ישראל רוויים בסודות עמוקים מצד עצמם, ובמוסרי השכל מרוממים שבידם ללוות את האדם בכל ימי השנה: בעתות שמחה וברגעי כאב, בזמני התרוממות הרוח ובשעות מבוכות ותהיות שונות. בספר זה קובצו מאמרים נפלאים מכתביו של הרב זמיר כהן, ומשיעוריו, ועברו את הגהתו המדוקדקת עם הוספות רבות. מאמרי הספר עוסקים בביאורים ייחודיים על פי פרד"ס התורה, ובתשובות מלאות לשאלות העוסקות במהות החגים, ובסדרם המיוחד שאינו מקרי במעגל השנה.
רבים מהמאמרים משולבים במשלים מאירי עיניים, וכולם מנוסחים בבהירות רבה ומעניקים עצות והדרכה בכל תחומי החיים. שהרי ככל מצוות התורה, חגי ישראל רוויים במתיקות ועונג, ומחכימות את הלומד אותן כראוי, כשירת נעים זמירות ישראל: "תורת ה' תמימה משיבת נפש, עדות ה' נאמנה מחכימת פתי. פיקודי ה' ישרים משמחי לב, מצוות ה' ברה מאירת עינים" (תהילים יט, ח-ט).

לרכישת הספר "האדם במעגל השנה" מאת הרב זמיר כהן, לחצו כאן.

 

מפתחות לחיים / הרב זמיר כהן

בפרקי ספר זה מוצגים המפתחות לחיי איכות מאוזנים ומהנים, בכל התחומים החשובים בחיים. מפתחות אלה הלקוחים מתוך אוצרות הרוח של היהדות, מיועדים לחפץ לחיות חיים נכונים בעולם, והם כוללים את ההדרכה המעשית לשמירת בריאות הגוף ובריאות הנפש, הנחיות לבני הזוג בדרך המבטיחה חיי נישואין מאושרים, כללי יסוד בחינוך הילדים, ועוד מגוון נושאים מרכזיים בחיי האדם.

לרכישת הספר "מפתחות לחיים" מאת הרב זמיר כהן, לחצו כאן.

 

סדרת ספרי המהפך / הרב זמיר כהן

גילויים מדעיים עכשוויים בנושאים רבים ומגוונים שכבר מופיעים וידועים בתורת ישראל! הסט כולל:
המהפך 1 – מגוון מחקרים שהמדע גילה רק לאחרונה באמצעות מכשור מתקדם, והיו ידועים לחכמי התורה לפני מאות ואלפי שנים! הספר מכיל בתוכו מגוון רחב של נושאים בהם: קוסמולוגיה, רפואה, בוטניקה, פארפסיכולוגיה, גוף האדם, ועוד.
המהפך 2 – בספר זה חושף הרב זמיר כהן גילויים חדשים ומסעירים בזמננו במגוון תחומי המדע, מנפץ מיתוסים באמצעות תגליות מדעיות חדשות, ומציג בשפה ברורה ופשוטה כיצד תגליות חדשות אלה היו ידועות לחכמי ישראל והתורה.
המהפך 3 – מגוון נושאים מרתקים, חידושים מדעיים וסודות טבע כמוסים.
המהפך 4 – פסיכולוגיה יהודית, זיכרונות כוזבים, הישרדות הנותנים, השפעת שם האדם על אופיו, ועוד גילויים מרעישים.

לרכישת סט ספרי המהפך מאת הרב זמיר כהן, לחצו כאן.

לרכישת הספר "המהפך 1", לחצו כאן.
לרכישת הספר "המהפך 2", לחצו כאן.
לרכישת הספר "המהפך 3", לחצו כאן.
לרכישת הספר "המהפך 4", לחצו כאן.

 

סדרת החוברות "בהלכה ובאגדה"

הסט המלא של כל חוברות "בהלכה ובאגדה". החוברות המפורסמות שרבים זוכים ללמוד רבות מהן. החוברות כוללות את שער ההלכה עם הלכות מפורטות בנושא החוברת, ואת שער האגדה עם דברי מוסר והשקפה, סיפורים נפלאים, מאמרים מרתקים, ועוד.
החוברות הכלולות בסט: פרקי אבות, ימי ספירת העומר, הטהרה, ראש השנה ויום הכיפורים, סדר היום, ראש חודש, מרן הרב עובדיה, כשרות המטבח, הסעודה, להיות את, מצוות הארץ, ארבע התעניות ובין המיצרים, ימי החנוכה, טו בשב"ט, הרפואה, חג הפסח, כיבוד אב ואם, חג הסוכות, ימי הפורים, האבלות, הנישואין, חג השבועות, ברית מילה, שבת.

לרכישת סט חוברות "בהלכה ובאגדה", לחצו כאן.

 

אנחנו לא לבד / עדי כהן

כיצד נוצר היקום? כיצד מתבצע הכיוונון העדין של חוקיו וקבועיו? כיצד התחילו בו החיים, ומהי תכליתם? מדענים ואנשי רוח משקיעים את מיטב ימיהם בפיענוח המסתורין האופף את היקום ובניסיון לתת מענה לשאלות אלה. התבוננות מעמיקה ביקום מגלה טביעות אצבעות שמרמזות על פתרון אפשרי, ונותנות תקווה שנצליח לרדת לחקר מהותו ותכליתו. בניסיון לתת מענה לתעלומה נשזרו יחדיו ב"אנחנו לא לבד" ממצאי המדע האחרונים עם מסמכים עתיקי יומין, המצויים ברשותו של עם ישראל.

לרכישת הספר "אנחנו לא לבד" מאת עדי כהן, לחצו כאן.

 

מלכודת האמת / הרב אשר קושניר

לאדם נבון וצמא דעת, העולם נראה כחידה סתומה. מדוע הוא קיים, מה מוצאו? מדוע קיים ה"אני" שלי, מה פשר חיי? בחיפוש אחרי הסבר והגיון לעולם, בניסיון למצוא בו איזה סדר, האדם מגיע לפילוסופיה, למדע או לדת ואז נפתח לפניו מגוון עצום של תשובות, השערות וגישות. איזו מהן היא הנכונה, מה היא האמת? החקירה בסופו של דבר תביא את האדם אל שתי השקפות מנוגדות – התאיזם, הקובע קיומו של הבורא התבוני, למול האתאיזם, ששולל תפיסה זו. ואז מתברר ששאלת קיום הבורא בעצם קובעת מה היא האמת .הספר "מלכודת האמת" דן בנושא מרכזי אחד: מציאות הבורא, אך לשם כך הוא חוקר מאות תתי-נושאים מהצד התורני, הפילוסופי והמדעי. הספר מנתח באופן רציונלי את כלל הטיעונים בעד ונגד קיום הבורא, חוקר בצורה יסודית את מכלול השאלות המשתלשלות ומתלוות לדיון זה מכל הזוויות הנדרשות.

לרכישת הספר "מלכודת האמת" מאת הרב אשר קושניר, לחצו כאן.

 

יש בורא לעולם – הוכחות ברורות למציאות הבורא / אסי הלוי אבן יולי

יש בורא לעולם – הוכחות ברורות למציאות הבורא וסתירת כל יסודות וענפי הכפירה. הספר מתאים ליהודי המאמין יותר וגם למאמין פחות כדי לעורר את אהבתם לאמונת הבורא, ושיוכלו לקיים את מצוות ידיעת האמונה גם מתוך הוכחות שכליות. הספר נכתב בשפה ברורה צחה וקולחת. ההוכחות ניתנות להבנת כל קורא, אף למי שאין לו כל רקע.

לרכישת הספר "יש בורא לעולם" מאת אסי הלוי אבן יולי, לחצו כאן.

 

אולי גם יעניין אתכם:

ספרי החובה לבית היהודי: מחפשים ספר להתחזק איתו? מוסר, הלכה ואמונה – אלה המומלצים

להשלמה ותוספת אל תשכחו לבקר בסמינר הדיגיטלי ליהדות מבית הידברות70 השאלות הקשות ביהדות.

תגיות:ספרי יהדותספרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה