ספרים

ספרי החובה לבית היהודי: מחפשים ספר להתחזק איתו? מוסר, הלכה ואמונה – אלה המומלצים

מתחזקים ולא בטוחים עם איזה ספר כדאי להתחיל? שומרים כבר תורה ומצוות, ומחפשים ספר שיקפיץ אתכם קדימה בעבודת השם? הנה רשימת הספרים המומלצים

(צילומים: shutterstock)(צילומים: shutterstock)
אא

רוצים ללכת צעד קדימה בהתחזקות, ולעלות שלב? מעוניינים להעמיק בשמירת תורה ומצוות? רוצים לוודא שהספרייה שלכם מאובזרת בספרי היסוד והבסיס ביהדות? או אולי אתם מחפשים לקנות מתנה למישהו, ולא מוצאים את הספר המושלם? אמונה, מוסר, הלכה, השקפה ועוד – אלה ספרי החובה לבית היהודי.

 

קיצור תולדות היהדות – מאברהם אבינו עד לימינו / ההיסטוריון הרב קן ספירו

מה קרה קודם – נס פורים או חנוכה? באיזה סדר היו הגלויות השונות – בבל, יוון ורומא? באיזו תקופה חיו התנאים? מתי התחלקה ישראל לשתי ממלכות? מתי התחילו עלילות הדם, ומתי התרחשו מאורעות שבתאי צבי משיח השקר?

אם גם אתם קצת מבולבלים מההיסטוריה היהודית העשירה, הספר הזה הוא בדיוק בשבילם. ההיסטוריון הרב קן ספירו לוקח אתכם בספרו לקורס מזורז בהיסטוריה יהודית, מימי ראשית האומה היהודית בימיו של אברהם אבינו ועד לימי הקמת מדינת ישראל. הספר כתוב בצורה מרתקת ובשפה נעימה. מומלץ בחום!

מתוך כריכתו האחורית "משחר היוסדו של העם היהודי על ידי אברהם אבינו והולדת המונותאיזם עד השואה ועד ייסודה של מדינת ישראל מְפֵרָה ההיסטוריה של העם היהודי את כל חוקי ההיסטוריה האנושית. במשך דורות למדו המוחות הגדולים ביותר להעריך את ההשפעה העמוקה של אומה זעירה זו על האנושות, והתאמצו לפצח את הסוד הכמוס הטמון בסיפורה: כיצד שרדה אומה זו כנגד כל הסיכויים, וכיצד הצליחה להטביע את חותמה על האנושות ללא כל יחס לגודלה? בכרך אחד, מצליח ההיסטוריון קן ספירו למסור קורס מזורז בהיסטוריה יהודית, ולסקור את 3,800 שנות קיומו של העם היהודי, וכן לענות על השאלה הגדולה: מדוע העם היהודי כה ייחודי ומשפיע, אך כה שנוא ורדוף?

"קיצור תולדות היהדות אינו רק עבודה מקיפה ונגישה, אלא גם קורס מזורז ומרחיב אופקים. מחבר הספר מוביל את הקורא למסע מרתק על ציר הזמן, מתמקד בחשובים שבאירועי ההיסטוריה היהודית והכללית, והחשוב ביותר – חושף את הרלוונטיות העמוקה של העבר לעתיד העם היהודי והאנושות כולה.

"אנשי ספר וגם אלו שבקיאים פחות בהיסטוריה ימצאו עניין רב בקיצור תולדות היהדות, שישמש להם מדריך מעורר מחשבה, המעניק תובנות עמוקות ביחס לאתגרים העומדים בפנינו במאה ה-21".

 

שותף לדף – הדרכה בלימוד גמרא / הרב משה יודלוב

ללמוד גמרא במתיקות, בשמחה ובהנאה היא השאיפה של כל לומד. שאיפה טהורה, עמוקה ואמיתית – אבל לפעמים קשה לביצוע. אם גם לך מוכרת התחושה של התסכול מול הגמרא, אם גם אתה מרגיש לפעמים שהגמרא כביכול נכתבה בצורה לא ברורה – ספר זה מציע לך פתרון.

ספר זה מציג דרך סלולה לחיבור אל הגמרא ולימודה בעמקות ובבהירות. הכלים שפיתח המחבר מניסיונו רב השנים בהוראת הגמרא בכל שכבות הגילאים ובקרב ציבור רחב ומגוון - חוללו ומחוללים פלאות אצל אלפי תלמידים, שלפני כן כלל לא אהבו את לימוד הגמרא, ועתה הם לא מסוגלים להתנתק ממנה.

הספר מוגש בשפה בהירה וקולחת, עם דוגמאות מוחשיות ומשלים קולעים אל המטרה, המאירים את עיני הקורא ונותנים לו את מלוא האפשרות לגשת אל הגמרא במבט חדש בהיר וברור, ההופך את הלימוד לחוויה מרתקת.
הספר מחולק לחמישה שערים העוסקים בהגדרות היעד בלימוד התורה, הכרת המשנה והגמרא, הבנת מבנה הגמרא, הדרכה כיצד "לקרוא" את הגמרא, בלויי דוגמאות מעשיות .

לרכישת הספר "שותף לדף", לחצו כאן.

 

קיצור שולחן ערוך ילקוט יוסף

סדרת הספרים" ילקוט יוסף" החלה כסיכום פסקיו של הרב עובדיה יוסף בחיבורי השו"ת שלו יחווה דעת, יביע אומר ועוד. מאוחר יותר החל הרב יצחק יוסף בפסיקת הלכה עצמאית על פי שיטת אביו, וחילק את החיבור ההלכתי לארבעת חלקי השולחן ערוך באופן שחיבורו יוסיף עליו. ברוב חלקי הספר מובאת ההלכה בקצרה למעלה, ולמטה מובאים המקורות לפסיקת ההלכה באריכות.

בשנת תשס"ו יצא לאור החלק הראשון של 'קיצור שולחן ערוך - ילקוט יוסף' החדש, הכולל 800 עמודים, ובהם הלכות על השכמת הבוקר, קריאת שמע, תפילה, ברכות, שבת וראש חודש. ובשנת תשס"ז יצא החלק השני של הספר, הכולל 1100 עמודים, ובהם הלכות המועדים וכן הלכות משאר חלקי השולחן ערוך – יורה דעה, אבן העזר וחושן משפט. בספרים אלו נוספו ונתרבו הלכות חדשות, במיוחד בחלק יורה דעה.

ב'קיצור שולחן ערוך ילקוט יוסף' מובאים סיכום פסקי הלכות של כל 30 הכרכים של ילקוט יוסף שיצאו עד עתה. הספר זכה להסכמה מאביו של המחבר, הרב עובדיה יוסף, הכותב עליו "אשר הוא ממשיך את דרכי בהלכה".

'קיצור שולחן ערוך ילקוט יוסף' מומלץ לכל מי שרוצה לדעת ההלכה בקלות ובמהירות ללא סיבוכים. הספר כתוב בשפה קלה וברורה ובניסוח המתאים לכל.

 

סדרת הספרים "נפש שמשון" / הרב שמשון דוד פינקוס

למי שמחפש חיבור, עומק, הבנה והרגשת הלב בעבודת השם – ספריו של הרב פינקוס זצ"ל הם התשובה.

שיחות, ענייני מוסר והשקפה, דברי חיזוק והתעוררות הערוכים משיעוריו של הרב פינקוס זצ"ל בשפה חיה וקולחת, מעוררת ומלהיבה. כרכי הסדרה כוללים: שערי האמונה, שבת קודש, סדור התפילה, תהילים, אגרות ומאמרים, התורה וקנייניה.

לרכישת כרכים מתוך סדרת הספרים "נפש שמשון", לחצו כאן.

 

סדרת הספרים "שיחות המועדים" / הרב שמשון דוד פינקוס

שיחותיו של הרב פינקוס זצ"ל על המועדים. הספרים מכילים ביאורים, רעיונות, פרקי מוסר ומחשבה, משלים וחידושי תורה בענייני החגים והמועדים, בדרכו הייחודית של הרב. הרב פינקוס ידוע כמי שדרשותיו המאלפות שבו ליבותיהם של רבים.

כרכי הסדרה כוללים: אלול, סוכות, חנוכה, פורים, גלות ונחמה, פסח.

לרכישת כרכים מתוך סדרת הספרים "שיחות המועדים", לחצו כאן.

 

הספר "נפש חיה – תפקידה של אישה ואם בישראל" / הרב שמשון דוד פינקוס

הספר עוסק בתפקידה של האישה והאם בישראל, מבאר ומרומם את חשיבותה של עבודת השם המיוחדת לבת ישראל. הספר מכיל פרקי הדרכה, אוסף רעיונות ונקודות ליצירת בית יהודי חזק, סיפורים שונים על אשתו של הרב, תפקיד האישה ביהדות ובבית היהודי בפרט, מחויבותה, הליכותיה ועוד.

לרכישת הספר "נפש חיה", לחצו כאן.

 

סדרת הספרים "פרקי מחשבה" / הרב עזריאל טאובר

ספרי סדרת הספרים "פרקי מחשבה" כוללים את שיחותיו המעמיקות של הדרשן הידוע הרב עזריאל טאובר. ספרים אלו מתאימים למי שרוצה להתחבר אל המהות הפנימית והעמוקה של נושאי יסוד ביהדות.

כרכי הסדרה כוללים: מהותו של יהודי, הבית היהודי, אמונה ובטחון, י"ג עיקרים, אתה בחרתנו, שיר השירים, תורת האבות, אלול וימים נוראים, ייסורים, ניסיונות אחרית הימים, זכור ימות עולם ועוד.

 

סדרת הספרים "תיקון המידות" / הרב אברהם טובולסקי

למי שמעוניין לעבוד על מידותיו ולתקנם – סדרת הספרים "תיקון המידות" הוא המענה המושלם עבורו. הסדרה מקיפה את נושא תיקון המידות מכל היבט אפשרי.

הספרים כוללים לקט מזוקק ומקיף ממאמרי ואגדות חז"ל, ראשונים ואחרונים ועד גדולי ישראל בדורנו בעניין המידות, וכן דברי מוסר, חיזוק, עצות והדרכות, סיפורי הנהגות חז"ל וגדולי ישראל, סיפורים ומשלים, ועוד רבות.

כרכי הסדרה כוללים: הסר כעס מליבך – במעלת הסבלנות וגנות הכעס, מדבר שקר תרחק – במעלת האמת וגנות השקר, עולם חסד יבנה, היזהרו בכבוד חבריכם – במעלה הזהיר בכבוד הבריות ובגנות המעליבן והמצערן, היזהרו בממון חבריכם – במעלת ניקיון כפים ובגנות הגזל והאונאה ומילי דנזיקין, לענוים יתן חן – במעלת הענווה וגנות הגאווה, כצאת השמש בגבורתו – במעלת המעביר על מידותיו.

לרכישת הספרים "הסר כעס מליבך" ו"מדבר שקר תרחק", לחצו כאן.

 

סדרת הספרים "חובת האדם בעולמו"

סדרת הספרים עוסקת בהדרכות מעשיות לתיקון המידות, וכן לחיזוק בענייני מוסר, ואמונה וביטחון בה'. ספרי חובה בכל בית יהודי.

כרכי הסדרה כוללים: הדרכות מעשיות להתקדמות בעבודת השם, סבלנות, הכרת הטוב, שמחה, קנאה ועין טובה, נושא בעול, כבוד, תאווה ושליטה עצמית, גאווה וענווה, פיתוח הרגש, זריזות ועצלות, סדר, אמונה, ביטחון, חיזוק כח הרצון, מנוחת הנפש, חיזוק האמונה והביטחון בענייני שידוכים, חיזוק האמונה והביטחון בענייני פרנסה, וחיזוק האמונה והביטחון בענייני בריאות.

 

הספר "נצור לשונך – מדריך להלכות לשון הרע"

הספר "נצור לשונך" הינו מדריך להלכות שמירת הלשון על פי ה'חפץ חיים'. הספר מלווה בדוגמאות מחיי היום-יום, וכתוב בשפה קלה וברורה.

לרכישת הספר "נצור לשונך", לחצו כאן.

 

הספר "כזית השלם" / הרב ישראל פינחס באדנער

ספר זה הינו ספר הדרכה מעשית בהלכות שיעור כזית, הכולל יותר מ-300 מאכלים ומוצרי מזון, המוצגים בתמונות בגודל טבעי ובצבע מלא להמחשה מקסימלית של שיעורי כזית, ומלווה במדורים הלכתיים-עיוניים הכוללים הערות והארות רבות וחשובות.

הקושי האנושי באומדן נפחם של עצמים על פי העין הביא את הרב ישראל פינחס באדנער לבנות מדריך מעשי מפורט, מלווה בתמונות בגודל טבעי, המצולמות במקצועיות ולצידן הערות מדריכות, וזאת על מנת לקרב את דיני ה"כזית" אל לבו של כל אחד ואחד מישראל, אנשים, נשים וטף.

בעבודת נמלים שארכה מאות רבות של שעות איסוף ומדידה, צילום, עיבוד ועריכה, תוך עזרה מאסיבית והתמדה עקשנית של בנו הרב משה באדנער, נוצר "ספר הכזית השלם" כיין ישן בקנקן כליל יופי.

אותן הלכות שהיו עמומות וסבוכות לרובו של הציבור יהיו מעתה מאירות ומובנות יותר. תתרבה הדעת, וירבה כבוד שמים בברכות הנאמרות כהלכה.

 

הכשרות – דיני הכשרות במטבח / הרב יצחק יעקב פוקס

ספרי ההלכה של הרב יצחק יעקב פוקס הם ספרי יסוד ובסיס לכל בית. המחבר הרב פוקס ידוע בזכות ספריו בהלכה שזכו להצלחה רבה עקב סגנונם הבהיר ויסודיותם. הספרים כתובים בצורה ברורה ומובנת, וערוכים באופן מסודר ביותר.

מטרת ספר "הכשרות" לברר ולרכז את עיקרי היסודות והכללים לכשרות המזון והכלים. פסקי ההלכות נכתבו מתוך ספרי הפוסקים והשו"ת ראשונים ואחרונים עם בירורי הלכה מגאוני זמנינו.

תשומת לב מיוחדת ניתנת בספר למנהגים השונים בין העדות בענייני הכלים והמאכלים.

הספר דן ביסודיות בכל הנושאים הקשורים למטבח היהודי – החל ממבנה המטבח, המכשירים השונים (תנור, מקרר) וכדומה, הטבלת כלים, פסח, מוצרי המזון, הפרשת תרומות ומעשרות, שמיטה ועוד.

הספר מקיף יריעה רחבה של נושאים, ונותן מענה לרוב הבעיות והשאלות ההלכתיות שנוגעות למטבח ולכשרות. ספר חובה!

 

הליכות בין אדם לחברו / הרב יצחק יעקב פוקס

אוסף דינים והנהגות בענייני המצוות והחיובים שבין אדם לחברו. הספר כתוב וערוך בצורה בהירה ומאירת עיניים, מתוך ספרי הפוסקים והשו"ת, ראשונים ואחרונים, עם בירורי הלכה מגאוני זמנינו גדולי אשכנז וספרד.

 

הליכות בת ישראל / הרב יצחק יעקב פוקס

הספר "הליכות בת ישראל" מכיל אוסף דינים והנהגות בעניינים הקשורים בהליכותיה השונות של בת ישראל כגון: ענייני צניעות, הפרשת חלה, חינוך הילדים, שבת, ועוד נושאים רבים ומגוונים אחרים הקשורים בחובותיהן של בנות ישראל.

הפסקים המופיעים בספר נתמכים בספרי הפוסקים וספרות שו"ת ענפה, ראשונים ואחרונים בתוספת פסקי הלכה מגאוני ופוסקי זמנינו, וכוללים פירוט המנהגים וההלכות לעדות ישראל השונות.

 

תפילה כהלכתה / הרב יצחק יעקב פוקס

ספר מקיף על כל הלכות ומנהגי התפילה. הספר בנוי כך שלכל נושא מוקדש פרק, כאשר ההלכות מובאות בראש העמוד, ובתחתית העמוד מובאים מראי מקומות והערות מגדולי הדורות.

 

הליכות תינוקות וקטנים / הרב יצחק יעקב פוקס

אוסף דינים והנהגות בענייני חיוב תינוק וקטן במצוות וחינוכם, מתוך ספרי הפוסקים והשו"ת, ראשונים ואחרונים עם בירורי הלכה מגאוני זמננו גדולי אשכנז וספרד.

בספר זה מובאים פסקי הלכה בנושאים שונים הקשורים לתינוקות וקטנים, וביניהם: כל הנוגע להודיה על הלידה, קריאת השם, ברית מילה, פדיון הבן, וכן נושאים הקשורים לטיפול בילדים, כגון: בחול, בשבת, בחגים ומועדים, דיני שמרטפיות, מטפלות, גננות, מחנכים ומחנכות.

כמו כן, רבו בעת האחרונה מכשירים, תכשירים, כלים, משחקים, ואמצעים מגוונים רבים המיועדים לגידול הילדים והתפתחותם, ובמקביל נוצרו שאלות הלכתיות אקטואליות הדורשות מענה, כגון: בירור מין הילוד באולטרסאונד למול "אל חקור אחר העתידות", שימוש בשבת בריטאלין, במגבונים, הפעלת מכשיר אינהלציה בשבת, המתנה בין בשר לחלב לילדים, בובות בצורת אדם ועוד אין ספור שאלות. ספר זה נותן מענה הלכתי לכל הקשור לענייני תינוקות וקטנים.

 

קיצור בדיקת המזון כהלכה / הרב משה ויא

לא בטוחים איך בודקים את המזון מחרקים ותולעים? זה הספר בשבילכם.

הרב משה ויא, מומחה כשרות ותחום בדיקת המזון מחרקים ויו"ר 'המכון להנחלת ההלכה', כתב ספר זה, המכיל הדרכה מעשית לבדיקת המזון שאנו אוכלים. קיצור ההלכות לשלושת הכרכים המלאים מסודר לפי הא'-ב'.

לרכישת הספר "קיצור בדיקת המזון כהלכה", לחצו כאן.

 

קיצור שולחן ערוך הרב עובדיה לאשה ולבת / הרב רפאל חיים יפרגן

ספר זה מאגד ומלקט את פסקיו של מרן הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ"ל בנושא הלכות לאישה והבת בלבד. הרב רפאל חיים יפרגן ליקט ואסף קיצורי דינים הנוגעים לכל הנושאים הקשורים לאישה ולבת, סדרם בטוב טעם ודעת, בשפה ברורה ובסדר נכון. הפסקים והדינים הנכללים בספר זה עוסקים בנושאים שכל בת ישראל חייבת לדעת, כגון: הלכות חגים וימים טובים, מלאכות האסורות ביום טוב, הלכות ראש חודש, דיני יולדת, דיני המלאכות השונות, תפילה, ברכת האילנות, הלכות שבת ועוד.

לרכישת הספר "קיצור שולחן ערוך הרב עובדיה לאשה ולבת", לחצו כאן.

 

האדם במעגל השנה / הרב זמיר כהן

מועדי ישראל רוויים בסודות עמוקים מצד עצמם, ובמוסרי השכל מרוממים שבידם ללוות את האדם בכל ימי השנה: בעתות שמחה וברגעי כאב, בזמני התרוממות הרוח ובשעות מבוכות ותהיות שונות. בספר זה קובצו מאמרים נפלאים מכתביו של הרב זמיר כהן, ומשיעוריו, ועברו את הגהתו המדוקדקת עם הוספות רבות. מאמרי הספר עוסקים בביאורים ייחודיים על פי פרד"ס התורה, ובתשובות מלאות לשאלות העוסקות במהות החגים, ובסדרם המיוחד שאינו מקרי במעגל השנה.
רבים מהמאמרים משולבים במשלים מאירי עיניים, וכולם מנוסחים בבהירות רבה ומעניקים עצות והדרכה בכל תחומי החיים. שהרי ככל מצוות התורה, חגי ישראל רוויים במתיקות ועונג, ומחכימות את הלומד אותן כראוי, כשירת נעים זמירות ישראל: "תורת ה' תמימה משיבת נפש, עדות ה' נאמנה מחכימת פתי. פיקודי ה' ישרים משמחי לב, מצוות ה' ברה מאירת עינים" (תהילים יט, ח-ט).

לרכישת הספר "האדם במעגל השנה", לחצו כאן.

 

פרקי אבות עם ביאור "נזר הדעת" / הרב זמיר כהן

פרקי אבות עם ביאור "נזר הדעת", על סדר המשנה, מעניק לקורא את אוצרות החכמה היהודית בכל תחומי ומסלולי החיים. מסכת אבות ייחודית בהדרכת האדם בחייו, חודרת לעומק כוחותיו הנפשיים של הקורא, ומעניקה לו אוצר של דברי הדרכה בכל דבר ועניין, צעד אחר צעד, עד השלמות האנושיות, כגון: את היצר – להרוג או לכבוש? איך אפשר לשמוח תמיד? כיצד השמח בחלקו, גם עשיר בממון? את מי דנים לכף זכות, ומה הרווח האישי מכך ?האם יש דרך מושכלת לזכירת הלימוד ?כל התשובות ואין ספור תובנות נוספות, בלשון בהירה ושווה לכל נפש, על סדר משניות פרקי אבות.

לרכישת הספר "פרקי אבות עם ביאור נזר הדעת", לחצו כאן.

 

שער הבטחון המבואר / הרב יגאל כהן

שער הבטחון המבואר הוא ביאור נפלא מאת הרב יגאל כהן על השער הרביעי מספר 'חובות הלבבות', אחד מספרי המוסר והבטחון החשובים והעיקריים בארון הספרים היהודי.

ספר זה מעניק חיזוק באמונה בה' יתברך, וכן מעניק כוח נפשי להתגברות על פחדים, פותח את הפתח ליציאה מן הדיכאון והחרדות, עוזר להשתחרר מן הכעסים על עצמנו ועל אחרים, וכן מסייע לראות את הטוב והחיובי בכל דבר שקורה בחיינו.

לרכישת הספר "שער הבטחון המבואר", לחצו כאן.

 

יגל ליבי בישועתך / הרב יגאל כהן

ספר זה כולל פרקי אמונה ובטחון, שמחה ומידות טובות. בספר זה נענה על השאלות הבאות: איך אפשר להיות מאושר? מהי אמונה? איך אפשר לדעת שיש בורא לעולם? מיהו הבוטח בהשם? למה באים משברים? איך אפשר להגיע לשלוות הנפש? את התשובות לכל השאלות הללו תמצאו בספר זה.

דור זה הוא דור עם ניסיונות רבים, ניסיונות באמונה, פרנסה, שידוכים, בריאות, ילדים, ומעל הכול – פחדים ועצבות .ספר זה מראה את הדרך הנכונה, על פי תורתנו הקדושה, בה נוכל להאיר את הנשמה באור האמונה והביטחון בבורא יתברך. נלמד איך ניתן לשכנע את ה' להשפיע עלינו שפע של טובה וברכה, ובעיקר, נלמד מהי הדרך הטובה ביותר להשיג שלוות נפש אמיתית, שלאחריה מיד יכנסו השמחה והאושר אל תוך לבנו.

ספר זה מיועד לכל יהודי שרוצה להכיר את הבורא, ולדעת את דרכי הנהגתו בעולמו, ולקיים את מצוותיו באהבה ובשמחה, ומתוך ענווה ואהבת ישראל אמיתית.

לרכישת הספר "יגל ליבי בישועתך", לחצו כאן.

 

אולי גם יעניין אתכם:

חודש הספר היהודי: רוצים להכיר קצת יותר מקרוב את עולם היהדות? אלה הספרים המומלצים

לקראת חודש הספר: כתבי הידברות ממליצים על ספרי היהדות האהובים עליהם

תגיות:ספרי יהדותמוסראמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה