חדשות בעולם

התיעוד שעורר סערה: גרמנים מצדיעים במועל יד לשירי מלחין נאצי

סרטון שהופץ בפסטיבל הגדול בעולם מעורר ביקורת. המשטרה המקומית תחקור את חברי הימין הקיצוני במדינה, לאחר שהצביעו במועל יד. רק לאחרונה שלח שר התפוצות, עמיחי שיקלי, מכתב בעניין האנטישמיות לשרת הפנים הגרמנית

  • י"א תשרי התשפ"ד
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סערה בעקבות אירוע חמור בגרמניה: המשטרה המקומית בגרמניה פתחה בחקירה נגד אזרחים שהצדיעו כמה פעמים במועל יד בחגיגות הפסטיבל אוקטוברפסט. האירוע התרחש בימים האחרונים ביישוב שמונה 42 תושבים במדינת סקסוניה שבמזרח גרמניה. כמה מהם תיעדו את עצמם באוהל בו נוגן השיר "אריקה", שנכתב על ידי מלחין נאצי בזמן מלחמת העולם השנייה והיה פופולרי בקרב החיילים הנאצים.

סקסוניה היא אחד ממעוזי הימין הקיצוני. בסרטון שהופץ ברשתות נראו ה"חוגגים" בפסטיבל בירה  מקומי, כשהם בלבוש בווארי מסורתי. הם הצדיעו במועל יד והזכירו את היטלר ימ"ש.

לפי דיווחים אמש (שני) במדינה, האירוע התרחש במהלך השבת ומאז המשטרה חוקרת את האירוע. "בקליפ שאורכו 16 שניות, האישה מרימה את זרועה 7 פעמים, והגבר מולה עושה זאת 14 פעמים. אדם נוסף ברקע מצדיע בערך 6 פעמים", נכתב ב"בילד".

רק בחודש יולי השנה פנה שר התפוצות והמאבק באנטישמיות, עמיחי שיקלי, במכתב חריף לשרת הפנים של גרמניה, ננסי פייזר. הטענה: אירוע שהתרחש ב-12 ביולי בעיר פוטסדאם, במהלכו הציגה העיתונאית שרלוט ויידמן את ספרה המשווה בין סבל קורבנות השואה לסבל הפלסטינים כתוצאה מהאירועים שהם מכנים ה"נכבה" - מלחמת העצמאות בשנת 1948.

שיקלי טען כי האירוע התקיים במימון ממשלת גרמניה. מבדיקה של משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, עולה כי האירוע בו השתתפה ויידמן התקיים כבר מספר פעמים. הוא היה חלק ממספר אירועים שהתקיימו במוסדות ציבוריים בגרמניה בחודשים האחרונים. האירועים האלה התקיימו תחת הכותרת "הבנת הכאב של האחר: השואה והנכבה", ובמקרים אחרים "השואה בישראל: בין טרגדיה לאסטרטגיה", או "חטיבת זיכרון השואה לטובת קידום דה-הומניזציה של הפלסטינים", וגם "ציונות יכולה גם להניע אנטישמיות".

השר ביקש ממשלת גרמניה לחקור את הנושא והוסיף: "הניסיונות השפלים להאשים את מדינת ישראל בשימוש בטבח המחריד של שישה מיליון יהודים למטרות פוליטיות, ולהשוות בין הרצח הנאצי השיטתי שהתרחש בתקופת השואה ובין מאורעות במסגרת הסכסוך הישראלי-פלסטיני הם מתועבים, אין להם כל אחיזה במציאות והם מהווים סילוף מוחלט של קדושת זכר קורבנות השואה".

תגיות:גרמניםעמיחי שיקלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה