פרשת חיי שרה

כל שבוע, ללא יוצא מן הכלל, פרשיות השבוע מתגשמות מול עינינו במלחמה

זה שהם מופיעים בדיוק בתזמון הזה, של הפרשיות הללו, והכל תואם למה שקורה בשטח, זו קריצת עין אוהבת מהקב"ה

אא

בתחילת הלחימה ראינו פה ושם רמזים בפרשת השבוע. אבל כשאתה מסתכל על הכל, זה פשוט לא יאמן, איך שכל מה שקורה לנו מופיע בהפטרות ובפרשיות השבוע אחד לאחד – כל שבוע ללא יוצא מן הכלל... להלן מקבץ קטן, רק מדגם. בסרטון המצ"ב יש צילום והסבר של כל המקורות.

זה שהדברים הופיעו כבר לפני אלפי שנים זה מדהים לכשעצמו, אבל זה שהם מופיעים בדיוק בתזמון הזה, של הפרשיות הללו, והכל תואם למה שקורה בשטח, זו קריצת עין אוהבת מהקב"ה להגיד לנו – אני יודע שזה קשה, אני יודע שזה נורא, אבל אל תתבלבלו, אני אתכם גם בצרות שלכם, ולא עוזב אתכם.

1. לפני תחילת המלחמה, בקריאת התורה של סוכות יש תיאור מפורט של הרצח כולל פירוט מזעזע ובריחת חצי העם וכו'... ("וְנִלְכְּדָה הָעִיר וְנָשַׁסּוּ הַבָּתִּים... וְיָצָא חֲצִי הָעִיר בַּגּוֹלָה וְיֶתֶר הָעָם לֹא יִכָּרֵת מִן הָעִיר׃ וְיָצָא ה' וְנִלְחַם בַּגּוֹיִם הָהֵם כְּיוֹם הִלָּחֲמוֹ בְּיוֹם קְרָב"). התיאור הזה קצת הבהיל אותי בסוכות, אני זוכר את זה כמו אתמול.

2. אחר כך התחלנו את המלחמה עם פרשת בראשית, שמתחילה בבריאת העולם במקום במצווה הראשונה בתורה. לכן פירוש רש"י הראשון בתורה, מלפני 800 שנה, מסביר שהתורה התחילה מבראשית כי אנחנו נכנסים דווקא לארץ שבה יבואו אלינו בטענות שאנחנו "כובשים" לאורך כל הדורות, והתשובה היחידה שתהיה לנו היא שהקב"ה נתן לנו את הארץ, ושום הסבר אחר גם לא יתקבל!

3. מיד לאחר מכן, פרשת נח, עם פסוקים מפורשים: "ותימלא הארץ חמס", והתרגום מלפני 2,000 שנה מבאר: "ואיתחבלת ארעא קדם ה' – ואיתמליאת ארעא ח-ט-ו-פ-י-ן", שהארץ מלאה במחבלים וחטופים! והקב"ה ממשיך שם ואומר שבגלל זה "והנני משחיתם את הארץ" והתרגום מסביר שוב: "אנא מחבלהון עם ארעא" אני משמיד אותם ביחד עם הקרקע שהם מתחבאים בתוכה!

גם מדרש רבה, בפרשת נח (בבראשית ל"א, א') אמר לפני 1700 שנה מילים מדהימות: "הֶחָמָס קָם לְמַטֵּה רֶשַׁע" – "החמס קם?! אתמהא! ח"ו אינו קם! ואם קם, "למטה רשע", לחיובו של רשע!". סוף ציטוט. ואסביר: זו פעם ראשונה שהתורה מתייחסת לחמס כגוף / בן אדם, ולא כתיאור פועל ("גזל"), והיא אומרת שאם החמס יקום עלינו, כל הקימה שלו תהיה אך ורק כדי להוריד ולהשפיל אותו מטה מטה! בדיוק כפי שאנו רואים שמתגשם!

4. בפרשה שאחרי, פרשת לך לך, כל הפרשה מלאה ממש בלידת ישמעאל עצמו, בגירוש שלו ושל אמו השפחה ובהבטחה של הרמב"ן על זה לפני 800 שנה, שפורסמה במאמר נפרד לגבי זה שבני שרה שתמיד ישלטו על ישמעאל. המהות של ישמעאל היא שהוא פרא במהותו, ורק נראה חיצונית כאדם, ורש"י, לפני 800 שנה, שכותב שהכל שונאים אותו, ממש כפי שרואים שאפילו חלק ניכר מה"אחים" של העזתים שונאים אותם. השם שלו עצמו, המדרש מסביר שנקרא על שם עם ישראל, וטומן בתוכו את ההבטחה שמי שיקרא להקב"ה – הוא יענה לו.

5. ואז, פרשת וירא מתארת עיר שנידונה להחרבה, אבל יש שטוענים כלפיה שהיא מלאה ב"חפים מפשע" וב"בלתי מעורבים"... אברהם מתפלל על סדום. ואחרי שהקב"ה מגלה לו שאין שם "בלתי מעורבים" וגם לא "חפים מפשע", תראו את הפסוק הבא: "וַה' הִמְטִיר עַל סְדֹם וְעַל עֲמֹרָה גָּפְרִית וָאֵשׁ מֵאֵת ה' מִן הַשָּׁמָיִם". הקב"ה מחריב אותה מהאוויר! בדיוק כמו הטענות שמושמעות כלפי עזה ואי הקבלה שלהן בארץ ובעולם, והחורבן שנחרבה עזה מהאוויר...

ועכשיו שימו לב!

בפרשת השבוע היוצאת, פרשת חיי שרה, הייתה השבת שמסתיימת במיתת ישמעאל.

הנה הפסוק: "וְאֵלֶּה שְׁנֵי חַיֵּי יִשְׁמָעֵאל מְאַת שָׁנָה וּשְׁלֹשִׁים שָׁנָה וְשֶׁבַע שָׁנִים וַיִּגְוַע וַיָּמָת וַיֵּאָסֶף אֶל עַמָּיו".

ממש חיכיתי בכיליון עיניים למוצ"ש רק כדי לשמוע מה היה שונה השבת... וסוף סוף שמענו על חיסול של מאות מחבלים בשבת הזו דווקא, ולא רק כמה עשרות כמו כל פעם.

ולא רק זה, הפרשה גם מסתיימת בכניעת ישמעאל!

איך אני יודע שגם בכניעתו?

כי התורה אומרת חמישה פסוקים קודם " וַיִּגְוַע וַיָּמָת אַבְרָהָם בְּשֵׂיבָה טוֹבָה זָקֵן וְשָׂבֵעַ וַיֵּאָסֶף אֶל עַמָּיו׃  וַיִּקְבְּרוּ אֹתוֹ יִצְחָק וְיִשְׁמָעֵאל בָּנָיו אֶל מְעָרַת הַמַּכְפֵּלָה אֶל שְׂדֵה עֶפְרֹן בֶּן צֹחַר הַחִתִּי אֲשֶׁר עַל פְּנֵי מַמְרֵא".

ומסביר המדרש, לפני 1700 שנה, שהתורה כתבה את יצחק לפני ישמעאל, כי ישמעאל חזר בו ונכנע בפני יצחק, ונתן לו כבוד להיות ראשון, אף על פי שהוא היה הבכור.

ומי שיודע, מתחת לפני השטח, עזה כבר נכנעה. יש עוד לחימה, כמובן, אבל איך אמר צבי יחזקאלי: "יש בעל הבית חדש בעזה!". זה סופי.

אבל באמת הקטע הכי חזק, כן, חזק יותר מכל מה שראיתם כאן, זה מה שראיתי בפרשת השבוע הבאה, פרשת תולדות. זה פשוט לא יאמן כי יסופר! משהו מרבי נחמן מברסלב, והוא יפורסם במאמר הבא, עם סרטון מפורט, בעזרת ה'.

הערה: כל הציטוטים, המובאות והרמזים המדהימים הללו לא נועדו להוכיח שהתורה היא אמת. אנחנו יודעים את זה בלי זה, ויש מספיק הוכחות אמפיריות רציניות מאד לכך. כל הפרפראות הללו הן גילויי שכינה קטנים שנועדו לחזק רגשית את הידיעה הבסיסית המבוססת.

הרב יוחי דנחי הוא מרצה בעברית ואנגלית, מנהל קרן ההשקעות הפרטית 'NextMoves' ותומך רגשי רב תחומי המומחה ליצירת שינויים מהירים, יציאה מחרדות, חינוך, זוגיות ותשובה מאהבה בקלות - שיטת "מנצחים".

תגיות:מלחמהפרשת השבוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה