אמונה

הנשק העוצמתי והסודי שהחיילים בשטח משתמשים בו. זה אמיתי, וזה עובד!

מה הכי חשוב להתפלל עליו בשביל החיילים, ועל שם מי נקרא ישמעאל בשמו? התשובה תפתיע אתכם

(צילום: Chen Schimmel / Flash90)(צילום: Chen Schimmel / Flash90)
אא


לפני כמה ימים, שאלתי את גבאי בית הכנסת שלנו כאן בירושלים: "תגיד לי מה חשוב יותר, לתת ללוחם נשק שיוכל לירות בעצמו, או לחפות עליו עם נשק מבחוץ?" הוא הסתכל עלי מחייך, ואמר: "צריך את שניהם...".

אמרתי לו: "נגיד שאי אפשר, יש רק נשק אחד, מה חשוב יותר?". הוא חשב לרגע ואמר: "מובן שלתת נשק ללוחם עצמו זה חשוב יותר, הוא זה שבשטח, הוא זה שעומד מול האויב". ואז אמרתי לו: "לכן ככה אני מתפלל בעיקר, מהשנייה הראשונה ששמעתי על המלחמה, בבוקר שמחת תורה, שה' ייתן דעת ולב לכל מי שנמצא בצרה, חייל או אזרח, איש או אישה, ילד או ילדה, לזעוק אליו מתוך התופת, ללכת עם הקב"ה ולבטוח בו!".

 זה חשוב יותר להתפלל עליהם שה' יתן להם דעת להתפלל על עצמם, מאשר להתפלל עליהם שתהיה עליהם שמירה. מובן שאנחנו עושים את שני הדברים, אבל העיקר זה לתת להם נשק! שלא ילכו שם לבד בתוך התופת.

הוא הסתכל עלי ואמר לי: "אז אתה לא מעודכן, כנראה... היום צה"ל זה צבא ה'! כולם קוראים בשם ה', כולם נלחמים בשם ה' וכולם ינצחו בשם ה'".

שמחתי לשמוע את זה, אבל הבוקר הראו לי סרטון מהשטח: מפקד, וסביבו במעגל עשרות חיילים, צועקים עם אש בעיניים "אין עוד מלבדו! אין עוד מלבדו! שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד!". לפני יציאה לקרב.

התרגשתי מאד מאד לראות את זה, והאמת היא שהתייפחתי אחרי שראיתי את זה... מההתרגשות ומהאהבה. ידוע מה שנכתב בפרקי דרבי אליעזר, פרק ל"ב, לפני 1700 שנה בערך, שישמעאל הוא אחד מששה אנשים שהשם שלהם נכתב בתורה עוד לפני שהם נולדו, והמדרש מסביר בדיוק למה נקרא שמו של ישמעאל בשם זה. זה דבר נדיר, כי הוא בעצם האדם היחיד היחיד בתנ"ך, אם אני לא טועה, שלא נקרא על שם משהו שקשור אליו, אלא על שם מישהו אחר, שהוא גם האויב שלו!

כן, הוא נקרא על שמנו! על שם עם ישראל!

יותר מזה, הוא עוד מנציח בשם שלו את ההבטחה שה' הבטיח לעם ישראל נגדו.

הנה הציטוט: "למה נקרא שמו ישמעאל, שעתיד הקב"ה לשמע בקול נאקת ישראל ממה שעתידין בני ישמעאל לעשות בארץ באחרית הימים, לפיכך נקרא שמו ישמעאל, שנאמר 'ישמע אל ויענם' (תהילים נ"ה, כ")".

כלומר, שימו לב, ישמעאל לא נקרא על שמו שלו, על עצמו. הוא נקרא על שם תפילת בני ישראל והבטחת ה' לענות לתפילתם!

כבר 3,000 שנה הם קוראים לעצמם ישמעאל, ולא יודעים למה זה השם שבחרו להם.

אז לא לדאוג ולא לפחד! רק לדבר אל ה' ולעשות מעשים שמראים לו שאתה רוצים אותו ואת קרבתו ואתם ביחד איתו. אפילו אם קשה לקיים, לכל אחד יש מה שהוא כן יכול לעשות. אפילו אם זו חצי מצווה, העיקר שיעשה.

הרב יוחי דנחי הוא מרצה בעברית ואנגלית, מנהל קרן ההשקעות הפרטית 'NextMoves' ותומך רגשי רב תחומי המומחה ליצירת שינויים מהירים, יציאה מחרדות, חינוך, זוגיות ותשובה מאהבה בקלות - שיטת "מנצחים".

תגיות:מלחמהאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה