בריאות ותזונה

חיממתם פופקורן במיקרו? ייתכן שיש בו חומרים מסרטנים

מאמר חדש מצא קשר בין אכילת פופקורן משקית למיקרו לבין מחלות אחרות. כל מה שצריך לדעת על הממצאים החדשים

  • י"ג תשרי התשפ"ד
אא

כמה פעמים קרה לכם שחיממתם שקית פופקורן במיקרו, עבורכם או עבור הילדים שלכם? כמה פעמים קרה שמיהרתם להגיש כיבוד לאורחים וחיפשתם פתרון קל ומהיר? פופקורן במיקרו הפך להיות טרנד בשנים האחרונות - כבר לא מכניסים את גרעיני התירס לסיר עם שמן, אלא מכינים את גרעיני התירס בשיטה מהירה.

מאמר שפורסם במגזין הרפואה  "VERY WELL HEALTH"מצא קשר בין אכילה משקית פופקורן למיקרו לבין סרטן ומחלות שונות. במאמר נכתב כי "הקשר הפוטנציאלי בין פופקורן במיקרוגל לסרטן, נובע מהכימיקלים שנמצאים בשקיות הפופקורן, ה- PFASהעמידים לשומן, מה שהופך אותם לאידיאליים למניעת חלחול שמן דרך שקיות פופקורן. הבעיה איתם היא שהם מתפרקים לחומצה בשם PFOA שהיא כימיקל שעל פי החשד גורם לסרטן".

עוד נטען, כי אם החומרים הרעילים מצויים בשקית בכמות גבוהה, עלולה להיגרם תופעה המכונה "פופקורן ריאות" – תופעה שגורמת לצמצום מעברי האוויר וגורמת לשיעול, צפצופים וקוצר נשימה. ארגוני בריאות בארה"ב מדווחים כי החומר המסוכן בשקית אינו מיוצר עוד במדינה.

ד"ר מרינה תמיר צדקין, פארמקולוגית קלינית ומומחית לזיהומים במכללה האקדמית רמת גן, אמרה לחדשות 12: "חימום השקית גורם לפליטת רעלים רבים, העלולים לגרום למחלות כמו סרטן, מחלות כרוניות, מחלות נשימה ועוד. לדבריה: "כדי לאכול פופקורן באופן בטוח, אפשר להכינו בבית בקלות בשיטה הקלאסית, על ידי שימוש בגרגירי תירס ובסיר. אם בכל זאת בוחרים להשתמש בפופקורן הנמכר בשקית, יש לוודא שמצוין על האריזה כי היא אינה מכילה ."PFAS

תגיות:בריאותפופקורן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה