חדשות בארץ

שתי חטופות הושבו לישראל, חייל נהרג בגבול לבנון. סיכום חדשות השבת

החטופות יהודית ונטלי רענן הושבו לארץ, חייל במילואים נהרג בגבול לבנון, ואזעקות נשמעו ברחבי הארץ. סיכום חדשות השבת

אא

חזרו הביתה: החטופות יהודית רענן בת ה-59 ובתה נטלי בת ה-18 הושבו אמש (ליל שבת) מרצועת עזה לישראל. השתיים נחטפו במהלך הטבח בנחל עוז, זמן קצר לאחר שהגיעו משיקגו כדי להתגורר בישראל. ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב, שוחח בטלפון עם שתי החטופות ובירך על שחרורן. "אני שמח מאוד שהצלחנו לשחרר אתכן, עבדנו על כך הרבה", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לשחרור והודיע: "שתיים מהחטופות שלנו בבית. אנחנו לא מרפים מהמאמץ להשבת כל החטופים והנעדרים, ובמקביל ממשיכים להילחם עד לניצחון".

אורי רענן, אביה של נטלי, אמר בראיון לתקשורת האמריקנית: "אני דומע ומרגיש טוב מאוד. דיברתי עם הבת שלי בטלפון, היא מרגישה ונראית טוב. הידיעה שנטלי תחגוג את יום הולדתה ה-18 בשבוע הבא בביתה עם המשפחה והחברים היא נפלאה".

האש בצפון חודשה: מחבלים שיגרו טיל נ"ט לקיבוץ ברעם, בנוסף נורה טיל נ"ט אל היישוב מרגליות הסמוך לגבול. שני עובדים זרים נפצעו באורח בינוני וקל. בתגובה תקף צה"ל את כל האזורים שמהם בוצע ירי.

לוחם צה"ל נהרג בגבול לבנון: הותר לפרסום כי לוחם צה"ל במילואים, עומר בלוה, נהרג מירי נ"ט במושב נטועה שבגבול לבנון. שלושה לוחמים נוספים באורח בינוני וקל.

שר הביטחון יואב גלנט סייר בצפון. במהלך סיורו הוא נפגש עם ראשי מועצות וחיילים, ולבסוף העריך את המצב ואמר כי "חיזבאללה החליט להשתתף בלחימה ומשלם על כך מחיר כבד. עלינו להיערך לכל אפשרות, שכן צפויים בפנינו אתגרים גדולים יותר".

אזעקות ונפילות: אזעקות נשמעו במהלך השבת בערי הדרום וכן בשפלה, בתל אביב ובראשון לציון. זוהו נפילות ישירות באשקלון ובשדרות בהן נגרם הרס רב למבנים, אך לא דווח על נפגעים.

דובר צה"ל עדכן במספר החללים והחטופים: "עד כה נמסרו הודעות למשפחות על 307 חללים שנפלו בקרבות, ועל 210 חטופים בשבי החמאס. מטרתנו להשיב את כל החטופים הביתה".

מצב הפצועים הישראליים: משרד הבריאות עדכן כי 298 פצועים ישראלים מאושפזים בבתי חולים בארץ, מתוכם 52 במצב קשה, 172 במצב בינוני ו-74 במצב קל.

חיסול נוסף: צה"ל עדכן על כך שטלאל אל-הינדי, מפקד בכיר בזרוע הצבאית של חמאס, חוסל בביתו שבמרכז רצועת עזה.

"פסגת השלום" במצרים: אבו מאזן השתתף ב"פסגת השלום" שנערכה במצרים, בה הודיע: "נישאר באדמתנו למרות כל האתגרים. אנו מזהירים מהתקיפות של הכיבוש, של המתנחלים והקיצוניים. הביטחון והשלום יושגו רק עם פתרון שתי מדינות, כשירושלים תהפוך לבירת פלסטין".

פיצוץ בשגרירות ישראל בקפריסין: לפנות בוקר התרחש פיצוץ בסמוך לשגרירות ישראל בניקוסיה שבקפריסין. בעקבות כך נעצר אדם אחד, ושלושה חשודים ממוצא סורי עוכבו לחקירה.

הפגנות בתימן: מפגינים רבים צעדו בתימן, הם הפגינו בעד תמיכה ב"עם הפלסטיני בעזה", והכריזו כי "העם התימני מוכן להשתתף בקרב הג'יהאד הקדוש נגד הציונים".

תגיות:עזהלבנוןסיכום חדשותחטופות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה