חדשות בארץ

משפחות החטופים יוכרו כנפגעות איבה; 59 מיליוני שקלים יוקדשו למנהלת שתשקם את היישובים

ועדת שרים לחקיקה תתכנס על מנת לאשר את הצעת החוק להכרת משפחות החטופים כמשפחות נפגעי איבה. הכסף שאושר יסייע לרשויות שקלטו מפונים

ההרס בבארי (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)ההרס בבארי (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

ועדת שרים לחקיקה תתכנס היום (שני) על מנת לאשר את הצעת החוק של ח"כ ישראל אייכלר, לפיה משפחות החטופים יוכרו כמשפחות נפגעי איבה. על הצעת החוק חתומים 83 חברי כנסת. בנוסף, הממשלה אישרה את הצעת שר האוצר בצלאל סמוטריץ': 59 מיליוני שקלים יעברו לאשקלון, אופקים ורשויות שקלטו מפונים, ועוד מיליארד שקלים יוקצבו להקמת מנהלת התקומה, שתעסוק בשיקום יישובי עוטף ישראל

במסגרת ההחלטה, מנהלת התקומה תתוקצב מיידית ב-100 מיליוני שקלים לשנת 2023, ובהחלטה נוספת לשנת 2024 תתוקצב המנהלת ב-900 מיליוני שקלים נוספים. בנוסף, באמצעות משרד הפנים, העיר אשקלון תקבל סיוע בגובה 20 מליוני שקלים, אופקים תקבל סיוע בגובה חמישה מיליוני שקלים, ויישובים שקלטו מפונים מאזורי הלחימה יתוקצבו ב-34 מיליוני שקלים.

שר האוצר סמוטריץ׳ אמר: "אנחנו מעבירים את התקציבים הנוספים במהירות האפשרית לערים והמועצות שנפגעו ולערים שמסייעות לאזרחים שפונו. תקצוב המנהלת שתביא לשיקום מהיר ויעיל ככל האפשר של יישובי עוטף ישראל, זו חובתנו המיידית, והחלטת הממשלה שעברה זה צעד חשוב".

הבוקר אישר דובר צה"ל כי 222 משפחות עודכנו על המצאות יקיריהן בעזה. רשות המיסים מסרה כי כבר החלה בפעולות לתגמול נפגעים אזרחיים. משרד הבריאות עדכן היום כי 295 פצועים מאושפזים בבתי החולים. מצבם של 46 קשה, 166 בינוני ו-83 קל. מעל ל-5,500 נפגעים הגיעו לבתי החולים מאז תחילת הלחימה.

המועצה האזורית שער הנגב עדכנה היום כי 76 מתושבי יישובי המועצה נרצחו, 22 נחטפו לעזה ושניים עדיין נעדרים.

 

תגיות:משרד האוצרסיוע לנפגעיםבצלאל סמוטריץ'חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה