דודו כהן

גם בתוך המלחמה, אסור לשכוח להגיד תודה

הזוועות של טבח ה-7.10 עדיין לא נשכחו, כמובן, אבל לצד כל הצער הנוראי והאבדות הבלתי נתפסות של חיילים ואזרחים - חייבים לראות גם את הדברים שעליהם צריכים להגיד תודה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תודה ה' על שיש לנו מקום בטוח (ב-99.9%) לחיות בו.

תודה ה' על שרשרת ניסים מופלאים שאירעו ב-7.10 והוכיחו שגם בתוך ההסתרה של ההסתרה - רואים את חסדי ה'.

תודה ה' שאנחנו כבר לא עם קטן ונרדף, אלא עם קטן ועוצמתי, עם סייעתא דשמיא עצומה ועם כוח צבאי שמדינות גדולות מאיתנו פי 50 היו יכולות רק לחלום עליו.

תודה ה' שיש היום אחדות מדהימה בינינו. גירוש המתפללים ביום כיפור בדיזינגוף נראים כמו חלום רע מעידן אחר, ובע"ה לא יקרה שוב.

תודה ה' שיש בינינו ערבות הדדית שאי אפשר למצוא בעמים אחרים. אנשי ימין מובהקים נלחמים, שכם אל שכם, ביחד עם אנשי "אחים לנשק". לא מסכימים על הכל, אבל מבינים שאנחנו אחים, לפני הכל.

תודה ה' שהחדרת בלבותינו גאווה יהודית אמיתית. אפילו אנשים שהיו בחו"ל ושקלו לעזוב לתמיד, עלו על מטוס והתגייסו, ברגע שהבינו את הסכנה למולדתם ולעמם.

תודה ה' שדווקא בתקופה כזו גרמת לנשיא ארה"ב לעמוד לצד ישראל ולשלוח לכאן כוחות צבאיים בהיקפים אדירים שטרם נראו כמותם במזרח התיכון.

תודה ה' על סיפורי השגחה מופלאים ומקרי גבורה יהודית. הצלת אנשים רבים שהיו כפסע לפני המוות, והחדרת גבורה ועוז בלבבות אזרחים וחיילים רבים.

תודה ה' שלא נתת למחבלי החמאס לממש את זממם ולכבוש - ולהישאר - בחלקים נרחבים מארץ ישראל. כעבור יממות ספורות גרמת לכך שכוחות הצבא יטהרו באופן מלא את השטחים שטימאו בני העוולה.

תודה ה' שממצב של "חכמת סופרים תסרח", אפילו דמויות כמו יאיר לפיד ואביגדור ליברמן מצאו את המקום לפרגן לחרדים, וחיילים רבים - כולל כאלה שלכאורה אין להם שום זיקה לדת - יצאו לקרבות כשהם לבושים בציצית.

תודה ה' על השבויות ששוחררו עד כה, בין אם כצעד טקטי מצד המרצחים ובין אם כחילוץ נועז של הצבא. כולי תפילה שעד לפרסום שורות אלה, שבויים רבים נוספים ישוחררו.

תודה ה' שמדינת ישראל - בניגוד לאויבינו המרים - דואגת לאזרחיה, משכנת ומפנה אותם לבתי מלון ובתי הארחה, מעניקה להם תמיכה מלאה. איפה אנחנו ואיפה האויב, שלא רק שלא דואג לאנשיו, אלא משתמש באזרחיו כמגן אנושי...

תודה ה' שכל הדיבורים הפזיזים על כך ש"אנחנו לא אחים" ועל חלוקה למדינות ישראל ויהודה, נראים לא רלוונטיים בערך כמו ההצעה הנושנה להקים את מדינת ישראל באוגנדה.

תודה ה' שכל כך הרבה חרדים וחרדיות עשו קידוש השם עצום בימי המלחמה, פתחו את הלבבות והוכיחו לכל מי שהטיל בכך ספק, שאחים אנחנו, שאכפת לנו זה מזה, ושמדובר בקשר בל ינותק.

תודה לה' שזכינו להיות חלק מעם נפלא שאזרחיו תורמים כל כך הרבה לחיילי צה"ל, למפונים, לתושבי רצועת עזה ובכלל לכל מי שניזוק. אנחנו למשל זכינו לאירוח של יהודי צדיק מארה"ב, שהשאיר לנו את דירתו בירושלים, סירב בתוקף לכל תמורה, ואפילו דאג לשלוח זר פרחים לכבוד שבת. איפה עוד יש עם נפלא כזה, איפה?

תודה לה' על מי שאנחנו. ששמת חלקנו מיושבי קרנות הצדק, ולא שמת חלקנו מיושבי קרנות הרוע. שאנו משכימים והם משכימים. אנו משכימים לתיקון עולם ולאחדות בינינו, והם משכימים להרס עולם ולהרס עמם. אנו עמלים והם עמלים. אנו עמלים ומקבלים שכר, והם עמלים ומקבלים גיהינום. אנו רצים והם רצים. אנו רצים לחיי העולם הזה ולחיי העולם הבא, והם רצים לגיהינום בעולם הזה ולשבעתיים גיהינום בעולם הבא. אנשי דמים ומרמה לא יחצו ימיהם, ואנו נבטח בך.

תגיות:דודו כהןמזמור לתודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה